علم و تکنولوژی

هر آنچه در خصوص فناوری شارژ بی سیم Qi2 باید بدانید

در ژانویه 2023، کنسرسیوم برق بی سیم (WPC) استاندارد Qi2 را معرفی کرد که یک به روز رسانی مهم برای استاندارد شارژ بی سیم Qi محسوب می گردد. لازم به ذکر است یک دهه از ظهور این فناوری در گوشی های هوشمند می گذرد و حالا این کنسرسیوم با معرفی فناوری شارژ بی سیم Qi2 امیدوار...

19 مهر 1402

پیدا شدن گنج هزار ساله در حیاط خانه، عکس

یورونیوز نوشت: خانواده آسویک در حال جستجوی جواهرات گمشده خود بودند که به محض روشن کردن فلزیاب به یک سگک حکاکی شده و کاسه ای شکل و بعلاوه یک شیء مدفون دیگر برخورد کردند که به نظر می رسد متعلق به دوران وایکینگ ها باشد.

7 مهر 1402

شاهکار دوربین 200 مگاپیکسلی تازه گوشی های سامسونگ ، عکس

گجت نیوز نوشت: سامسونگ به تازگی با انتشار یک تیزر رسمی، از قصد خود برای استفاده از سنسورهای 200 مگاپیکسلی برای دوربین های تله فوتو خبر داده که احتمالا در سری گلکسی اس 24 شاهد آن خواهیم بود.

29 شهریور 1402

تولید اکسیژن از جو مریخ ، آزمایش موفقی که انجام شد

آزمایشی که در مریخ اجرا شده نشان داد که استخراج اکسیژن قابل تنفس از جو نازک این سیاره امکان پذیر است.

27 شهریور 1402

مردی که فیلم های سینمایی را نقاشی می کرد

اکبر شیرافکن 56 سال دارد. از نوجوانی با هنر نقاشی آشنا شده و همزمان کار در کارگاه رحمت علی زاده را آغاز نموده است. یکی از مهم ترین مسئولیت های علی زاده طراحی پوسترها و بنرهای فیلم های سینمایی بوده که بر سردر سینما نصب می شد.

26 شهریور 1402

مسابقه کتابخوانی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در نمایشگاه نوشت افزار بوی ماه مهر

به گزارش خبرنگاران ، نمایشگاه عرضه نوشت افزار ایرانی با عنوان بوی ماه مهر از 20 تا 31 شهریور ماه در فرهنگسرای اشراق و منطقه تفریحی دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار می گردد.

20 شهریور 1402

ببینید ، ساخت فضاپیمای هرا برای ماموریت دفاع سیارکی ، چطور از برخورد سیارک به زمین جلوگیری می گردد؟

فضاپیمای هرا، متعلق به پروژه دفاع سیاره ای آژانس فضایی اروپا با موفقیت در OHB Bremen در آلمان مونتاژ شد.

14 شهریور 1402

آموزش بازسازی و آفت زدایی نسخ خطی در کتابخانه و مرکز پژوهشی شاهچراغ(ع)

مهدی محسنی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در شیراز،گفت: در راستای توان افزایی همکاران و با هدف حفظ و نگهداری و ترمیم آثار و نسخ نفیس خطی اقدام به برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بازسازی، آفت زدایی و حفظ و نگهداری اسناد و نسخ خطی کردیم.

12 شهریور 1402

عکس ، یک ویژگی مهم به ایکس (توییتر) اضافه می گردد

ایلان ماسک، مالک ایکس (توییتر سابق)، با انتشار یک پست از افزودن تماس های صوتی و تصویری به این شبکه اجتماعی اطلاع داد.

9 شهریور 1402

دسترسی راحت تر پژوهشگران به منابع در کتابخانه دیجیتال فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار

علی جانفزا در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران در سبزوار اضافه کرد: از چند روز گذشته، یکی از مهم ترین کارهایی که طی ماه های گذشته در این مرکز افتتاح شد، بحث کتابخانه دیجیتال است که این امکان را به مراجعان می دهد تا به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن به تمامی...

7 شهریور 1402

آنالیز نکات مهم برای خرید گوشی سامسونگ

آیا شما هم در پی خرید گوشی سامسونگ هستید؟ در حال حاضر راه های زیادی برای خرید انواع تجهیزات الکترونیکی همانند گوشی های سامسونگ جلوی پای کاربران قرار گرفته است. هر کدام از این روش های خرید گوشی موبایل، یک سری مزایا و معایب خاص را نیز به همراه دارند.

7 شهریور 1402

کتاب شناخت بازار، بازاریابی و مشتری مداری منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، کتاب شناخت بازار، بازاریابی و مشتری مداری در سه فصل منتشر شده و می کوشد مخاطب را هرچه بیشتر با موضوع بازار و هرآنچه که به آن مرتبط می گردد آشنا کند.

23 مرداد 1402

وقتی یک مساوی 70 میلیون می گردد!، مهار خورشید روی زمین

دیجیاتو نوشت: دانشمندان آمریکایی پس از چند ماه، دوباره پیروز شدند از واکنش همجوشی هسته ای به خالص انرژی مثبت دست پیدا نمایند.

17 مرداد 1402

هیتلر خیلی قبل تر از آمریکا جنگنده پنهان کار ساخت!، عکس

با شنیدن نام هواگرد بال دیس پنهان کار ناخودآگاه یاد بی-2 اسپریت می افتیم اما سال ها پیش از آن آلمان نازی طرح ساخت بمب افکن بال دیس جت را در سر می پروراند.

13 مرداد 1402

ابر آروان از نسل تازه هاست دانلود با کیفیت و پایداری بالا رونمایی کرد

ابر آروان از صندوقچه دانلود (Bucket Download)به عنوان نسل تازه هاست دانلود، با پهنای باند نامحدود و کیفیت و پایداری بالا رونمایی کرد.

10 مرداد 1402

10 دلیل کم شدن صدای مکالمه گوشی آیفون

کم شدن صدای مکالمه گوشی آیفون به عوامل مختلفی بستگی دارد. ممکن است هنگام تماس قبلی به طور تصادفی دکمه تنظیمات صدا را تغییر داده باشید و حتی ممکن است مانعی مانند ایرادات نرم افزاری و سخت افزاری وجود داشته باشد.

7 مرداد 1402

یک سدان تازه چینی وارد کشور شد!، عکس

گجت نیوز نوشت: آئولوس شاین مکس به عنوان سدان وارداتی چینی ایران خودرو رونمایی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات Aeolus Shine Max آشنا می شویم.

28 تیر 1402

کتاب متد هندسه بازیگری درک بهتر برای ساختن نقش را به هنرمند می دهد

به گزارش خبرنگاران ، مراسم رونمایی از مجموعه چهارجلدی متد هندسه بازیگری تألیف داریوش موحد پژوهشگر و مدرس بازیگری در مجتمع فرهنگی- هنری امام رضا(ع) برگزار گردید.

28 تیر 1402

پشتیبانی از زبان فارسی به هوش مصنوعی Bard گوگل اضافه شد

زومیت: پشتیبانی از زبان فارسی به هوش مصنوعی Bard گوگل اضافه شد و کاربران می توانند به زبان فارسی از هوش مصنوعی Bard سوال بپرسند.

22 تیر 1402

آه ای احمدرضای احمدی

سید عبدالجواد موسوی نویسنده و شاعر در واکنش به درگذشت احمدرضا احمدی در صفحه شخصی در اینستاگرامش نوشت: ایلیا دو سه ساله بود. احمدرضا احمدی زنگ زد منزل ما. همواره عادت داشت خودش را معرفی کند. فکر کنم این یک جور عادت نسل آن ها بود و هست.

21 تیر 1402
تعداد: (354)