استمرار کمبود سوخت در لندن و جنوب شرق انگلیس

به گزارش وبلاگ سال آرامش، کمبود بنزین و دیزل روز یکشنبه در لندن و جنوب شرق انگلیس همچنان ادامه داشت و 22 درصد از جایگاهها هیچ سوختی نداشتند.

استمرار کمبود سوخت در لندن و جنوب شرق انگلیس

به گزارش وبلاگ سال آرامش، انجمن فروشندگان بنزین انگلیس به اسکای نیوز گفت در حالی که 22 درصد از جایگاهها در لندن و جنوب شرق انگلیس هیچ سوختی نداشتند، در 60 درصد از آنها هر دو نوع سوخت موجود بود. در نقاط دیگر انگلیس شامل اسکاتلند، شمال و مرکز انگلیس بحران تقریبا به خاتمه رسیده و تنها شش درصد از جایگاههای فروش سوخت ندارند.

برایان مدرسون، رییس انجمن فروشندگان بنزین انگلیس گفت: سوخت همچنان به پمپ بنزینهایی که بیشترین احتیاج را در لندن و جنوب شرقی انلگیس دارد، نمی رود.

انگلیس از روز دوشنبه رانندگان تانکر ارتش را برای تحویل سوخت به پمپ بنزینها به کار خواهد گرفت تا پس از گذشت یک هفته پر آشوب که این کشور شاهد خرید وحشت زده، دعوا در پمپ بنزینها و احتکار سوخت به وسیله رانندگان در بطریهای آب بود، تامین سوخت را تثبیت کند.

در این بین رانندگان انگلیسی ممکن است بزودی با قیمتهای بالاتر بنزین روبرو شوند که دولت این کشور را تحت فشار بیشتری قرار خواهد داد. میانگین قیمت هر لیتر بنزین از زمان شروع بحران در بیش از یک هفته پیش، بیش از یک پنس افزایش پیدا نموده است. کلوب اتوموبیل سلطنتی هشدار داد که میانگین قیمت از 137 پنس ممکن است به 143 سنت در هر لیتر در هفته های آینده افزایش پیدا کند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس شنبه هفته جاری اظهار نموده بود امکان صدور ویزا موقتی بیشتر برای رانندگان کامیونهای سنگین به منظور برطرف کمبود راننده که باعث کمبود سوخت شده است، وجود دارد.

انگلیس هفته گذشته اعلام نموده بود 5000 ویزا موقتی برای رانندگان کامیون خارجی و 5500 ویزا برای کارکنان مرغداری صادر می نماید تا مشکل کمبود نیروی کار را که باعث مختل شدن تحویل سوخت به پمپ بنزینها و مشکلاتی در فراوری غذا شده است، برطرف کند.

انجمن حمل و نقل جاده ای انگلیس اعلام نموده که این کشور در نتیجه خروج کارکنان از صنعت حمل و نقل، شیوع پاندمی که باعث توقف تعلیم و آزمایش یک ساله رانندگان شده است و مقررات مهاجرت پسابریگزیت که مانع استخدام رانندگان از اروپا می گردد، با کمبود 100 هزار راننده روبروست.

بر اساس گزارش رویترز، دولت انگلیس اعلام نموده که از روز دوشنبه 200 پرسنل تانکر ارتش به حمل سوخت یاری خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "استمرار کمبود سوخت در لندن و جنوب شرق انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استمرار کمبود سوخت در لندن و جنوب شرق انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید