قاب پشتی گلکسی S22 اولترا نه به شیشه شبیه است نه به پلاستیک

به گزارش وبلاگ سال آرامش، در روز هایی که فاصله چندانی با معرفی سری تازه پرچم دار سامسونگ یعنی گلکسی S22 نداریم، اخبار و شایعات زیادی در خصوص این گوشی های هوشمند در شبکه های مجازی دست به دست می گردد و بیشتر این شایعات مربوط به قدرتمندترین گوشی این سری سامسونگ یعنی S22 اولترا است. در ادامه خبرهای مربوط به این گوشی پرچم دار، یک منبع مطلع نشان داده که جنس قاب پشتی سامسونگ گلکسی S22 اولترا نه شبیه شیشه است و نه پلاستیک و احتمالا می تواند از مواد زیستی سازگار با محیط زیست ساخته شده باشد.

قاب پشتی گلکسی S22 اولترا نه به شیشه شبیه است نه به پلاستیک

طبق گزارش منبع موثق Ice Universe، این اطلاعات را افرادی افشا نموده اند که نسبت به این موضوع آگاهی دارند. جنس دقیق پنل پشتی گلکسی S22 اولترا در حال حاضر نامشخص به نظر می رسد، اما در توضیحات Ice Universe آمده که این جنس می تواند شیشه پوششی یا حتی یک ماده کاملاً نو باشد که احتمالاً مبتنی بر مواد سازگار با محیط زیست است.

مفهوم مواد زیستی به نظر می رسد که به مواد سازگار با محیط زیست یا قابل بازیافت اشاره می نماید. به همین دلیل، شرکت ریلمی گوشی هوشمند پرچم دار خود یعنی ریلمی GT2 را با استفاده از مواد سازگار با محیط زیست فراوری خواهد نمود. بنابراین ممکن است هر دو گوشی از مواد مشابه ای ساخته شوند.

با این حال اما اخبار ضد و نقیضی در خصوص جنس این گوشی هوشمند به گوش می رسد. بر این اساس، ادعا می گردد که رندر های واقعی گلکسی S22 اولترا از روکش مات قاب پشتی این گوشی خبر می دهند که تفاوت چندانی با قاب پشتی گلکسی S21 اولترا ندارد. اما باید خاطر نشان کنیم که توییت منتشر شده Ice Universe، مربوط به ساختار گوشی است نه ظاهر آن.

کامنتی در زیر همین توییت نشان می دهد که این ماده نو فقط در گلکسی S22 اولترا استفاده می گردد و مدل پایه S22 و S22 پلاس همراه با آن عرضه نخواهند شد. شایعات اما در خصوص مشخصات این گوشی پرچم دار تمامی ندارد و در نوترین خبر آمده که احتمالا گران ترین مدل سری S22 با نام S22 نوت راهی بازار خواهد شد.

در همین زمینه برای مدتی شایعه انتخاب نام گلکسی نوت 22 مطرح شد که یکی از افشاگران این موضوع را رد کرد. اگر گلکسی S22 اولترا تحت عنوان S22 نوت راهی بازار گردد، این گوشی از دیدگاه برندینگ جالب توجه کاربران مدل اولترا و گوشی های سری نوت می گردد و سامسونگ با این اقدام هواداران نوت را نیز راضی خواهد نمود. البته این نام فعلا یک شایعه است و اگر صحت داشته باشد، بدون شک طی هفته های آینده دیگر منابع هم این تغییر نام را تأیید خواهند کرد.

گلکسی S22 اولترا به عنوان ترکیبی از پرچم دار سری نوت و S از قلم هم پشتیبانی می نماید اما برخلاف سری قبل یعنی گلکسی S21 اولترا، درون این گوشی محفظه ای برای نگه داری قلم وجود دارد تا بدین ترتیب کاربران مجبور نباشند برای قلم و قابی محافظ برای نگه داری آن هزینه ای مجزا پرداخت نمایند.

گلکسی S22 اولترا از همان نمایشگر 6/8 اینچی با وضوح +QHD بهره می برد که در گلکسی S21 اولترا بکار گرفته شده بود. از لحاظ مشخصات فنی هم تا حد زیادی این دو نمایشگر شبیه به هم هستند. اما در یک مقوله و آن هم بیشینه روشنایی، گلکسی S22 اولترا ظاهرا رکورد بی نظیر S21 اولترا را هم خواهد شکست.

سامسونگ برای نمایشگر این گوشی بیشینه روشنایی 1800 نیت را در نظر گرفته که در واقع رسیدن به چنین مقدار روشنایی فقط زمانی ممکن است که مشغول تماشای محتوی HDR در بیشترین مقدار نور محیط باشید. در بخش دوربین نیز طبق ادعای بسیاری از خبرگزاری ها، از دوربین گلکسی S22 اولترا می توان به عنوان برترین دوربین موجود در گوشی های سامسونگ یاد کرد. مشخصات دوربین گلکسی S22 اولترا دقیقا مشابه با گلکسی S21 اولترا است. مثلا از همان دوربین های اصلی 108، فوق عریض 12، دو دوربین تله فوتوی 10 مگاپیکسلی و یک سنسور لیزری فوکوس اتوماتیک بهره می برد.

اما قدرتمندترین پرچم دار سال 2022 سامسونگ یعنی گلکسی S22 اولترا، از دوربین 108 مگاپیکسلی S20 اولترا به برترین شکل ممکن استفاده خواهد نمود. Ice Universe که قبلا گفته بود که لنز 108 مگاپیکسلی گلکسی S22 اولترا تصاویر باکیفیت تری را ثبت خواهد نمود، این بار اطلاعات بیشتری در این مورد به ما می دهد. ظاهرا این لنز بهبودیافته مبتنی بر هوش مصنوعی است و منجر به ارائه جزئیات، رنگ ها و روشنایی بهتری در تصاویر ثبت شده می گردد.

منبع تغذیه این گوشی هوشمند نیز همچون نسل قبلی خود 5000 میلی آمپر ساعت است که به نظر عملکرد فوق العاده خوبی خواهد داشت. پردازنده این گوشی طبق اطلاعات منتشر شده در گیک بنچ، اسنپدراگون 8 نسل 1 خواهد بود که با 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم در اختیار کاربران می گیرد. بعلاوه ممکن است که سامسونگ نسخه ای از این گوشی را با پردازنده اگزینوس 2200 نیز در منطقه ها محدودی روانه بازار کند. باید صبر کرد و دید که در نهایت سری نو گلکسی S22 که احتمالا 19 بهمن از آن رونمایی می گردد، می تواند انتظارات کاربران را برآورده سازد یا نه.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "قاب پشتی گلکسی S22 اولترا نه به شیشه شبیه است نه به پلاستیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاب پشتی گلکسی S22 اولترا نه به شیشه شبیه است نه به پلاستیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید