لوتوس امیرا فرست ادیشن؛ تفسیر جزئیات زیبایی روی چرخ

به گزارش وبلاگ سال آرامش، حدودا 2 سال پیش و همزمان با معرفی لوتوس اِمیرا به آنالیز مشخصات و ویژگی های این خودرو پرداختیم که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار گرفته است.

لوتوس امیرا فرست ادیشن؛ تفسیر جزئیات زیبایی روی چرخ

به گزارش عصر ایران، امیرا غیر از میزبانی لوگوی لوتوس که آن را تبدیل به یکی از خاص ترین خودرو های دنیا می نماید، آخرین محصولی از لوتوس است که از پیشرانه درون سوز استفاده می نماید که از این جهت نیز به نوعی صاحب یک رکورد محسوب می گردد، زیرا لوتوس برنامه های خود برای آینده را بر مبنای توسعه محصولات اسپرت الکتریکی تنظیم نموده است.

همانطور که قبلا اشاره شد؛ امیرا در دو نسخه ویژه پیست و قانونی برای خیابان ارائه می گردد.

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به لوتوس اِمیرا ال 4 فرست ادیشن مدل 2024 که باید آن را جز برترین خودرو های اسپرت سبک در دنیا بدانیم.

این لوتوس جوان از پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ استفاده می نماید این موتور ابعاد بسیار جمع و جوری نیز دارد و در ردپای آ ام گ در توسعه آن دیده می گردد. اندازه خروجی پیشرانه 360 اسب بخار و گشتاور 430 نیوتن متر است. این مجموعه با جعبه دنده 8 سرعته دوکلاچه هماهنگ شده است.

خودرو طی 4.3 ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت 96 کیلومتر برساعت می رسد که آمار کاملا و مناسبی برای یک محصول اسپرت ارزیابی می گردد.

بیشینه سرعت 276 کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

براساس اطلاعات ارائه شده به وسیله لوتوس، تریم ال 4 فرست ادیشن 1446 کیلوگرم وزن دارد که البته در فهرست سبک ترین لوتوس ها قرار نمی گیرد، اما وقتی نگاهی به مشخصات و مورد استفاده خودرو داشته باشیم، مجموعا عدد موفقی در مهندسی وزن این امیرا خواهد بود.

برای این دلبر تند و فلفلی باید 100 هزار دلار کنار بگذارید که در بازار خودرو بین الملل نیز عدد بالایی محسوب می گردد.

داخل کابین از مواد اولیه باکیفیت بالا شکل گرفته و در نسخه خیابانی امیرا فناورانه ها حضور گرمی دارند. نمایشگر ویژه تنظیمات سیستم تفریح 10.25 اینچی مشاهده می گردد. نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتال اطلاعات کیلومتر نیز پشت فرمان قرار گرفته است.

دو خروجی اگزوز داخل دیفیوزر عقب قرار دارند و طراحی خاص چراغ ها و سپر مجموعا چشم انداز عالی یک خودرو اسپرت در قسمت عقب امیرا ایجاد نموده اند.

اینجا ضروری است اشاره ای نیز به سیستم تعلیق لوتوس امیرا داشته باشیم که در مدل 2023 بروزرسانی شده و تجربه نرم تری از رانندگی و فرمان پذیری بهتر را به نمایش می گذارد.

از خودرو های رقیب لوتوس امیرا، نزدیک ترین مورد می تواند پورشه 718 کیمن جی تی اس 4.0 باشد که در بازار آمریکا از 90 هزار دلار قیمت می خورد.

لوتوس امیرا ال 4 فرست ادیشن

منبع: فرارو

به "لوتوس امیرا فرست ادیشن؛ تفسیر جزئیات زیبایی روی چرخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوتوس امیرا فرست ادیشن؛ تفسیر جزئیات زیبایی روی چرخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید