دانشگاه های علوم پزشکی طبق شعار سال به فناوری توجه نمایند

به گزارش وبلاگ سال آرامش به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی در نشست مجازی که با حضور معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار گردید، با بیان اینکه سرعت فراوری علم در بخش علوم پزشکی 8.3 را نشان می دهد، گفت: سرعت فراوری علم در کل کشور 7.44 است در علوم پزشکی این عدد بالاتر است و 8.3 را نشان می دهد.

دانشگاه های علوم پزشکی طبق شعار سال به فناوری توجه نمایند

وی اضافه نمود: یعنی سرعت فراوری علم در نظام سلامت سریع تر از بخش های دیگر علمی در کشور است. با این وجود در حال حاضر 10 دانشگاه علوم پزشکی نسبت به میانگین شتاب فراوری علم در کل کشور کندتر هستند بنابراین انتظار می رود دانشگاه هایی که جایگاه خود را در این فرآیند می دانند باید سریعا نسبت به بهبود شرایط خود اقدام نمایند.

پناهی تاکید نمود: حمایت از دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت طبق عملکرد و ارزشیابی است که به صورت سالانه انجام می گردد، خواهد بود.

وی با اعلام اینکه در نشست اخیر شورای راهبردی نیماد فراخوان گرنت حمایتی تحقیقات دانشجویی به تصویب رسید، توضیح داد: این دستاورد بسیار خوبی است و باید از این ظرفیت دانشجویان به برترین نحو استفاده گردد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: شورای سیاست گذاری تحقیقات دانشجویی و شورای تحقیقات دانشجویی در دانشگاه ها باید از این فرصت بهره برداری نمایند و تا سرانجام امسال حمایت مطلوبی از تحقیقات دانشجویی به عمل آورند.

پناهی با اشاره به حمایت های اعمال شده از تحقیقات دانشجویی، گفت: در بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی، بخش نخبه جوان و دانشجو را از یکدیگر جدا شدند و حتی شرط داشتن Hindex نیز برای دانشجویان حذف شده است.

به گفته وی، در ارزشیابی مراکز تحقیقاتی نیز اگر از مشارکت دانشجویان استفاده نمایند، این مسئله می تواند حایز امتیاز خواهد بود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در زمینه ارزشیابی دانشگاه های علوم پزشکی از نظر فراوری علم بر فناوری تاکید نمود و اظهار داشت: نمی توان در علم سنجی فقط به مقالات بسنده کرد. دانشگاه ها حتما باید به تحقیقات مسئله محور و بومی توجه ویژه داشته باشند ضمن اینکه از روند رشد علم نیز نباید غافل شوند.

وی ادامه داد: مرجعیت علمی ایران در منطقه و دنیا جایگاه خوبی را نشان می دهد ولی دانشگاه ها هم باید بر مبنای ارزشیابی های صورت گرفته جایگاه خودشان را در این رتبه ها مورد سنجش قرار دهند. شاخص های نوآوری، فراوری علم، شتاب فراوری علم و غیره بسیار اهمیت دارد.

پناهی خطاب به دانشگاه های علوم پزشکی عنوان نمود: دانشگاه ها در حمایت از تحقیقات و فناوری فقط به توسعه زیرساخت ها اکتفا ننمایند و ضروری است طبق شعار سال بر فناوری توجه بیشتری داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دانشگاه های علوم پزشکی طبق شعار سال به فناوری توجه نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه های علوم پزشکی طبق شعار سال به فناوری توجه نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید