چین: آمریکا از کشیدن تایوان به ورطه جنگ دست بردارد

به گزارش وبلاگ سال آرامش، نماینده چین در سازمان ملل متحد گفت، آمریکا باید از کوشش برای کشاندن تایوان به ورطه جنگ دست بردارد زیرا چنین جنگی به نفع هیچکس نخواهد بود.

چین: آمریکا از کشیدن تایوان به ورطه جنگ دست بردارد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سال آرامش، ژانگ جون نماینده چین در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه از آمریکا خواست از کشیدن تایوان به ورطه جنگ دست بردارد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، این دیپلمات چینی در نشستی خبری گفت: بعضی کشورها، به ویژه آمریکا، اقدامات خطرناکی انجام می دهند که شرایط تنگه تایوان را به راستا خطرناکی می کشاند.

ژانگ جون اضافه نمود: در این لحظه، آنچه باید خواهان آن باشیم این است که ایالات متحده چنین اقداماتی را متوقف کند. قطعاً کشاندن تایوان به جنگ، به نفع هیچکس نیست.

این هشدار چین پس از آن اجرا شده است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه (به وقت محلی) گفت که ارتش این کشور از تایوان دفاع خواهد نمود و متعهد به دفاع از این جزیره است که چین آن را متعلق به خود ادعا می نماید.

در حالی که آمریکا طبق قوانین داخلی خود موظف است تا تایوان را برای دفاع از خود به تجهیزات مورد احتیاج مجهز کند، اما واشنگتن مدت هاست که سیاست ابهام استراتژیک در پیش گرفته و درخصوص اینکه در صورت حمله چین به تایوان، دست به مداخله نظامی می زند یا نه شفاف نبوده است.

یک سخنگوی کاخ سفید درباره اظهارات بایدن گفت: روابط دفاعی آمریکا با تایوان بر اساس قانون روابط تایوان راهنمایی می گردد. ما به تعهد خود بر اساس این قانون پایبند خواهیم بود، ما به حمایت از دفاع مشروع تایوان ادامه خواهیم داد و به مخالفت با هرگونه تغییر یک جانبه در شرایط موجود ادامه خواهیم داد.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می نماید. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و یاری نظامی به تایوان عملا در راستا حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض نموده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی شناسند.

پیش از این، چن مینگ تونگ مدیر کل دفتر امنیت ملی تایوان با هشدار درباره حوادث غیرمترقبه ای که ممکن است با چین به وجود آید، اما تاکید نمود که احتمال وقوع جنگ بین دو کشور بسیار کم است.

چندی پیش فاش شد دولت آمریکا از زمان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور، نیروهای ویژه خود را برای تعلیمات نظامی به تایوان فرستاده اند. از سوی دیگر، ظرف سال های گذشته، کشتی های جنگی آمریکایی به بهانه آزادی ناوبری در آب های بین المللی، از تنگه تایوان عبور نموده اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "چین: آمریکا از کشیدن تایوان به ورطه جنگ دست بردارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آمریکا از کشیدن تایوان به ورطه جنگ دست بردارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید