4 مقصد پاییزی شگفت انگیز برای هفته آخر آذر

به گزارش وبلاگ سال آرامش، خبرنگاران : در روزهای آخر پاییز 1401 هستیم. پاییز حس قشنگ و بی نظیری دارد . درختان طلا پوش می شوند و دل می نمایند از برگ و بار خویش به امید رویش در بهاری که می آید.اگر میل به سفر دارید در واپسین ایام آذرماه با ما باشید4 مقصد پاییزی شگفت انگیز برای هفته آخر آذر.

4 مقصد پاییزی شگفت انگیز برای هفته آخر آذر

در روزهای آخر پاییز 1401 هستیم. پاییز حس قشنگ و بی نظیری دارد . درختان طلا پوش می شوند و دل می نمایند از برگ و بار خویش به امید رویش در بهاری که می آید.اگر میل به سفر دارید در واپسین ایام آذرماه با ما باشید 4 مقصد پاییزی شگفت انگیز برای هفته آخر آذر.

کجا بهتر از نایبند؟

وسط بر و بیابان یک دفعه یک توده سبز ببینی نزدیکتر بروی و نخلستانی به رویت آغوش بگشاید. خانه های با صفا و معماری پلکانی روستا. چشمه ها و قنات ها نایبند را صافا و رونق داده اند. این روستا همان لوکیشن فیلم محمد رسول الله ساخته مجید مجیدی است.ارزشش دارد که 200 کیلومتر دورتر از طبس بروید و برسید به نایبند.

ویژگی های منحصر به فرد این روستا باعث شده که نامش در لیست آثار ملی ایران قرار گیرد و به عنوان اثری ارزشمند ثبت گردد. امروزه نایبند مقصد محبوب ایرانگردان است.

قدم به روی رمل های طلایی کویر ورزنه اصفهان

فصل سرما که می گردد هوس سفر به منطقه ها گرم و کویری به سر آدم می زند. مقاصدی که درتابستان از آنها آتش می بارد. یکی از مقاصد حیرت انگیز کویری ایران کویر ورزنه اصفهان است.

تصورراه رفتن روی ماسه های داغ در فصل زمستان یک رویا نیست پرده ای دلکش از کشور 4 اقلیم ایران است.تا دلتان بخاهد سرگرمی در ورزنه منتظر شماست از موتورسواری (چهارچرخ) و زیپ لاین گرفته تا شتر سواری و کویر نوردی با ماشین های آفرود .

این کویر در کنار شهر زیبا و تاریخی ورزنه قرار گرفته است بنابراین با سفر به کویر ورزنه می توانید از دیدنی های شهر و بعلاوه دیدنی های اطراف آن مثل تالاب بین المللی گاوخونی نیز دیدن کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که تالاب گاوخونی در همه روزهای سال آب ندارد.

در این کویر ممکن است با گیاهان و جانوران مختلفی برخورد کنید چرا که این کویر دارای پوشش گیاهی و جانوری متنوعی است.

کویر ورزنه یکی از زیبایی های بخش شرقی شهر اصفهان و بخش مرکزی ایران است. این کویر در فاصله 117 کیلومتری شهر اصفهان و 10 کیلومتری شهر ورزنه و در جنوب غربی تالاب بین المللی گاوخونی قرار گرفته است و مساحتش چیزی در حدود 17000 هکتار است. در دل این بیابان تپه های شنی بزرگی خودنمایی می نمایند که باد آن ها را به شکل بسیار زیبایی تراشکاری نموده و به اشکال مختلفی از جمله تپه های طولی، هلالی و هرم های ماسه ای در آورده است.

کل این منطقه با عنوان بیابان خارا شناخته می گردد اما امروزه این مکان را دو بخش مجزا در نظر می گیرند؛ یک بخش کویر ورزنه و بخش دیگر بیابان خارا است. بخشی که بیابان خارا خوانده می گردد 30 کیلومتر دورتر از کویر ورزنه و در نزدیکی روستای خارا واقع شده است. این بخش از بیابان امکاناتی آن چنانی ندارد و از رمل های آن خیلی استقبال نمی گردد. محلی ها می گویند به علت اینکه بخش خارا در انتهای کویر قرار گرفته است، تپه های آن سست است و برای انجام سرگرمیات کویری مناسب نیست. بعلاوه خودِ کویر ورزنه با عناوینی مثل کویر ورزنه و کویر حسن آباد شناخته می گردد.

بزن بریم الیمستان

جنگل الیمستان یعنی آخر رویا و شاعرانگی. دیدنی درختان سر به فلک کشیده و یک گردش رویایی پاییزی و فراموشی همه دغدغه ها.

یکی از مقاصد پرطرفدار طبیعت گردی در ایران، جنگل الیمستان است؛ جایی که به شما فرصت دیدنی درختان سر به فلک کشیده و دوری از دغدغه ها را می دهد. شاید تا به حال بارها و بارها در خصوص تور جنگل الیمستان دیده و شنیده باشید و به این فکر نموده باشید که سفر به این جنگل را در برنامه تان بگذارید.

این جنگل مه آلود می تواند تجربه ای متفاوت از جنگل نوردی را برای تان رقم بزند.با سفر به این الیمستان می توانید یک پیاده روی دلچسب را در دل جنگل تجربه کنید.الیمستان از رویشگاه های طبیعی گیاه الیما به شمار می رود؛ گیاهی که ارزش خوراکی دارد.

برای رسیدن به جنگل الیمستان باید دل به جاده ای سپرد که همه کم و بیش آن را میشناسیم؛ جاده پر پیچ و خم هراز که به شمال ایران ختم می گردد و در هر تکه از مسیر با جاذبه ای زیبا به استقبال ما می آید. برای رسیدن به الیمستان در قسمتی از جاده باید با آن خداحافظی کنیم و مسیری فرعی را با زیبایی هایی چشم نوازتر از پیش ادامه دهیم تا اینکه در نهایت به نزدیکی روستایی به نام الیمستان برسیم…

حالا باید با پای پیاده به سمت جنگلی دیدنیی به راه بیفتیم که درختان سر به فلک کشیده اش خودشان را از دور به ما نشان می دهند.

الیمستان، نام جنگلی رویایی و مه آلود است که در کنار روستایی به همین نام قرار گرفته است که طبیعت بکر و زیباییِ درختان و مراتعش زبانزد خاص و عام است. با ورود به این جنگل با چشم انداز زیبای قله دماوند، انبوه درختان سبز و دشت های پر گل، جادو می شوید و لحظه ای دست از دیدنی این نقاشی بی نظیرِ طبیعت بر نمی دارید.

این جنگل محل رویش گیاهی به نام الیماست که در اردیبهشت ماه بساطش را در میان طبیعت پهن می نماید و به همین علت نام الیمستان را برای آن برگزیده اند. الیما گیاهی بومی شبیه پیازچه است و در کنار جوی آب می روید و به صورت خوراکی در خورشت به مصرف می رسد.

به دره ستارگان خوش آمدید!

جزیره قشم در جنوب ایران در این روزها هم فال است و هم دیدن . هم خرید کنید هم ساحل گرد و هم از جاذبه های بی نظیر زئوپارک آن دیدن کنید .سفر به قشم یکی از برترین فرصت ها برای دیدن جلوه های حیرت انگیز طبیعت است. دره ستاره ها یا دره ستارگان قشم یکی از دیدنی های معروف این جزیره است؛ مکانی افسانه ای و حیرت انگیز که تندیس هایی بلند قامت و ستون هایی تراشیده را پیش روی مان قرار می دهد و با اشکال عجیب، که هر لحظه به شکلی خاص به نظر می رسند، قوه تخیل را به بازی می گیرد.

دره ستاره ها یکی از عجایب هفتگانه قشم است که دیدنش شما را به حیرت وا می دارد.این دره یکی از پدیده های منحصر به فرد زمین شناسی در دنیا به شمار می رود.دره ستاره ها به عنوان یکی از جاذبه های مرموز ایران نیز معروفیت دارد و شما را به دنیایی رازآلود و جالب می کشاند.مشابه زیبایی های این دره تنها در کشور آمریکا وجود دارد.

آنچه که پیش روی شماست، قدمتی بیش از دو میلیون سال دارد و بر اثر فرسایش خاک، سنگ و ماسه در دوره زمین شناسى سنوزوئیک (حدود 2 میلیون سال) به وجود آمده است. برای شکل گیری این دره باد وزیده و باران ها و رگبارهای بسیاری باریده تا چنین شاهکاری به نمایش گذاشته گردد. تاثیر فرسایش مکانیکی آب جاری ناشی از بارندگی، تاثیرگذارترین عامل در شکل گیری این پدیده بوده و عواملی همانند اختلاف جنس و مقاومت لایه های مختلف، وجود رگه ها و میان لایه های ژیپس یا گچ و حرکات و فشارهای درونی زمین نیز در آن تاثیر داشته اند.

منبع: توریسم آنلاین

به "4 مقصد پاییزی شگفت انگیز برای هفته آخر آذر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 مقصد پاییزی شگفت انگیز برای هفته آخر آذر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید