مهاجرت به بیرمنگام

به گزارش وبلاگ سال آرامش، شهر بیرمنگام امروزه به عنوان دومین شهر بزرگ انگلیس بعد از لندن شناخته می شود. بیرمنگام به شهری بسیار خوب با فرهنگی غنی و فرصت های بسیار تبدیل شده و در حال پذیرش کسب و کارهای مختلف از خود انگلیس و همچنین سایر کشورهای دنیاست.

مهاجرت به بیرمنگام

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

شناسنامه بیرمنگام

  • جمعیت 1.2 میلیون،با احتساب حومه 3.8 میلیون نفر
  • نخستین شهر انگلیس از نظر تنوع قومی و نژادی
  • زبان رسمی انگلیسی، زبان های بسیاری در بیرمنگام شامل اردو، پنجابی، بنگالی و غیره نیز وجود دارند.
  • سرانه تولید ناخالص داخلی 46 هزار دلار آمریکا
  • جمعیت جوان 45.7 درصد از جمعیت شهر بیرمنگام زیر 30 سال است.
  • واحد پول پوند استرلینگ یا پوند بریتانیا £

زندگی در بیرمنگام

به عنوان دومین شهر بزرگ انگلیس، بیرمنگام این روزها به مقصد مهاجران بسیاری تبدیل شده است. بیرمنگام نه تنها بزرگ ترین شهر بعد از لندن محسوب می شود، بلکه دومین اقتصاد شهری بزرگ انگلیس نیز محسوب می شود.

در طول انقلاب صنعتی بود که بیرمنگام توانست پیشرفت فوق العاده ای داشته باشد و از آن زمان تا به امروز پیروز شده جایگاه خود را نیز حفظ کند. اغلب از بیرمنگام با عنوان اولین شهر صنعتی دنیا یاد می شود و اکنون با رشد بخش خدماتی در این شهر، بیرمنگام به قطب بزرگ خرده فروشی و حمل و نقل در اروپا تبدیل شده است. این شهر همچنین بزرگ ترین مرکز تحصیلات تکمیلی بعد از لندن با شش دانشگاه محسوب می شود و سالانه میزبان دانشجویان بسیاری از سراسر دنیاست.

بیرمنگام شهر بزرگی محسوب می شود، ولی مرکز شهر آن کوچک می باشد. بیرمنگام به سیستم حمل و نقل عمومی بسیار خوب متشکل از قطار، تراموا، اتوبوس و تاکسی مجهز می باشد. در طی بازسازی های بعد از جنگ دنیای، منابع زیادی روی زیرساخت های شهر سرمایه گذاری شده و امروزه خیابان ها و ساختمان هایی زیبا در کنار فضاهای سبز بسیار خوب در بیرمنگام بنا شده است.

زندگی در شهر بیرمنگام انگلستان

فرصت های شغلی در بیرمنگام

در انگلیس به بیرمنگام لقب شهر هزار تجارت داده اند. بیرمنگام در بریتانیا بزرگ ترین مرکز استخدام در مشاغل دولتی، آموزش و سلامت بعد از لیدز، دومین مرکز بزرگ بعد از لندن در مشاغل اقتصادی و اقتصادی و دیگر خدمات تجاری است. گرچه فقط 8 درصد اقتصاد این شهر را تولید و مهندسی تشکیل می دهد، ولی شرکت های فعال در این زمینه 100 هزار شغل ایجاد کرده اند. همچنین بازار بیمه در بیرمنگام بسیار فعال می باشد و هزاران شرکت بزرگ و کوچک در این صنعت فعالیت دارند. بخش حقوقی، بانک ها و شرکت های مشاوره مدیریتی در بیرمنگام بازار قوی دارند.

هزینه های زندگی در بیرمنگام

از آن جایی که شهر بیرمنگام تقریباً در مرکز انگلیس واقع شده، جابجا شدن از دیگر شهرهای این کشور به بیرمنگام معمولاً هزینه زیادی ندارد. البته به دلیل نداشتن بندر اختصاصی، هزینه های جابجایی اثاثیه از کشورهای خارجی به بیرمنگام می تواند اندکی گران تر باشد.

قیمت اجاره ماهانه مسکن در بیرمنگام

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: +550 پوند
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: +340 پوند
  • آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: +900 پوند
  • آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر: +650 پوند

مسکن در بیرمنگام

زندگی با هم خانه داخل شهر بیرمنگام خانه های ویلایی بسیاری وجود دارند که به صورت اشتراکی چند نفر هم خانه داخل آن زندگی می کنند. در چنین خانه های شما اتاق خود را می توانید داشته باشید و اگر به دنبال گزینه ارزان تری حتی هستید، امکان اشتراک اتاق خواب نیز وجود دارد. حمام و دستشویی نیز به صورت مشترک استفاده می شود. امکان زندگی با هم خانه در آپارتمان های مختلفی نیز وجود دارد.

قیمت های مختلف در مناطق مختلف مانند همه شهرهای دنیا، در بیرمنگام نیز مناطق گران و ارزان وجود دارد. محله هایی مانند Sutton Coldfield و Solihull جزء گران ترین مناطق بیرمنگام محسوب می شوند. برخی محله ها مانند Edgbaston و Mosely قیمت های معقول تری دارند و در سال 2015، محله Mosely این شهر به عنوان بهترین منطقه برای زندگی در انگلیس توسط مردم انتخاب شد. این منطقه پر از خانه های ویلایی انگلیسی، خیابان هایی سرسبز و پارک هایی زیباست. محله های Kings Heath، Selly Oak و Bourneville قیمت مناسب تری داشته و به دانشگاه بیرمنگام و دیگر مؤسسات آموزش عالی شهر نزدیک تر هستند. در مرکز شهر هم می توانید مجتمع های مسکونی نوساز گران و آپارتمان های قدیمی مختلفی را با قیمت مناسب پیدا کنید.

هزینه غذا در بیرمنگام

بیرمنگامی ها عاشق غذاهای سنتی این شهر هستند و به لطف ملیت های مختلف ساکن، تنوع غذایی بسیار خوب و همچنین رستوران های مختلفی را می توانید در بیرمنگام پیدا کنید. البته باید توجه کرد که با توجه به کاهش ارزش پوند طی سال های اخیر، غذاهای وارداتی اندکی افزایش قیمت داشته اند و از سویی دیگر، قیمت رستوران ها نیز کمی بالاتر رفته است.

مهاجرت به بیرمنگام با خانواده

بیرمنگام برای زندگی خانوادگی شهر بسیار خوبی است. در این شهر پارک های زیادی وجود داشته و فعالیت های سرگرمی و اوقات فراغت زیادی برای بچه ها یافت می شود. در اطراف بیرمنگام همچنین مکان های گردشگری و تاریخی بسیاری وجود دارد. در این شهر همچنین کلاس ها و برنامه های ویژه ای هم برای تمامی اعضای خانواده می توانید پیدا کنید.

مهاجرت به بیرمنگام برای کار

مهاجرت کاری به بیرمنگام یکی از دلایل اصلی انتخاب این شهر توسط مهاجران می باشد. در این شهر فرصت های شغلی بسیاری وجود دارد، البته از این نظر بیرمنگام با لندن قابل مقایسه نیست. حقوق ماهیانه در بیرمنگام به اندازه لندن و دیگر شهرهای بزرگ دنیا بالا نیست. البته با توجه به هزینه های کم تر زندگی در این شهر مقرون به صرفه محسوب می شود. برای پیدا کردن شغل مناسب می توان به سایت Total Jobs و Indeed وGumtree مراجعه کرد.

فاصله بیرمنگام تا شهرهای انگلیس

بیرمنگام یکی از مهم ترین قطب های حمل و نقل در انگلیس محسوب می شود و از طریق جاده، ریل، هوا و حتی کانال ها به شهرهای دیگر متصل است. به همین دلیل، رفت و آمده از بیرمنگام و به آن کار بسیار راحتی می باشد. شهر لندن با قطار Virgin در فاصله 1 ساعت و 25 دقیقه ای بیرمنگام قرار گرفته و از طریق اتوبان M40، طی دو ساعت می توانید به پایتخت سفر کنید.

دیگر شهرهای Midlands شامل ولورهمپتون، کاونتری، دربی، ناتینگهام و بلک کانتری همگی در فاصله کم تر از یک ساعتی بیرمنگام قرار دارند. قطارهای Virgin به شهرهای دورتر مانند گلاسگو و ادینبرا در اسکاتلند سرویس دارند و قطارهای Cross Country شما را به شهرهای مختلف ولز خواهند برد. با یک قطار از مرکز شهر، طی فقط ده دقیقه می توانید به فرودگاه بین المللی بیرمنگام بروید. از این فرودگاه به بسیاری از شهرهای دنیا از جمله نیویورک، دوبی، پاریس و مادرید پرواز وجود دارد.

منبع: اینترنت

به "مهاجرت به بیرمنگام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت به بیرمنگام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید