وبینار آشنایی با طرح تشکیل شبکه بین المللی نانوفناوری ایمن و پایدار

به گزارش وبلاگ سال آرامش، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، انجمن علمی نانوفناوری پزشکی ایران، شبکه ایمنی نانو و کمیته استانداردسازی نانو اقدام به برگزاری وبینار آشنایی با طرح تشکیل شبکه بین المللی نانوفناوری ایمن و پایدار نموده است.

وبینار آشنایی با طرح تشکیل شبکه بین المللی نانوفناوری ایمن و پایدار

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ سال آرامش، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، انجمن علمی نانوفناوری پزشکی ایران، شبکه ایمنی نانو و کمیته استانداردسازی نانو اقدام به برگزاری وبینار آشنایی با طرح تشکیل شبکه بین المللی نانوفناوری ایمن و پایدار نموده است.

در ادامه پیرو پیشنهاد اولیه ستاد نانو ایران که منجر به برگزاری چهار دوره دیالوگ آسیا- اروپا در حوزه نانوایمنی با مشارکت اتحادیه اروپا و اعضای فروم آسیایی نانو در کشور های ایران (2017)، اتریش (2018)، تایلند (2019)، و اتریش (2020) گشت، در آخرین نشست ستاد فناوری نانو، پیشنهاد تکمیلی ایران را مبنی بر ایجاد یک پلتفرم همکاری در حوزه نانوایمنی بین کشور های اروپایی و آسیایی با اسم شبکه شبکه های نانوایمنی بین اروپا و آسیا مطرح نمود. کلیات این پیشنهاد پس از بحث و گفتگو مورد قبول اکثریت نهاده شد و کمیته راهبری اولیه برای تدوین پیشنهاد و ارایه آن به اتحادیه اروپا با مشارکت کشور های ایران، تایلند و کره جنوبی از آسیا و نمایندگانی از کلاستر نانوایمنی اتحادیه اروپا و کشور اتریش تشکیل شد. این پلتفرم وظیفه تسهیل ارتباطات و همکاری در لایه های مختلف شبکه بازیگران مرتبط با نانوایمنی را در دو قاره در قالب سرویس ها و فعالیت های مرتبط به عهده خواهد داشت.

در جلسات متعدد برگزار شده با مشارکت نمایندگان و کارشناسان متعدد از کشور های آسیایی و اروپایی، طرح پیشنهادی در قالب یک سند تدوین و برای اخذ بازخورد عمومی منتشر گشته است تا بعد از اعمال نظرات عمومی برای تصویب به اتحادیه اروپا ارایه شود. این طرح در آدرس زیر برای مطالعه و ارسال نظر قرارداده شده و قابل دسترسی برای تمام کارشناسان و صاحب نظران است:

https://zenodo.org/record/5004929

گفتنی است که نمایندگان مشارکت کننده در تدوین این طرح از نهاد هایی شامل ستاد فناوری نانو ایران، کلاستر نانوایمنی اروپا، کمیسیون تحقیقات و نوآوری اروپا، شبکه بیونانت از اتریش، شورای حاکمیتی ریسک نانو (Nano Risk Governance Council)، مالتا اینیشتیو (Malta Initiative)، انستیتو ملی سلامت و ایمنی شغلی آلمان، سازمان OECD، و بعلاوه متخصصین و مقاماتی از کشور های اسلوونی، دانمارک، نروژ، بلژیک، فنلاند، هلند، سویس، فرانسه، لوکزامبورگ، اسپانیا، انگلستان، و ایتالیا بوده، و بعلاوه از طرف آسیا علاوه بر ستاد نانو، موسساتی شامل اکادمیا سینیکا تایوان، نانوتک تایلند، مرکز بیونانوفناوری هند، مرکز نانوفناوری فیلیپین و موسسه تحقیقات علوم و استاندارد کره جنوبی نقش داشته اند.

در این وبینار که در تاریخ چهارشنبه 31 شهریورماه امسال ساعت 16:00 برگزار خواهد شد، ضمن معرفی این شبکه بین المللی به فرصت های محتمل همکاری پیش رو محققان و فناوران کشور با این شبکه در آینده پرداخته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وبینار آشنایی با طرح تشکیل شبکه بین المللی نانوفناوری ایمن و پایدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وبینار آشنایی با طرح تشکیل شبکه بین المللی نانوفناوری ایمن و پایدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید