آنچه از فیلم Emancipation با بازی ویل اسمیت باید بدانید

به گزارش وبلاگ سال آرامش، فیلم رهاسازی (Emancipation) اثری در ژانر تاریخی و مهیج به شمار می رود که با بازی بازیگر برنده جایزه اسکار ویل اسمیت (Will Smith) در نقش اصلی است. کارگردانی این اثر را آنتوان فوکوآ (Antoine Fuqua) در دست دارد و بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی این فیلم بپردازیم.

آنچه از فیلم Emancipation با بازی ویل اسمیت باید بدانید

کارگردان فیلم Emancipation

همانطور که در بالا ذکر شده بود، کارگردانی فیلم رهاسازی را آنتوان فوکوآ در دست دارد. این کارگردان، فیلمسازی شناخته شده در دنیای سینما به شمار می رود و قبلا نیز با ستاره ها و بازیگران برجسته ای همکاری داشته است. او فرنچایز اکوالایزر (The Equalizer) با بازی دنزل واشنگتن (Denzel Washington) در نقش اصلی را ساخته است، فیلم هایی که با موفقیت قابل قبولی همراه بودند.

فیلم چپ دست (Southpaw) محصول سال 2015 میلادی و فیلم گناهکار (The Guilty) محصول سال 2021 میلادی نیز از جمله دیگر آثار این کارگردان به شمار می روند که در هر دوی آن ها، جیک جیلنهال (Jake Gyllenhaal) نقش اصلی را بازی می نماید.

داستان فیلم Emancipation

فیلم رهاسازی اثری از سرویس آنلاین اپل تی وی پلاس به شمار می رود که یکی از مدعیان اصلی در فصل جوایز سینما خواهد بود. مطمئنا سازندگان این فیلم قصد دارند تا در فصل جوایز به خصوص در مراسم اسکار سال 2023 بتوانند جوایز مختلفی را بدست بیاورند. از سوی دیگر، ویل اسمیت نیز در پی آن است تا اتفاقات مراسم سال گذشته اسکار را پشت سر بگذارد و جوایز بیشتری را کسب کند.

فیلم رهاسازی بر اساس واقعیت است و داستان برده ای به نام پیتر را روایت می نماید که از مزرعه محل کارش فرار می نماید تا خانواده خودش را بیابد. او در میان باتلاق های لوئیزیانا سفر می نماید و این در حالی است که شکارچیانی در پی دستگیری او هستند. در ادامه، پیتر به ارتش اتحادیه می پیوندد و در طی معاینه پزشکی، آن ها پشت برهنه او را می بینند که زخم هایی ناشی از شلاق های تقریبا کشنده را دارد. در اینجا تصویری از پشت شلاق خورده پیتر گرفته می گردد و در روزنامه ایندیپندت به چاپ می رسد تا ظلم و ستم برده داری در آمریکا را به نمایش بگذارد.

بازیگران فیلم Emancipation

همانطور که در بالا ذکر شده بود، نقش اصلی فیلم رهاسازی به نام پیتر را ویل اسمیت (Will Smith) بازی می نماید. مجموعه فیلم های پسران بد (Bad Boys) و بعلاوه فیلم های مردان سیاه پوش (Men in Black) از جمله نقش آفرینی برجسته این بازیگر به شمار می روند. ویل اسمیت در سال گذشته میلادی و برای نقش آفرینی در فیلم شاه ریچارد (King Richard) توانست جایزه برترین بازیگر مرد اسکار را از آن خود کند.

در کنار ویل اسمیت، بن فاستر (Ben Foster) نیز در فیلم رهاسازی در نقش فاسل نقش آفرینی می نماید. این بازیگر بیشتر برای نقش آفرینی در فیلم 3:10 به یوما (3:10 to Yuma)، فیلم مکانیک (The Mechanic)، فیلم مردان ایکس: آخرین ایستادگی (X-Men: The Last Stand) و بعلاوه فیلم مورد تحسین حتی اگر از آسمان سنگ ببارد (Hell or High Water) شناخته می گردد.

استیون اوگ (Steven Ogg) در نقش گروهبان هاوارد، چارمین بینگوا (Charmaine Bingwa) در نقش دودین، گیلبرت اووور (Gilbert Owuor) در نقش گوردون، مصطفی شکیر (Mustafa Shakir) در نقش آندره کایلوکس و گرنت هاروی (Grant Harvey) در نقش لیدز از جمله دیگر بازیگران فیلم رهاسازی محسوب می شوند.

تاریخ پخش فیلم Emancipation

فیلم رهاسازی اثری از سرویس آنلاین اپل تی وی پلاس است که تا به امروز برای گروه های مختلفی از جمله انجمن سیاه پوستان کنگره به نمایش در آمده و توانسته تحسین جامعه آفریقایی آمریکایی را بدست بیاورد. این فیلم در ابتدا برای پخش در سال 2023 میلادی برنامه ریزی شده بود اما سرویس آنلاین اپل تی وی پلاس با توجه به نقدهای مثبت این فیلم، تصمیم گرفته تا آن را ابتدا در تاریخ 2 دسامبر سال 2022 میلادی (آدینه 11 آذر 1401) به صورت محدود روی پرده بعضی سینماها بیاورد و یک هفته بعد در تاریخ 9 دسامبر سال 2022 (آدینه 18 آذر 1401) آن را روی سرویس آنلاین خود عرضه کند.

منبع: فوت و فن / collider.com

به "آنچه از فیلم Emancipation با بازی ویل اسمیت باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه از فیلم Emancipation با بازی ویل اسمیت باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید