برای چاقی صورت چه بخوریم؟

به گزارش وبلاگ سال آرامش، همشهری آنلاین نوشت: افزایش وزن و چاقی صورت نیز مانند کاهش وزن به مرور زمان اتفاق می افتد و نباید یک شبه انتظار معجره داشته باشید. زمانی که می زن دریافت کالری شما از کالری مصرفی بیشتر است، با افزایش وزن همراه خواهید بود. بعضی از ویتأمین های ضروری وجود دارند که می توانند تأثیر مثبتی بر چاقی فرد و چاقی صورت داشته باشند.

برای چاقی صورت چه بخوریم؟

یکی از متداول ترین سؤالاتی که برای هرکسی پیش می آید این است که ویتامین چاق کننده صورت چیست؟ باید گفت مصرف ویتامین برای چاقی صورت و تنظیم متابولیسم بسیار لازم است و با مصرف بعضی از ویتامین ها و مواد معدنی می توانید اندام متناسب و صورتی چاق و پر داشته باشید. در میان ویتامین های ضروری بدن انواعی از ویتامین چاق کننده صورت صورت شامل:

ویتامین های گروه B

مهم ترین و تأثیرگذارترین ویتامین ها برای چاقی صورت، ویتامین های گروه ب هستند. این ویتامین ها شامل تیامین (B 1)، ریبوفلاوین (B 2)، نیاسین (B 3)، اسید پانتوتنیک (B 5)، پیریدوکسین (B 6)، بیوتین (B 7)، اسید فولیک (B 9) و کوبالامین (B 12) هستند.

این ویتامین ها تأثیر زیادی در سوخت و ساز بدن دارند. بعلاوه نقش اصلی آن ها متابولیسم چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها هستند. اگر سطح این ویتامین ها در بدن کم گردد، متابولیسم بدن به خوبی کار نمی نماید و وزن شما کاهش می یابد. لوبیا، عدس، شیر، تخم مرغ، موز، سیب زمینی، غلات کامل و ... منابع مهم ویتامین های گروه ب هستند.

کلسیم

برای داشتن صورتی چاق بهتر است در برنامه غذایی خود از خوراکی هایی بهره ببرید که دارای کلسیم، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها باشند؛ زیرا کلسیم و چاقی صورت با یکدیگر در ارتباط هستند. مکمل کلسیم از ضعیف شدن ماهیچه های صورت جلوگیری می نماید و با یاری کردن به ساخت استخوان باعث چاق شدن صورت می گردد.

ویتامین A

پوست شما از دو لایه فوقانی و تحتانی تشکیل شده که ویتامین A در هر دو قسمت نقش مهم و اساسی دارد. نور خورشید بر روی پوست صورت تأثیر داشته و باعث تجزیه کلاژن های سطح پوست می گردد. این موضوع باعث افتادگی و پیری پوست می گردد. اما ویتامین A این فرآیند تجزیه را قطع نموده و از هرگونه خشکی، خارش یا حتی برآمدگی سطح پوست نیز جلوگیری می نماید.

ویتامین E

ویتامین E آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی است که انرژی خورشید را به خود جذب نموده و از تأثیر منفی بر روی پوست جلوگیری می نماید. این موضوع می تواند در کاهش چین و چروک، افتادگی و حتی سرطان پوست جلوگیری کند. بعلاوه به تقویت دیواره های سلولی و چاق شدن صورت یاری می نماید.

ویتامین ای جزو برترین ویتامین ها برای چاقی صورت است که برای سلامت پوست و مو بسیار مفید و مؤثر هست. این ویتامین در انواع غذا ها و روغن ها یافت می گردد. درصورتی که می خواهید از عوارض احتمالی این قرص ها جلوگیری کنید بهتر است از روغن آن به صورت ماساژ روی پوست بهره ببرید.

ویتامین C

ویتامین C به شبکه پوست شما یاری می نماید تا پروتئین های خود را حفظ نموده و بتواند شکل اصلی خود را نگه دارد. علاوه بر آن این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی است که در مقابل رادیکال های آزاد از پوست شما محافظت می نماید.

روی

بیشترین مواد معدنی پوست در لایه بیرونی قرار دارند. روی باعث می گردد دیواره های سلولی پوست پایدار بمانند. علاوه بر آن تأثیر زیادی در تقسیم و تخصصی شدن سلول ها هنگام رشد دارد.

منیزیم

منیزیم هم یکی از برترین ویتامین ها برای چاقی صورت است. استفاده از این ویتامین باعث می گردد تا اندازه، قند خون و فشارخون کنترل گردد و بعلاوه استخوان ها را قوی تر و مستحکم تر کند و باعث تقویت سیستم ایمنی گردد. می توان با خوردن، آجیل، دانه ها، حبوبات و میوه و سبزی، منیزیم مورد احتیاج بدن خود را تأمین نموده و به چاقی صورت خود یاری کنید.

آهن

بدن برای رشد و متابولیسم سالم، عملکرد صحیح سلول و ایجاد بعضی از هورمون ها به آهن احتیاج دارد. آهن برای حمل اکسیژن در سلول های قرمز و گلبول های قرمز خون به عضلات و بافت های بدن نقش ضروری دارد؛ بنابراین اگر سطح آهن پایین باشد، اکسیژن کافی به عضلات و ماهیچه ها نرسیده و متابولیسم بدن مختل می گردد.

در نهایت با تغذیه سالم می توانید تمام ویتامین های مفید را دریافت کنید. اگر در رژیم غذایی خود ممنوعیت مصرف داشته باشید می توانید با مصرف قرص های ویتامین، ویتامین های مورداحتیاج را دریافت کنید.

منبع: فرارو

به "برای چاقی صورت چه بخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای چاقی صورت چه بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید