چگونه برترین کانال وای فای را در کامپیوتر مک پیدا کنیم؟

به گزارش وبلاگ سال آرامش، احتمالا می دانید که سرعت اینترنت با توجه به کیفیت مودم و یا روتر شما و بعلاوه کانال وای فای ای که دستگاه شما به آن متصل شده است، مشخص می گردد. اگر بخواهیم به زبان ساده کانال وای فای را تعریف کنیم، باید بدانید شبکه ای که اینترنت بی سیم شما به وسیله آن داده ها را ارسال و یا دریافت می نماید، کانال وای فای نامیده می گردد. از طرفی سرعت اینترنت شما به تعداد کانال های وای فایی که روتر شما قادر به پشتیبانی از آن است، بستگی دارد. در نتیجه برای این که اتصال بهتری به اینترنت داشته باشیم، باید برترین کانال وای فای در مک را پیدا کنیم و ما هم در این مطلب به سراغ آنالیز راه های ممکن برای انجام این کار می رویم. در عین حال شما می توانید هر مدل از مک بوک ها را که دوست دارید، با برترین قیمت ممکن از فروشگاه خبرنگاران خریداری نمایید.

چگونه برترین کانال وای فای را در کامپیوتر مک پیدا کنیم؟

باندهای فرکانس 2.4 گیگاهرتز در مقابل 5 گیگاهرتز

قبل از این که مراحل پیدا کردن برترین کانال وای فای در مک را آنالیز کنیم، بهتر است که به عنوان مقدمه شما را با باندهای فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز آشنا کنیم. این دو مورد در مودم های استاندارد و امروزی مورد استفاده قرار می گیرند، اما از نظر سرعت و محدوده پوشش اینترنت متفاوت هستند.

حال بهتر است که کمی تخصصی تر به این موضوع نگاه کنیم. باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز از 11 کانال و حداکثر پهنای باند تا 450 مگابایت در ثانیه پشتیبانی می نماید. از سوی دیگر باند فرکانسی 5 گیگاهرتز از 25 کانال و حداکثر پهنای باند تا 1300 مگابایت در ثانیه پشتیبانی می نماید. در عین حال توجه داشته باشید که تعداد کانال های وای فای به منطقه شما نیز بستگی دارد. به عنوان مثال باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز تنها 11 کانال در آمریکای شمالی دارد. با این حال در آسیا و اروپا شما به 13 کانال در باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز دسترسی دارید!

بزرگترین تفاوت این دو مورد از نظر پوشش اینترنت است. باند فرکانسی 5 گیگاهرتز می تواند کانال های بیشتر و پوشش کمتری را برای تمام دستگاه شما فراهم کند. باند فرکانس 2.4 گیگاهرتز نیز می تواند تعداد کانال های کمتر و پوشش بیشتری را برای دستگاه های شما فراهم کند. به همین علت است که اگر قصد دارید از کانال 5 گیگاهرتزی در رایانه و یا تلفن همراه خود بهره ببرید، باید نزدیک به روتر بنشینید. در مجموع بسیاری از افراد با در نظر گرفتن تمامی مزایا و معایب، مودم هایی با باند فرکانسی 5 گیگاهرتز را انتخاب و خریداری می نمایند.

چگونه برترین کانال وای فای را برای مک خود انتخاب کنیم؟

شرکت اپل یک ابزار تشخیص بی سیم داخلی ایجاد نموده که به شما یاری کند تا یک کانال وای فای مناسب را انتخاب و پیدا کنید. این ابزار macOS Ventura نام دارد. هر زمان که پس از اتصال مک خود به مودم یا روتر با مسائل اینترنتی روبرو می شوید، می توانید برترین کانال های وای فای موجود در اطراف خود را با استفاده از این ابزار داخلی اسکن کنید. برای انجام این کار شما باید چندین مرحله را به ترتیب طی کنید. این مراحل عبارتند از:

مرحله اول: روی نماد وای فای در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

مرحله دوم: در عین حال کلید Option را نیز فشار دهید.

مرحله سوم: اکنون در بین گزینه های موجود بر روی Open Wireless Diagnostics ضربه بزنید.

مرحله چهارم: روی Window در نوار بالا کلیک کنید.

مرحله پنجم: از فهرست موجود به سراغ گزینه Scan بروید.

مرحله ششم: حالا فهرستی از تمام شبکه های وای فای موجود و تنظیمات مربوط به آن ها را مشاهده خواهید کرد. در بخش Summary یک خلاصه کامل از اطلاعات موجود در اختیار شما قرار داده شده است.

چگونه کانال وای فای روتر خود را تغییر دهیم؟

حال که با پیدا کردن برترین کانال وای فای در مک آشنا شده اید، نوبت به آنالیز این موضوع رسیده که چگونه باید کانال وای فای روتر خود را تغییر دهید. برای انجام این کار نیز مثل مورد قبلی شما باید چندین مرحله ساده را به ترتیب طی کنید که این مراحل عبارتند از:

مرحله اول: در ابتدا دو کلید Command + Spacebar را با هم فشار دهید تا Spotlight Search باز گردد.

مرحله دوم: اکنون عبارت System Settings را تایپ کنید و سپس Return را فشار دهید.

مرحله سوم: روی وای فای در سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید.

مرحله چهارم: در این مرحله شما باید روی Details در کنار شبکه وای فای ضربه بزنید.

مرحله پنجم: حالا گزینه TCP/IP را از منوی سمت چپ انتخاب کنید.

مرحله ششم: از روی کیبورد دو دکمه Command + C را برای کپی کردن آدرس IP روتر فشار دهید. سپس روی Ok در سمت راست پایین صفحه کلیک کنید.

مرحله هفتم: حالا شما باید مرورگر را در مک خود باز کنید. سپس آدرس IP روتر خود را وارد کنید و Return را نیز فشار دهید.

مرحله هشتم: با استفاده از اطلاعات موجود وارد حساب کاربری خود شوید. اگر این مورد را نمی دانید، می توانید با ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید.

مرحله نهم: در مرحله آخر، تنظیمات کانال وای فای را باز کنید. شما می توانید کانال های 2.4 گیگاهرتزی و یا 5 گیگاهرتزی را انتخاب کنید. تنظیمات را ذخیره کنید و روتر خود را مجددا راه اندازی کنید تا تنظیمات کانال تازه اعمال گردد. به همین راحتی!

جمع بندی

هدف ما در این مطلب آنالیز صفر تا صدی کانال وای فای در مک بود. در عین حال شما را با باندهای فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز آشنا کردیم. سپس مراحل پیدا کردن برترین کانال وای فای در مک را برای شما معرفی و آنالیز کردیم. در نهایت نیز به سراغ آموزش چگونگی تغییر کانال وای فای رفتیم. احتمالا با انجام کارهای بالا شما تجربه و حس بهتری را در رابطه با استفاده از اینترنت پیدا می کنید. اکنون شما بگویید پس از انجام مراحل بالا آیا سرعت اینترنت و تجربه کار کردن با آن بهتر شده است و یا خیر؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران وبلاگ سال آرامش مگ در میان بگذارید.

منبع: GuidingTech

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه برترین کانال وای فای را در کامپیوتر مک پیدا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه برترین کانال وای فای را در کامپیوتر مک پیدا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید