کیسینجر درباره انزوای آمریکا هشدار داد

به گزارش وبلاگ سال آرامش، ایرنا نوشت: هنری کیسینجر سیاستمدار حرفه ای و وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت که اگر ایالات متحده نتواند میان منافع خود و نیازهای جامعه جهانی توازن ایجاد کند، منزوی خواهد شد.

کیسینجر درباره انزوای آمریکا هشدار داد

کیسینجر در مصاحبه ای با بلومبرگ که بخش هایی از آن پنجشنبه شب منتشر شد، با اشاره به ترویج تئوری اول آمریکا اضافه نمود: این دیدگاه تمرکز بسیار زیادی روی منافع آمریکا دارد و توجهی چندانی به منافع دنیای ندارد.

وی اضافه نمود: هر کسی که می خواهد یک سیاست خارجی جدی آمریکایی را راهنمایی کند باید میان این دو توازن ایجاد کند. در غیر این صورت آمریکا منزوی خواهد شد.

به نوشته اسپوتنیک، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا رویکرد اول آمریکا را در سیاست خارجی خود برگزید اما دولت جو بایدن رئیس جهوری فعلی نیز سیاست های تندی در قبال بعضی مسائل امنیتی از جمله در قبال چین و روسیه در پیش گرفته است.

کیسینجر در بخش دیگری از مصاحبه خود با بلومبرگ با اشاره به تنش آمریکا و چین بر سر مساله تایوان هشدار داد که فکر می کنم نوعی مناقشه نظامی (میان پکن و واشنگتن) احتمال دارد.

وی پیشتر نیز هشدار داده بود: این رویکرد تقابلی ممکن است دو طرف را به تقابل بی سرانجام بکشاند و هر دو کشور در رسیدن به هدف مورد نظر شکست بخورند.

کیسینجر از آمریکا و چین بعنوان دو کشور بزرگ دنیا یاد کرد و خواهان آن شد که پکن و واشنگتن با افزایش گفت وگو و همکاری ها، فضایی را برای خلق اقدام های بزرگ در دنیا آماده نمایند که این موضوع هم به نفع آنها و هم به نفع دنیا خواهد بود.

این در حالی است که پرواز بالون تجسسی چین بر فراز آمریکا باعث تنش بیشتر میان دو کشور شده است؛ موضوعی که باعث لغو سفر آنتونی بن وزیر خارجه آمریکا به چین شد.

قرار است بن 18 و 19 ژوئن (28 و 29 خرداد) به چین سفر کند.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "کیسینجر درباره انزوای آمریکا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیسینجر درباره انزوای آمریکا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید