چگونه یک آرایش اسموکی مجذوب کننده و شیک داشته باشیم؟

به گزارش وبلاگ سال آرامش، آرایش چشم اسموکی یکی از کلاسیک ترین و قدیمی ترین متد های آرایش چشم است؛ یک مدل شیک و دوست داشتنی که یکی از گزینه های مجذوب کننده برای آرایش های مجلسی و خاص محسوب می گردد و هیچ وقت هم از مد نمی افتد. البته آرایش اسموکی باید طبق اصول درست و با لوازم آرایشی مناسبی انجام گردد تا مجذوب کننده و شیک باشد. در این مطلب اصول مهم در آرایش اسموکی را آنالیز نموده نحوه انتخاب درست لوازم آرایشی در این متد میک آپ را به شما خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

چگونه یک آرایش اسموکی مجذوب کننده و شیک داشته باشیم؟

آرایش چشم اسموکی چیست؟

آرایش چشم اسموکی یکی از کلاسیک ترین متدهای آرایش چشم است، مدلی که از دهه پنجاه و شصت در میان هنرپیشگان و مدل ها محبوبیت زیادی پیدا کرد و در 90 میلادی با توند شدن استایل گرانج بر محبوبیت آن افزوده شد و در طول سال های متمادی تکامل یافت. در فشن شوها و ایونت های مختلف هنوز هم سلبریتی های متعددی را می بینیم که این مدل آرایش زیبای کلاسیک و شیک را برای آرایش چشمانشان استفاده نموده اند.

در آرایش چشم اسموکی از طیف های مختلف رنگ های تیره استفاده می گردد، کلاسیک ترین نوع آرایش چشم اسموکی با استفاده از رنگ های مشکی و دودی و بعلاوه طیف های رنگ قهوه ای انجام می گردد، اما شما می توانید برای داشتن تنوع بیشتر به سراغ طیف های رنگ برنز، آبی تیره، زیتونی و کاراملی هم بروید.

آرایش چشم اسموکی در استایل های مجلسی و حتی استایل های نیمه رسمی برای میهمانی های عصر می تواند بسیار مجذوب نماینده باشد، البته به شرطی که آن را درست انجام دهید. آرایش اسموکی به نظر ساده می رسد اما برای این که بتوانید آرایش چشم تمیزی داشته باشید و به آن عمق و مجذوب نمایندهیت بدهید باید اصول خاصی را در آرایش چشم اسموکی رعایت نموده و از لوازم آرایشی درستی هم بهره ببرید.

برای آرایش چشم اسموکی به چه لوازم آرایشی احتیاج داریم؟

یکی از مهم ترین اصول در آرایش اسموکی، به علت استفاده از حجم زیادی از سایه ها و لزوم ترکیب کردن و فید کردن سایه ها با یکدیگر این است و شما باید برای رسیدن به این منظور از لوازم آرایشی درست و باکیفیتی بهره ببرید. در این بخش از مطلب به شما خواهیم گفت که چه نوع لوازم آرایشی برایتان مناسب است.

پرایمر دور چشم

زیرسازی در آرایش اسموکی اهمیت زیادی دارد. سایه هایی که زیر چشم ریخته شده است و حالتی نامرتب دارد به شما جلوه مجذوب نمایندهی نمی دهد. از طرف دیگر ترکیب و فید کردن سایه ها و خط چشم اهمیت زیادی دارد و پرایمر یک پایه صاف و یک دست برای آرایش ایجاد می نماید و باعث می گردد سایه و خط چشم بهتر جذب پوست شده و دوام بیشتری پشت پلک شما داشته باشد. بعلاوه استفاده از پرایمر باعث می گردد سایه در چین های پشت پلکتان جمع نگردد و آرایشتان مجذوب نماینده تر باشد.

پرایمر سایه چشم گلدن رز، پرایمر سایه اسنس مدل یو بتر ورک و پرایمر سایه چشم ریوال د لوپ گزینه های مناسبی برای زیرسازی پیش از انجام آرایش چشم اسموکی هستند.

کانسیلر

استفاده از یک کانسیلر مناسب هم به زیرسازی برای آرایش چشم اسموکی یاری می نماید. کانسیلر چین و چروک های چشم شما را می پوشاند و تیرگی و پف زیر چشم را کاهش داده سبب می گردد آرایش چشمتان مجذوب نماینده تر به نظر برسد.

کانسیلر کاتریس مدل Re-Touch Anti Dark Circle، کانسیلر لورآل سری Infaillible، کانسیلر مایع گلدن رز و کانسیلر پوشاننده تیرگی دور چشم لکسیون مدل Cernes گزینه های خوبی برای کانسیلر دور چشم پیش از انجام آرایش اسموکی هستند.

سایه چشم متنوع و با کیفیت

برای آرایش چشم اسموکی هم می توانید به سراغ پالت های سایه بروید و هم این که سایه های چشم مدادی را انتخاب کنید. شما حداقل به سه رنگ اصلی احتیاج دارید: روشن تیره و میانه. سایه های شاین هم باعث می شوند که بتوانید آرایش مجذوب نماینده تری داشته باشید. علاوه بر این سایه های نود هم به شما در درست کردن پایه آرایش اسموکی یاری می نمایند.

پالت های متنوع سایه از برندهای معتبر که تنوع مناسبی در انواع رنگ ها و مدل های سایه دارند می توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. به طور مثال پالت هایی که هم رنگ های مات و هم رنگ های شاین و اکلیلی تیره و روشن دارند پالت های مناسبی برای آرایش اسموکی هستند؛ بر همین اساس پالت سایه چشم نوت سری Professional Palette، پالت سایه چشم رولوشن مدل velvet rose، پالت سایه چشم دودو گرل شماره 02 و پالت سایه چشم اسنس مدل wild 01 برای آرایش چشم اسموکی توصیه می شوند.

به طور کلی آرایش اسموکی کلاسیک شامل طیف های رنگ دودی تا مشکی می گردد، اما شما می توانید به سراغ طیف های رنگی تیره ای هم چون آبی تیره، سبز تیره، کاراملی، بنفش تیره، برنز و زرشکی هم بروید. این دیگر بستگی به سلیقه شما دارد.

برس های باکیفیت و مناسب برا ترکیب کردن و محو کردن سایه ها با یکدیگر

بلند کردن یعنی ترکیب سایه ها و فید کردن یا محو کردن آن ها در یک دیگر یکی از اصول مهم یک آرایش اسموکی مجذوب نماینده است. اگر آرایش اسموکی و رنگ های آن خوب محو نگردد، ظاهر خشن و غیرطبیعی پیدا می نماید. اگر می خواهید چشمانی مجذوب نماینده داشته باشید و رنگ ها کاملاً یک دست باشند تا می توانید آن را محو کنید.

برای بلند کردن به براش های سایه مناسب و تمیز احتیاج دارید. براش های سایه شما باید نرم و باکیفیت باشند و بهتر است برای هر رنگ از یک براش مخصوص بهره ببرید تا آرایش تمیزتری داشته باشید. برترین نوع براش برای کشیدن سایه چشم، براش های گنبدی شکل هستند که سر گردی دارند.

مداد چشم تیره و روشن

عمدتا برای آرایش اسموکی از خط چشم خیلی سیاه استفاده می گردد که می تواند از نوع مدادی، کرمی یا مایع باشد. نوع مدادی خط چشم با توجه به این قابلیت بلند شدن و ترکیب و فید دارد برای آرایش اسموکی مناسب تر است. بعلاوه اگر چشمانی ریز دارید و می خواهید چشمانتان درشت تر دیده گردد از یک مداد چشم روشن برای داخل چشمتان روی پلک پایین بهره ببرید.

فیکساتور

در مرحله آخر آرایش باید از یک فیکساتور برای تثبیت آرایش چشمانتان بهره ببرید. همان طور که گفته شد آرایش اسموکی جزو میک آپ های سنگین محسوب می گردد و باید به خوبی تثبیت گردد تا ماندگاری و ظاهر بهتری داشته باشد. یک پودر فیکس بی رنگ یا اسپری فیکساتور برای تثبیت آرایش اسموکی تان گزینه مناسبی است.

نحوه انجام آرایش اسموکی

  1. پیش از آرایش، اگر پوست خشکی دارید میزانی مرطوب نماینده به پشت پلکتان بزنید و پس از آن پرایمر سایه بزنید. اگر هم پوستتان نرمال یا چرب است ابتدا از همان پرایمر آغاز کنید. پرایمر را هم با نوک انگشتانتان و هم با یک برس نرم و بزرگ می توانید به پشت چشمتان بزنید.
  2. پنج تا ده دقیقه بعداز زدن پرایمر کانسیلر را روی دور تا دور چشمتان بزنید و با یک برس مناسب یا بیوتی بلندر آن را محو کنید. بهتر است کانسیلری که انتخاب می کنید یک درجه از رنگ پوستتان روشن تر باشد.
  3. برای آرایش اسموکی به سه رنگ اصلی احتیاج دارید که باید تیره، روشن و میانه باشند. پس از زیرسازی روشن ترین رنگ را انتخاب کنید. در این مرحله می توانید یک سایه نود انتخاب کنید که به رنگ پوستتان نزدیک بوده و با آن همخوانی داشته باشد. سپس با یاری براش آن را در تمام قسمت های پشت پلک، گوشه داخلی چشم و زیر ابروها با حرکات رفت و برگشتی پخش کنید. برای داشتن یک آرایش تمیز و بی نقص آن را روی پوست کاملا فید کنید.
  4. در مرحله بعد به سراغ تیره ترین رنگ بروید و به یاری براش گرد و گنبدی که از مرحله قبل کاملا تمیز نموده اید، دست به کار شوید. برای آغاز باید از گوشه خارجی چشم اقدام کنید و به شکل حرف انگلیسی c سایه را تا چین روی پلک ادامه دهید. به خاطر داشته باشید همیشه تیره ترین سایه در بیرونی ترین قسمت چشم زده می گردد و هر چه به گوشه داخلی چشم ها نزدیک می شوید، از حجم و میزان سایه بکاهید؛ این تکنیک باعث می گردد که بتوانید به چشمانتان عمق بدهید.
  5. در مرحله بعدی به سراغ سایه میانه بروید. سایه میانه دقیقا در قسمت بالایی سایه تیره زده می گردد و یک گرادیانت مجذوب نماینده در بالای پلک ایجاد می نماید. سایه میانه را با براش سایه از نیمه پلک به سمت چین پلک بکشید و آن را از گوشه بیرونی چشم و دقیقا از نقطه سرانجام سایه تیره به سمت بالای پلک و زیر ابروها ادامه دهید.
  6. در مرحله بعد نوبت به سایه زیر چشم می رسد. سایه تیره را بردارید و از یک براش سر کج استفاده نموده از گوشه های بیرونی چشم آغاز به سایه زدن کنید و هر چقدر به سمت گوشه های داخلی می رسید، سایه خود را کم رنگ تر کنید. دقت کنید، سایه ای که می کشید باید بسیار باریک باشد.
  7. مرحله بعد یکی از مهم ترین مراحل آرایش اسموکی یعنی ترکیب کردن و فید کردن است. براشی که استفاده می کنید باید کاملا تمیز باشد تا نتیجه کار خوب و تمیز درآید. براش خود را بردارید و سعی کنید، مرز میان دو رنگ سایه را با حرکات چرخشی از بین ببرید. این حرکات را به شکل دایره های کوچک و نزدیک به هم ادامه دهید تا رنگ ها به خوبی با یکدیگر ترکیب و فید شوند. زمانی کار شما به اتمام می رسد که هیچ گونه مرزی بین دو رنگ سایه تیره و میانه مشاهده نگردد.
  8. این مرحله از آرایش بستگی به سلیقه شما دارد. اگر می خواهید یک آرایش مات داشته باشید در همان مرحله قبل متوقف شده و به سراغ ریمل و خط چشم بروید. در غیر این صورت به سراغ یک سایه شاینی زیبا و مجذوب نماینده بروید و قسمت میانی پلکتان را سایه شاینی زده و فید کنید. اگر از طیف های دودی استفاده نموده اید یک سایه شاینی طلایی یا نقره ای در این مرحله عالی به نظر می رسد.
  9. در این مرحله به سراغ خط چشم و ریمل بروید. می توانید یک خط چشم مدادی و یا مایع را انتخاب کنید و آرایشتان را تکمیل نموده و پس از آن به سراغ ریمل بروید. استفاده از فرمژه هم می تواند آرایش تان را مجذوب نماینده تر کند.
  10. در مرحله آخر آرایش اسموکی از پودر فیکس بی رنگ یا اسپری فیکس برای تثبیت آرایش تان بهره ببرید.

نکات مهمی در آرایش اسموکی باید رعایت کنید

  • نباید فراموش کنید که اول آرایش چشم هایتان را به اتمام برسانید و پس از آن به سراغ آرایش سایر نقاط صورت بروید. رعایت این نکته یاری می نماید تا اگر در حین سایه زدن کمی سایه زیر چشم ها بریزد، به سرعت و بدون آن که بیس آرایشتان خراب گردد، آن را پاک کنید.
  • برای این که تمرکز آرایش شما در آرایش اسموکی روی چشمان تان باشد بخش های دیگر صورت را نچرال و طبیعی نگه دارید. برای قسمت های دیگر میکاپ سعی کنید آرایش خنثی تری داشته باشید، اما همه چیز را کاملا نادیده نگیرید. میزان کمی برنزر و یک رژگونه نود یا صورتی می تواند ظاهر بسیار زیبایی را ایجاد کند. فقط به خاطر داشته باشید که نباید با استفاده از برنزر و رژ گونه آرایشتان را غلیظ کنید.
  • انتخاب رنگ رژ لب در میکاپ اسموکی همیشه باید بسیار ملایم، محو و تا حد ممکن نامحسوس باشد؛ چراکه در این سبک آرایش تمامی تمرکز روی چشم ها معطوف می گردد. برترین و هوشمندانه ترین رنگ برای رژلب در آرایش اسموکی رنگ های مات و بدون چربی نظیر رنگ های کالباسی و شکلاتی است. بعلاوه می توانید از برق لب با تناژ رنگی صورتی یا نارنجی هم بهره ببرید.
  • داخل چشم ها را باید بر اساس فرم چشم هایتان آرایش کنید. به عنوان مثال اگر چشم های درشتی دارید، بهتر است داخل چشم هایتان را با مداد مشکی آرایش کنید. اما اگر چشمانتان ریز است از مداد مشکی به هیچ عنوان استفاده نکنید. شما می توانید یا از مداد سفید برای داخل چشم هایتان یاری بگیرید، یا این که هیچ گونه مدادی داخل چشم هایتان نکشید.

منابع: instructables, marieclaire

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه یک آرایش اسموکی مجذوب کننده و شیک داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه یک آرایش اسموکی مجذوب کننده و شیک داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید