شاهکار دوربین 200 مگاپیکسلی تازه گوشی های سامسونگ ، عکس

به گزارش وبلاگ سال آرامش، گجت نیوز نوشت: سامسونگ به تازگی با انتشار یک تیزر رسمی، از قصد خود برای استفاده از سنسورهای 200 مگاپیکسلی برای دوربین های تله فوتو خبر داده که احتمالا در سری گلکسی اس 24 شاهد آن خواهیم بود.

شاهکار دوربین 200 مگاپیکسلی تازه گوشی های سامسونگ ، عکس

در حال حاضر، گلکسی S23 اولترا در قامت پرچم دار فعلی سامسونگ، از یک دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری برای تصاویر پرتره و بزرگ نمایی اشیاء نزدیک با دیافراگم f/2.4 و یک سنسور 10 مگاپیکسلی با زوم 10X و دیافراگم f/4.9 استفاده می نماید.

مزایای دوربین تله فوتو 200 مگاپیکسلی سامسونگ

سامسونگ در تیزر نو خود اشاره نموده که دوربین های تله فوتو به لطف کاهش اعوجاج چهره و عمق میدان بیشتر که موجب افزودن جلوه بوکه به پس زمینه می گردد، تصاویر پرتره فزونی را ثبت می نماید. با اضافه شدن رزولوشن 200 مگاپیکسلی، این حسگر می تواند تصاویر پرتره را با جزئیات شگفت انگیز ثبت کند.

کاهش اعوجاج تصویر در دوربین تله فوتو

علی رغم دامنه زوم نسبتا کوتاه دوربین تله فوتو در گلکسی اس 23 اولترا در مقایسه با بزرگنمایی پریسکوپی 10 برابری آن، سامسونگ اذعان نموده که یک ماژول تله فوتو 3 برابری با سنسور 200 مگاپیکسلی می تواند زوم Lossless را از 3x به 6x و 12x ارتقا دهد. بدین ترتیب امکان ثبت صحنه های متنوع تر، بدون از دست رفتن وضوح و جزئیات فراهم خواهد شد.

سنسورهای 200 مگاپیکسلی سامسونگ به طور خاص برای زوم lossless با وضوح بالا مناسب هستند. در این میان، سنسورهای ISOCELL HP2 و ISOCELL HP کیفیت تصویربرداری زوم شده را با استفاده از یک الگوریتم remosaic مبتنی بر یادگیری عمیق که ثبت جزئیات بهینه شده صفحه را تقویت می نماید، بهبود می بخشد. علاوه بر این، با تکیه بر پردازنده های به روز می توان از قابلیت های کامل این سنسور و در نتیجه بهبود کیفیت تصویر بهره برد.

تاثیر استفاده از دوربین 200 مگاپیکسلی تله فوتو

در پی عرضه آیفون 15 پرومکس با زوم اپتیکی 5 برابری به وسیله اپل و هم چنین سایر شرکت ها نظیر اوپو که سنسورهای 50 مگاپیکسلی را در هر سه دوربین اصلی، فوق عریض و زوم اعمال می نمایند، ظاهرا سامسونگ نیز تصمیم گرفته تا سنسور 200 مگاپیکسلی خود را با قابلیت تله فوتو ادغام کند.

عرضه احتمالی گلکسی اس 24 اولترا با دوربین های اصلی و تله فوتو 200 مگاپیکسلی مطمئناً یک جهش چشم گیر برای عکاسی با گوشی های هوشمند خواهد بود و امکان رقابت بهتر با آیفون 15 پرو مکس را فراهم می نماید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "شاهکار دوربین 200 مگاپیکسلی تازه گوشی های سامسونگ ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهکار دوربین 200 مگاپیکسلی تازه گوشی های سامسونگ ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید