هیتلر خیلی قبل تر از آمریکا جنگنده پنهان کار ساخت!، عکس

به گزارش وبلاگ سال آرامش، با شنیدن نام هواگرد بال دیس پنهان کار ناخودآگاه یاد بی-2 اسپریت می افتیم اما سال ها پیش از آن آلمان نازی طرح ساخت بمب افکن بال دیس جت را در سر می پروراند.

هیتلر خیلی قبل تر از آمریکا جنگنده پنهان کار ساخت!، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ سال آرامش ، نخستین بمب افکن بال دیس دنیا با موتور جت در دوران پر هیاهوی جنگ دنیای دوم با نام هورتن هو 229 در آلمان نازی ساخته شد. هر چند که این هواگرد استثنایی هرگز به میدان نبرد نرسید اما نمونه اولیه آن ساخته شد.

  • رونمایی از دو موشک تازه سپاه با یک تکنولوژی ویژه/ عکس

البته که جای تعجب ندارد چرا که آلمان ها در دوران رایش سوم بعضی دیگر از نخستین های هوانوردی چون نخستین هواپیمای جت جنگنده با نام مسرشمیت ام ئی 262 را هم ساخته و عملیاتی نموده بودند.

هورتن هو 229، نخستین جنگنده بمب افکن بال دیس دنیا

هورتن هو 229 که با نام گوتا گو 229 هم شناخته می گردد نخستین پرواز آزمایشی خود بدون نیروی جت را در سال 1944 انجام داد و برای نخستین بار در سال 1945 با نیروی جت در آسمان به پرواز عایدی. شکل ظاهری هواپیمای شبیه به آن چیزی است که بعدها در بمب افکن پنهان کار مشهور بی 2 اسپریت دیدیم. اسپریت تنها بمب افکن پنهان کار عملیاتی در دنیا است.

طراحی بال دیس با حذف دم و سکان عمودی باعث می گردد که تا حد زیادی کشف پرنده را برای رادارها سخت می نماید.

به تاریخ طراحی و ساخت هورتن هو که نگاهی بیاندازید تعیین می گردد که چرا این پرنده هیچ گاه رنگ میدان نبرد را ندید و با انتها جنگ دنیای عملا پرونده فراوری و توسعه اش بایگانی و به فراموشی سپرده شد.

این هواگرد بسیار از فناوری زمان خود جلوتر بود و هنوز هم برای بسیاری از پژوهشگران جای سوال است که دانشمندان آلمانی چطور در آن دوران به چالش های آیرودینامیک غلبه کردند و توانستند یک پرنده بال دیس را به پرواز درآورند.

والتر و ریمار هورتن مغزهای متفکر پشت این هواگرد استثنایی بودند که در طراحی و ساخت مستراشمیت بی اف 109 نیز حضور داشتند.

این جت بمب افکن با توانایی حمل یک تن بمب و مهمات با سرعت 1000 کیلومتر بر ساعت و برد 1000 کیلومتری قرار بود دست برتر آلمان نازی در آسمان گردد.

در آن دوران که طراحی موتورهای جت در شروع راه بود و مصرف سوخت بسیار زیادشان دردسر بزرگ ارتش ها شده بود، برادران هورتن طراحی بال دیس را راهی برای کاهش فشار بر موتور و در نتیجه کاهش مصرف سوخت می دیدند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "هیتلر خیلی قبل تر از آمریکا جنگنده پنهان کار ساخت!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیتلر خیلی قبل تر از آمریکا جنگنده پنهان کار ساخت!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید