آیفون 14 پرو مکس در تست ها گلکسی S22 اولترا را نابود کرد

به گزارش وبلاگ سال آرامش، آیفون 14 پرو مکس در تست های انجام شده به وسیله وب سایت Gizchina پیروز شد با اختلاف بسیار زیادی گلکسی S22 اولترا را پشت سر بگذارد.

آیفون 14 پرو مکس در تست ها گلکسی S22 اولترا را نابود کرد

در حال حاضر قدرتمندترین گوشی اپل آیفون 14 پرو مکس و قدرتمندترین گوشی سامسونگ هم گلکسی S22 اولترا است که هر دوی آن ها از امکانات و قابلیت های زیادی برخوردار هستند. این تست نه تنها به وسیله خود وب سایت یادشده اجرا شده بلکه برای اینکه اندازه اعتبار آن به حداکثر برسد، نتایج آنالیز های گوناگونی را هم مد نظر قرار داده است تا این مقایسه از حالت شخصی خارج گردد و نتیجه بدست آمده هم درست باشد.

بنچمارک در مقابل واقعیت

بسیاری از مردم می گویند بنچمارک ها اهمیت خاصی ندارند چون هیچوقت در دنیای واقعی چنین اندازه فشاری به یک گوشی وارد نمی گردد. در نتیجه آنچه که اهمیت دارد، شرایط واقعی است. تا حدودی این گفته درست است اما با این حال محصولی که بتواند تحت فشار سنگین باز هم عملکرد خوب خود را حفظ کند، قطعا در درازمدت هم عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارد. به ازای رجحان در هر بخش، گوشی های یادشده 1 امتیاز می گیرند و در نهایت هم امتیاز آن ها با هم جمع خواهد شد.

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S22 در گیک بنچ

با بنچمارک گیک بنچ شروع می کنیم. معیاری که فقط عملکرد پردازنده ها و رم را در بخش تک و چند هسته ای مورد آنالیز قرار می دهد و آن را با عملکرد محصول در شرایط واقعی تطبیق می دهد.

  • امتیاز گیک بنچ گلکسی S22 اولترا در بخش تک و چند هسته ای: 1168 و 3508
  • امتیاز گیک بنچ آیفون 14 پرو مکس در بخش تک و چند هسته ای: 1879 و 4664

همانطور که مشاهده می کنید، در این بخش آیفون به شکل قابل توجهی برتر ظاهر شده و از گلکسی S22 اولترا پیش است. در نتیجه 1 امتیاز برای این گوشی ثبت می گردد.

بنچمارک مربوط به یادگیری ماشین

بنچمارک یادگیری ماشین هم از گیک بنچ می آید. این بنچمارک همانطور که از نامش پیداست، عملکرد گوشی ها را در اندازه توانایی آن ها در بخش هوش مصنوعی و یادگیری ماشین مورد ارزیابی قرار می دهد.

  • آیفون 14 پرو مکس: 1000 امتیاز
  • گلکسی S22 اولترا: 429 امتیاز

باز هم یک امتیاز دیگر برای آیفون 14 پرو مکس که با اختلاف فاحشی توانست گلکسی S22 اولترا را پشت سر بگذارد.

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S22 اولترا در بنچمارک AnTuTu

در بنچمارک AnTuTu، آیفون 14 پرو مکس توانست به صورت کلی امتیاز 972.936 را بدست بیاورد در حالی که این امتیاز برای گلکسی S22 اولترا به 912.577 رسید. این بنچمارک عملکرد کلی گوشی ها را در تمامی زمینه ها مورد آنالیز قرار می دهد و امتیازی هم که به آن ها می دهد در واقع بر اساس یک نتیجه گیری کلی است.

امتیاز 3DMARK

3DMARK هم یکی دیگر از بنچمارک های معتبری است که عملکرد گوشی را در انجام بازی مورد آنالیز قرار می دهد. آیفون و گلکسی یک گوشی گیمینگ نیستند اما به لطف پردازنده قدرتمندی که دارند می توانند در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشند. آیفون 14 پرو مکس توانسته امتیاز 3009 را در این بخش کسب کند در حالی که گلکسی S22 اولترا به 2800 رسید.

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S22 اولترا در شرایط واقعی

در شرایط واقعی، نتیجه آنالیز ها و در نتیجه برنده اعلام شده است. تست در شرایط واقعی از سرعت بوت شدن شروع می گردد. در این تست معین می گردد که پردازنده یک گوشی چقدر در مدیریت کردن نرم افزار از همان ابتدا عملکرد بهتری دارد.

  • سرعت بوت آیفون 14 پرو مکس: 10 ثانیه
  • سرعت بوت گلکسی S22 اولترا: 13 ثانیه

تست سرعت اجرای اپلیکیشن ها

  • اپلیکیشن دوربین: 1 امتیاز برای آیفون
  • اینستاگرام: 1 امتیاز برای هر دو (اینستاگرام در گلکسی S22 اولترا زودتر اجرا شد اما در آیفون 14 پرو مکس سرعت بارگذاری آن بیشتر بود)
  • توییتر: 1 امتیاز برای گلکسی S22 اولترا
  • تیک تاک: 1 امتیاز برای آیفون
  • پابجی موبایل: 1 امتیاز برای آیفون

در نهایت آیفون در تست اجرای اپلیکیشن ها توانست 4 امتیاز کسب کند در حالی که گلکسی S22 اولترا به امتیاز 2 رسید.

سرعت رندرگیری در گلکسی S22 اولترا و آیفون 14 پرو مکس

در این تست تقریبا از 4 اپلیکیشن ویرایش ویدیو استفاده شده اما در نهایت نتیجه یکسان بود. در نتیجه در این تست فقط نام دو اپ اشاره شده است، یعنی Capcut video editor و Adobe Lightroom.

Capcut Video Rendering: آیفون در 16 ثانیه توانست رندر بگیرد اما این اندازه در گلکسی S22 اولترا به 23 ثانیه رسید. 1 امتیاز دیگر برای آیفون.

Adobe Lightroom: در ادوبی لایتروم اما یک ویدیوی سنگین تر مورد آنالیز نهاده شد. تراشه A16 بکار رفته در نماینده اپل توانست این تست را در 7 دقیقه و 2 ثانیه به اتمام برساند در حالی که کهکشانی سامسونگ برای اتمام تست به 14 دقیقه و 2 ثانیه زمان احتیاج داشت. 1 امتیاز دیگر برای آیفون.

در نهایت هم فرایند تست به اتمام رسید و گلکسی S22 اولترا در خاتمه 78٪ از شارژ خود را حفظ نموده بود در حالی که در آیفون اندازه شارژ به 76٪ رسید. امتیاز نهایی دو گوشی به توضیح زیر است:

  • آیفون 14 پرو مکس: 10 امتیاز
  • گلکسی S22 اولترا: 3 امتیاز

منبع: Gizchina

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون 14 پرو مکس در تست ها گلکسی S22 اولترا را نابود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 14 پرو مکس در تست ها گلکسی S22 اولترا را نابود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید