نگرانی لندن از ورود جاسوسان چینی به بریتانیا

به گزارش وبلاگ سال آرامش، ایسنا نوشت: یک نشریه انگلیسی گزارش کرد، سرویس اطلاعات داخلی این کشور به وزرای کابینه انگلیس هشدار داده، جاسوس های چینی در حال نفوذ به این کشور با استفاده از کسب شهروندی کشورهای ثالث و استفاده از دسترسی بدون ویزا آنها به بریتانیا هستند.

نگرانی لندن از ورود جاسوسان چینی به بریتانیا

نشریه تایمز انگلیس به نقل از منابع ارشد دولتی نوشت، سرویس اطلاعات داخلی انگلیس، ام. آی.5، اسناد و مدارکی ارائه نموده که بر مبنای آنها اتباع کشورهای متخاصم با لندن از جمله چین بعد از به دست آوردن شهروندی کشورهایی با تسهیلات ورود بدون ویزا شهروندانشان به بریتانیا وارد این کشور شده اند. به نوشته نشریه تایمز، سرویس ام.آی.5 اظهار نگرانی نموده، ماموران دولت چین نیز احتمالا جزو همین افراد باشند.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، این مساله وزارت کشور انگلیس را به تکاپو انداخته تا محدودیتهای تازه در زمینه ویزا علیه چند کشوری که مورد استفاده جاسوسان چینی برای ورود به خاک بریتانیا هستند وضع کند.

با این حال در ادامه این گزارش ادعا شده، وزارت امور خارجه انگلیس جلوی این طرح را گرفته و متعاقب این اتفاق چند تن از وزرای دولت لندن برای جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس از لقب آقای سست عنصر استفاده نموده اند.

بر طبق این گزارش، سرویس اطلاعاتی ام.آی.5 انگلیس بعلاوه ادعا نموده، ماموران سرویس های ویژه روسیه هم احتمالا از همین شیوه برای ورود به خاک بریتانیا استفاده می نمایند.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "نگرانی لندن از ورود جاسوسان چینی به بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی لندن از ورود جاسوسان چینی به بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید