کتاب شناخت بازار، بازاریابی و مشتری مداری منتشر شد

به گزارش وبلاگ سال آرامش، به گزارش خبرنگار خبرنگاران، کتاب شناخت بازار، بازاریابی و مشتری مداری در سه فصل منتشر شده و می کوشد مخاطب را هرچه بیشتر با موضوع بازار و هرآنچه که به آن مرتبط می گردد آشنا کند.

کتاب شناخت بازار، بازاریابی و مشتری مداری منتشر شد

مؤلفان این کتاب در بخشی از مقدمه آورده اند: تغییر و تحول در زندگی امروزی بشر راه پرفراز و نشیبی را پیموده است و یکی از ویژگی های دنیای تازه، شدت و سرعت در تحول است که تفاوت عمده دنیا پیشرفته و پیشرفته با دنیا در حال توسعه در همین معنا و مفهوم نهفته است. بازار اقتصاد دنیای، هیچ گاه به مانند امروز بازار رقابتی نبوده و وجود همین رقبا و رقابت های سرسخت در عرصه های گوناگون بقای بازار و یا سازمان های مالی و فرهنگی را متلاطم و نیازمند توانمندی های خاص آن می نماید که حضور دائمی در بازار از یک سو و ارائه دائمی و افزاینده کالاها و خدمات با کیفیت از سوی دیگر می تواند ضامن بقا در این بازار باشند.

در ادامه مقدمه کتاب آمده است: با این حال باید پذیرفت که فراوری و ارائه خدمات نو با خصوصیات منحصر به فرد، نیازمند سازمان هایی با تفکر و راهبردهای نوین است. سازمان هایی که با سرعت و شدت در تحول درونی شان با نیازهای بازار سامان می یابد و با هوشمندی تمام توانایی درک این نیازها را داشته و قادرند آن را به موقع تأمین کنند چرا که امروزه تنها داشتن بازار گسترده نمی تواند ضامن بقای سازمان باشد؛ چرا که در هر شغلی که باشید، رقبای تازه در حال شکل گرفتن هستند. آنان منتظر نمی مانند تا شما آنان را بشناسید و اگر از برنامه ریزی صحیح و علمی بهره برداری ننمایید بی شک از بازارهای کلان و حتی خرد نیز حذف خواهید شد.

کتاب شناخت بازار، بازاریابی و مشتری در سه فصل تألیف شده است و خواننده در فصل اول با بازار، عوامل مؤثر در تشکیل بازار و انواع آن مانند بازار خدمات، بازار پول و سرمایه، بازار اوراق بهادار، بازار سیاه، بازار علم و دانش، بازار بالقوه، بازار هدف و... و تحلیل انواع بازار و اصول مهم در تحلیل بازار آشنا می گردد .

فصل دوم این کتاب به بازاریابی پرداخته است. در این فصل تاریخچه و مراحل تکامل بازاریابی، مدیریت بازاریابی، فلسفه های مدیریت بازاریابی، انواع روش های بازاریابی، شاخص های مؤثر در بازاریابی فرهنگی، نقش سنت و فرهنگ در بازاریابی فرهنگی، عوامل مؤثر بر ارزش گذاری کالاها و خدمات فرهنگی ، روش های بازاریابی محصولات فرهنگی و هنری و نفش روابط عمومی در عملکرد بازاریابی فرهنگی به نگارش درآمده است.

فصل سوم کتاب نیز به مشتری مداری پرداخته است. ارزش مشتری، تعریف مشتری، شخصیت شناسی مشتری، انواع تیپ های شخصیتی مشتریان قبل از خرید، هفت عامل مؤثر در رضایت مشتری، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، ویژگی ها و مزایای مدیریت ارتباط با مشتری و اصول مدیریت ارتباط با مشتری از جمله مطالب فصل سوم این کتاب است.

در بخشی از مقدمه فصل دوم کتاب که به بازاریابی پرداخته شده است، می خوانیم: کشورها و جوامعی که سازندگی، پویایی و رفاه اجتماعی را هدف خود قرار داده اند به اهمیت علم بازاریابی و مدیریت بازار پی برده و کوشش های آگاهانه ای را برای حضور دربازارهای محلی، ملی و بین المللی به کار گرفته اند. از فرصت های ایجاد شده به نحو مطلوب بهره گرفته اند و در عین حال به تهدیدها و تغییرها واکنش مناسب و به موقع نشان داده و خود را با آن ها وفق می دهند. پس باید بپذیریم که علم بازاریابی و مدیریت بازار پایه و اساس فعالیت های بیشتر شرکت ها و سازمان های تجاری، مالی و یا غیر انتفاعی در سرتاسر دنیا است.

کتاب شناخت بازار، بازاریابی و مشتری مداری تألیف مشترک آرش شایسته نیا و کبری درویش پیشه به وسیله انتشارات رؤیای آبی قزوین در 500 نسخه و با قیمت 80هزار تومان به بازار نشر کتاب عرضه شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتاب شناخت بازار، بازاریابی و مشتری مداری منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب شناخت بازار، بازاریابی و مشتری مداری منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید