واگذاری خودرو به نمایندگان؛ هنوز در هاله ای از ابهام است ، من خودرویی نگرفته ام و ...، این مسئله با این حجم شک و شبهه قابل راستی آزمایی نیست

به گزارش وبلاگ سال آرامش، عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: وجود دلالان در بازار خودرو موجب شده است تا مصرف نمایندگان واقعی به سختی به خودروی مورد احتیاج دست پیدا نمایند و از سویی مجبور به خرید خودرو با قیمتی بالاتر از ارزش واقعی آن می شوند.

واگذاری خودرو به نمایندگان؛ هنوز در هاله ای از ابهام است ، من خودرویی نگرفته ام و ...، این مسئله با این حجم شک و شبهه قابل راستی آزمایی نیست

وبلاگ سال آرامش آنلاین-فتانه احدی: عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده فارس درباره موضوع واگذاری خودرو به نمایندگان مجلس گفت: من خودرویی نگرفته ام و از این موضوع هم اطلاعی ندارم. با توجه به اینکه از جزئیات و صحت و سقم آن هم اطلاع ندارم که در چه شرایطی این اقدام انجام شده، چه کسی واگذار نموده است و آیا قانونی بوده است یا خیر. در چند روزی که رسانه ای شد من هم مثل مردم جامعه و بعضی از نمایندگان مجلس متوجه آن شدم، هنوز هم این قضیه در هاله ای از ابهام است. بعضی معتقدند خودرویی نگرفته اند، بعضی نظر دیگری دارند و می گویند که گرفته اند. بازرس ویژه رئیس جمهور سخنانی گفتند و بعد تکذیب کردند.

حجت الله فیروزی اضافه نمود: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفته اندکه هیچ اطلاعات دقیق و حتی اسامی هم به ما نداده اند که چنین چیزی بوده یا نبوده است.

این نماینده ادامه داد: هم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان عنوان می نمایندکه مستندی ندارند، هم بازرس ویژه رئیس جمهور به نوعی اظهارات اولیه خود را تکذیب نموده اند و هم رئیس مجلس اظهار نموده است که اطلاعات دقیق ندارد و برای رسیدن به اطلاعات جدیدتر وکاملتر موضوع را به کمیسیون اصل 90، حراست و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس ارجاع داده است. آقای نیکزاد نایب رئیس مجلس که رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس هستند که اساس این موضوع را تایید نکردند و گفته اند که ما اطلاعی نداریم.

فیرزوی بیان نمود: تا به امروز عملا اطلاعات دقیق درباره این موضوع داده نشده است اما استناد به آنچه در جامعه مطرح است، تعدادی از نمایندگان که آن تعدادشان هم معین نیست، خودرو دریافت نموده اند که به نظرم این مسئله با این حجم شک و شبهه قابل راستی آزمایی نیست. باید صبرکرد که اطلاعات دقیق تری به دست آید.

او افزود: با توجه به شرایط خاص جامعه، مردم به جهت مالی مسائل زیادی دارند، سفره مردم به علت شدت تحریم ها و تورم و کاهش نرخ فراوری،کوچکتر شده و درآمدها کاهش پیدا نموده و هزینه ها بالا رفته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: از سویی هم در عرضه و تقاضا خودرو ناترازی وجود دارد. یعنی وجود دلالان در بازار خودرو موجب شده است تا مصرف نمایندگان واقعی به سختی به خودروی مورد احتیاج دست پیدا نمایند و از سویی مجبور به خرید خودرو با قیمتی بالاتر از ارزش واقعی آن می شوند.

نماینده مردم فارس ادامه داد: بنابراین طبیعی است که در چنین شرایطی که جامعه و مردم و مصرف نمایندگان واقعی هستند، نمی توانند احتیاج واقعی خود را تامین نمایند.

او بیان داشت: مسئولان کشور همه قواها، نهادها و سازمان های در حاکمیت، کارگزاران نظام و مردم و افرادی هستند که باید با دقت عمل بیشتری جلوی بروز این اتفاقات را بگیرند. اجازه ندهند آن اتفاقات باعث آسیب مالی به مردم گردد و از همه اینها بالاتر اقدامی ننمایند که باعث از بین رفتن اعتماد اجتماعی و بدبین شدن مردم به مسئولان و کارگزاران گردد.

فیروزی ادامه داد: بنابراین باید دولت به عنوان قوه مجریه و دستگاه اجرایی برای واگذاری خودرو به مردم سازو کاری داشته باشد تا با سهولت و با قیمت مناسب این اقدام صورت گیرد. این قاعده باید در حوزه خودورسازهای دولتی و خصوصی که با حمایت دولت و با استفاده از ارز دولتی خودرو و یا قطعات خودرو وارد می نمایند و از ظرفیت دولت و نظام استفاده می نمایند، دقت بیشتری گردد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در خصوص شفاف سازی در خصوص خودروهای واگذاری به نمایندگان مجلس گفت: من خود به عنوان کسی که طرح شفاف سازی اقدامات و آرای نمایندگان را امضا نموده ام و به صورت داوطلبانه از ابتدا آرا و موضع گیری هایم را به صورت شفاف اعلام می کنم، موافقم که ابهاماتی که درباره بحث خودرو وجود دارد، شفاف سازی گردد تا به اعتماد مردم خدشه وارد نگردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "واگذاری خودرو به نمایندگان؛ هنوز در هاله ای از ابهام است ، من خودرویی نگرفته ام و ...، این مسئله با این حجم شک و شبهه قابل راستی آزمایی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری خودرو به نمایندگان؛ هنوز در هاله ای از ابهام است ، من خودرویی نگرفته ام و ...، این مسئله با این حجم شک و شبهه قابل راستی آزمایی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید