یک سدان تازه چینی وارد کشور شد!، عکس

به گزارش وبلاگ سال آرامش، گجت نیوز نوشت: آئولوس شاین مکس به عنوان سدان وارداتی چینی ایران خودرو رونمایی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات Aeolus Shine Max آشنا می شویم.

یک سدان تازه چینی وارد کشور شد!، عکس

گروه صنعتی ایران خودرو طی مراسمی به شکل رسمی از آئولوس شاین مکس را به عنوان سدان وارداتی تازه خود پرده برداشت. دانگ فنگ آئولوس شاین مکس در ردیف سدان های لوکس چینی قرار می گیرد و ایران خودرو میخواهد آن را به شکل وارداتی به بازار ایران عرضه کند. این خودرو از لحاظ ابعاد بالاتر از کی ام سی جی 7 کرمان موتور قرار داشته و به شکل مستقیم با فونیکس آریزو 8 در بازار ایران رقابت خواهد نمود.

معرفی آئولوس شاین مکس

طراحی

این خودرو از لحاظ طراحی دارای استایل جذابی بوده و در نمای جلویی آن نیز شاهد طراحی خشنی هستیم. طراحان برای این نما از یک جلوپنجره بزرگ با عناصر کرومی در طرفین در نظر گرفتند که ترکیب آنها با چراغ ها توانسته نمای جذابی را به وجود آورد. بسته به دو نسخه بنزینی و هیبریدی نیز گرافیک داخلی این چراغ ها متفاوت خواهد بود.

در نمای کنار این خودرو نیز سقف خودرو با شیب ملایمی به سمت در صندوق امتداد دارد. در نمای عقب نیز چراغ های یکارچه با گرافیک داخلی دودی رنگ جلب توجه می نمایند. بعلاوه در نمای عقب نوشته های AEOLUS، DFM و A60MAX نیز به چشم می خورد.

آئولوس شاین مکس در بخش داخلی دارای طراحی تازه و جذابی است. روی داشبورد خودرو شاهد مانیتور و کلیدهای کنترلی هستیم که البته طراحان آنها را راننده محور طراحی کردند. بعلاوه در مقابل راننده نیز یک کلاستر دیجیتالی جای گرفته است. این خودرو در نسخه بنزینی از تریم داخلی سفید و طوسی با خطوط نارنجی و در نسخه هیبریدی از تریم مسئله ای بهره می برد.

امکانات رفاهی و ایمنی

آئولوس شاین مکس از امکاناتی چون رادار نقطه کور، سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، کول باکس، صندلی شاگرد برقی با تنظیم 4 جهت به همراه گرم کن، صندلی راننده برقی 6 حالته به همراه تنظیم گودی کمر و سردکن و گرم کن، سیستم ورود و استارت بدون کلید، اتوهلد، ترمز پارک برقی، 6 ایربگ، سقف پانورامیک، سنسور نور و باران، صندلی های جلوی zero gravity، شیفتر دنده الکترونیکی و سنسور نور بهره می برد.

مشخصات فنی

آئولوس شاین مکس در نسخه بنزینی از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ TGDi بهره می برد که می تواند قدرتی برابر با 190 تا 197 اسب بخار و گشتاور 300 تا 320 نیوتن متر را به فراوری می رساند. قدرت فراوری شده از این پیشرانه نیز به وسیله گیربکس دوکلاچه تر به چرخ های جلو منتقل می گردد.

نسخه هیبرید این سدان چینی نیز به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با قدرت 163 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر مجهز شده است که با یک موتور برقی با می تواند قدرتی برابر با 174 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر را ارائه دهد. قدرت فراوری شده از این پیشرانه نیز به وسیله گیربکس E-CVT به چرخ های جلو انتقال پیدا می نماید.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ سال آرامش مراجعه کنید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "یک سدان تازه چینی وارد کشور شد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سدان تازه چینی وارد کشور شد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید