تعرفه آب کدام مشترکان افزایش می یابد؟

به گزارش وبلاگ سال آرامش، افزایش تعرفه این بار به آب رسید. طبق اطلاع رسانی وزارت نیرو، قرار است تعرفه آب مشترکانی که بیش از حد استاندار آب مصرف می نمایند، تغییر کند و یارانه آب مصرفی آن ها قطع گردد.

تعرفه آب کدام مشترکان افزایش می یابد؟

ماجرای افزایش تعرفه آب نیز به لایحه بودجه سال آینده بازمی گردد. بر اساس این مصوبه، مشترکان آب که بیشتر از الگوی مصوب مصرف آب داشته باشند به صورت پلکانی مشمول تعرفه متناسب با مصرف می شوند.

بعلاوه تعرفه مشترکانی که نسبت به رعایت الگوی مصرف آب اقدام نمایند، هیچ گونه تغییری نمی یابد و مشمول تعرفه یارانه ای می شوند.

افزایش تعرفه قبوض مشترکان پرمصرف، سیاستی است که پیش از این دولت برای برق و گاز هم در نظر گرفت.

چندی پیش خبر رسید که قبوض آب و برق مشترکان پرمصرف قرار است چهار برابر محاسبه گردد.

البته در همین زمینه نمایندگان مجلس تصویب کردند که حتی قبض آب، برق و گاز خانواده های تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و کم مصرف ها رایگان باشد. در عوض قبوض آن ها، از محل قبوض پرمصرف ها تامین گردد .

بعلاوه در اواخر آذر ماه که دولت لایحه بودجه 1401 را به مجلس تقدیم کرد، قرار شد در سال آینده، آب بها، به ازای مصرف هر مترمکعب بیش از استاندارهای از پیش مشخص شده، 15 درصد افزایش یابد.

ماجرای افزایش تعرفه آب مشترکان پرمصرف از تابستان سال جاری آغاز شد. زمانی که مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب استان تهران، اظهار داشت یک خانه در شمال شهر تهران، بیش از یک محله معمولی آب مصرف می نماید.

بختیاری گفته بود که این آب صرف آبیاری حیاط و پرکردن استخرهای خانه های شمالی در تهران می گردد.

ساکنان این خانه ها چندین برابر بیش از سایر شهروندان آب مصرف می نمایند و در بیشترین حالت، تنها 200 هزار تومان پول قبض آب می دهند.

حالا باید منتظر ماند و دید آیا در سال 1401 قرار است یارانه آب به طور کامل حذف گردد یا تنها این مشترکان پرمصرف هستند که از حاتم بخشی های دولت محروم می شوند؟

منبع: تجارت نیوز

به "تعرفه آب کدام مشترکان افزایش می یابد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعرفه آب کدام مشترکان افزایش می یابد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید