عبور نخستین ناو آمریکایی از تنگه تایوان در دولت بایدن

به گزارش وبلاگ سال آرامش، نیروی دریایی آمریکا از عبور نخستین ناوشکن این کشور از تنگه تایوان از زمان تحلیف جو بایدن تا به امروز خبر داده است.

عبور نخستین ناو آمریکایی از تنگه تایوان در دولت بایدن

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سال آرامش به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروی دریایی آمریکا گفت: این فروند ناوشکن آمریکایی امروز پنجشنبه از تنگه تایوان عبور نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ سال آرامش بخوانید. (کلیک کنید)

این نخستین ناو آمریکایی است که از زمان تحلیف جو بایدن تا به امروز از تنگه تایوان عبور نموده است.

ناوگان هفتم دریایی آمریکا با انتشار بیانیه ای اضافه نمود: یک فروند ناوشکن آمریکایی یک عبور عادی و معمولی را به وسیله تنگه هرمز انجام داده است، آبراهی که چین و تایوان را از یکدیگر جدا می نماید.

عبور ناوهای آمریکایی از تنگه تایوان بارها با مخالفت و خشم مقام های چینی روبرو شده است. چین عبور ناوهای خارجی از این منطقه بدون اجازه خود را نقض حاکمیت ملی پکن ارزیابی می نماید. ولی آمریکا و سایر کشورهای متحد و هم پیمان واشنگتن این جهت دریایی را یک آبراه بین المللی می دانند.

ناوگان هفتم دریایی آمریکا اضافه نمود: عبور ناوشکن جان مک کین از تنگه تایوان نشانگر پایبندی آمریکا به تعهد خود مبنی بر ایجاد یک منطقه آزاد و باز در هند-اقیانوسیه است. ایالات متحده به پرواز، دریانوردی و عملیات در هر جایی که قوانین بین المللی اجازه دهد، ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عبور نخستین ناو آمریکایی از تنگه تایوان در دولت بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور نخستین ناو آمریکایی از تنگه تایوان در دولت بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید