ببینید ، ساخت فضاپیمای هرا برای ماموریت دفاع سیارکی ، چطور از برخورد سیارک به زمین جلوگیری می گردد؟

به گزارش وبلاگ سال آرامش، فضاپیمای هرا، متعلق به پروژه دفاع سیاره ای آژانس فضایی اروپا با موفقیت در OHB Bremen در آلمان مونتاژ شد.

ببینید ، ساخت فضاپیمای هرا برای ماموریت دفاع سیارکی ، چطور از برخورد سیارک به زمین جلوگیری می گردد؟

به گزارش وبلاگ سال آرامش و به نقل از سایتک دیلی، فضاپیمای سیارکی هرا تکمیل شد. فضاپیمای هرا، که برای ماموریت دفاع سیاره ای آژانس فضایی اروپا طراحی شد، در دو نیمه ساخته و آماده شده بود و اخیرا در یک عملیات پرزحمت، این دو نیمه به هم متصل شدند تا هرا را برای رفتن به فضا آماده نمایند.

پائولو مارتینو، مهندس سیستم هرا شرح می دهد: ماموریت در حال حاضر در مرحله مایلستون است و مونتاژ هرا برای ما موفقیت بزرگ و بسیار حساسی است. قبلا دو ماژول داشتیم، اما اکنون می توان گفت فضاپیما متولد شده است.

هرا سهم اروپا در یک ماموریت بین المللی دفاع سیاره ای است. پس از برخورد DART (آزمایش تغییر مسیر دوگانه سیارک یا دارت (Double Asteroid Redirection Test) یا DART، ماموریتی فضایی از ناسا با هدف آزمایش روشی برای جلوگیری از برخورد سیارک ها با زمین است) با سیارک دیمورفوس در سال گذشته (و اصلاح مدار آن و فرستادن توده ای از زباله تا هزاران کیلومتر در فضا) هرا به دیمورفوس بازخواهد گشت تا یک آنالیز نزدیک از دهانه به جا مانده از برخورد با DART انجام دهد. این ماموریت بعلاوه جرم و ترکیب دیمورفوس را به همراه سیارک بزرگتر دیدیموس که دیمورفوس به دور آن می چرخد، مقدار گیری خواهد نمود.

دیدار هرا با دیمورفوس باید در اکتبر 2024 انجام گردد. بنابراین برای به حداکثر رساندن سرعت کار، این فضاپیما به وسیله OHB، پیمانکار اصلی، به شکل دو ماژول جداگانه ساخته شد که بتوان به صورت موازی روی آن ها کار کرد. سپس این جفت در برمن متصل شدند تا برای عملیات آماده شوند.

اتصال از قبل با استفاده از نرم افزار CAD شبیه سازی شده بود، اما تیم مونتاژ، ادغام و آزمایش OHB همچنان در حال آنالیز تراز بودند. در اتاق تمیز یا کلین روم در طول اتصال برای جلوگیری از هرگونه اختلال مهر و موم شده بود. هنگامی که نوک سیلندر ماژول پیشرانه با قسمت بالایی ماژول هسته برخورد کرد، اتصال کامل شد.

در انتها این ماه، هرا به مرکز تست ESTEC در هلند منتقل می گردد، جایی که یک کمپین تست محیطی کامل برای آنالیز آمادگی پرواز آن در نظر گرفته شده است.

ویدیویی از این مونتاژ ببینید:

منبع: همشهری آنلاین

به "ببینید ، ساخت فضاپیمای هرا برای ماموریت دفاع سیارکی ، چطور از برخورد سیارک به زمین جلوگیری می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، ساخت فضاپیمای هرا برای ماموریت دفاع سیارکی ، چطور از برخورد سیارک به زمین جلوگیری می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید