برترین مکان نصب کولر گازی

به گزارش وبلاگ سال آرامش، کولر گازی های از سیستم های تهویه مطبوع هستند که به صورت گسترده به کار می روند و ضروری است برترین مکان نصب کولر گازی را بدانیم تا با دکوراسیون محیط هماهنگ گردد. اسپلیت ها از دو بخش مجزا تشکیل می شوند که به آن ها یونیت داخلی و خارجی گفته می گردد. یونیت خارجی یا کندانسور در بیرون از محیط منزل قرار می گیرد و محل نصب آن در پشت بام، حیاط یا بالکن ساختمان خواهد بود. زیرا حین عملکرد صدا و حرارتی دارد که ممکن است برای ساکنان مزاحمت ایجاد کند. یونیت داخلی یا هواساز کولر گازی درون محیط نصب می گردد و این دو بخش از طریق لوله های مسی به یکدیگر متصل می شوند.

برترین مکان نصب کولر گازی

همان طور که می دانید، با توجه به گرمایش شدید هوا در تابستان، احتیاج به دستگاهی خنک کننده داریم تا هوای محیط را مطبوع نموده و بتوان از حرارت غیر قابل تحمل آن در فضاهای بسته خود را حفظ کرد. به همین دلیل انواع مختلفی از کولر گازی اسپلیت ها فراوری و روانه بازار می شوند تا به این احتیاج پاسخ دهند. بعلاوه بعضی از آن ها قابلیت گرمایشی هم دارند و می توان در تمامی فصول سال از آن ها به عنوان دستگاهی برای تهویه مطبوع استفاده کرد. با توجه به قدرت بالایی که در هوادهی دارند، در مدت زمان کوتاهی محیط را به درجه مطلوب کاربران آن می رسانند و به همین دلیل مورد استقبال فراوانی قرار دارند و می توان گفت از سیستم های ضروری هر ساختمان به شمار می روند که باید برترین مکان نصب کولر گازی را دانست.

با وجود آن که ممکن است برای بعضی نصب هواساز اسپلیت درون محیط خوشایند نباشد، اما نباید به نقش مهم این دستگاه بی توجه بود. به همین سبب می توان نکات نصب آن را در نظر داشت تا با دکوراسیون محیط هماهنگ شده و ناسازگاری ایجاد نکند. در ابتدا لازم به ذکر است که سازنده های معتبر و شناخته شده این تجهیزات تمام کوشش خود را به کار می گیرند تا ظاهر پنل داخلی آن شیک و ساده باشد و با انواع محیط ها و چیدمان های مختلف سازگار گردد. اغلب ظاهر و طراحی آن ها سفید رنگ و بدون طرح بوده تا بتوان با هر رنگی آن را ست کرد. علاوه بر این موارد برای آنالیز برترین مکان نصب کولر گازی ، باید به مشخصه های منزل یا اتاق خواب یا کار خود توجه داشته باشید.

لازم به ذکر است که از کولر گازی اسپلیت می توان در مکان های مختلفی به منظور تامین سرمایش و حتی گرمایش استفاده کرد. کاربرد آن ها با توجه به اندازه قدرت هوادهی هر مدل در منازل مسکونی، اداره ها، مطب ها، مراکز آموزشی، هتل ها و ساختمان های تجاری می باشد. به همین دلیل در صورتی که دکوراسیون خاصی مد نظر شما باشد، باید راهی برای ادغام آن با دکور خود پیدا کنید و جایی نصب گردد که تمامی محیط را به صورت یکنواخت پوشش دهد. به عنوان مثال در تی وی وال می توان جای مخصوصی برای آن در نظر گرفت که برترین مکان نصب کولر گازی شما باشد. می توانید یک شلف زیر آن نصب کنید تا در دید مستقیم ساکنان نباشد.

بعلاوه می توانید برای آن که این پنل نسبت به دیوار برآمده نباشد، آن را درون کناف یا یک دیوار پنهان که فرورفتگی دارد نصب کنید. به این ترتیب برآمدگی آن کمتر خواهد بود.

در صورتی که اجازه نشین هستید و یا امکان این طراحی وجود ندارد، می توان بالا یا نزدیک پنجره در جاهای تنگ و محدود دیوارها را انتخاب کرد. فضاهای بلا استفاده میان سقف و پنجره یکی از برترین مکان نصب کولر گازی می تواند باشد. البته ناگفته نماند که در کنار پنجره انرژی این سیستم به هدر می رود و بهتر است به عنوان آخرین گزینه به آن فکر کنید.

بعلاوه بالای کتابخانه نیز از انتخاب های خوبی است که ظاهری یکدست به محیط شما می دهد و فقط حد فاصل کتابخانه تا سقف را پر خواهد نمود. در صورتی که وسایل قدی زیادی دارید که باید آن ها را در مکان جا دهید، برترین مکان نصب کولر گازی برای شما می تواند بالای درب باشد. این کار هم به حفظ یک دست بودن دکوراسیون یاری می نماید و هم فضا را برای این وسایل در اختیار شما خواهد گذاشت.

برای افرادی که خیلی گرمایی هستند و یا مکان هایی که آب و هوای شرجی و بسیار گرمی دارند، می توان کولر گازی را در بالای تخت نصب کرد که جلوه خوبی به فضا خواهد داد و هوا را در شب برای شما خنک و دلچسب می نماید. همیشه در نظر داشته باشید که برای خرید کولر گازی و هدایت انتخاب انواع مدل های آن از برندهای شناخته شده می توانید به فروشگاه اینترنتی دماپویا مراجعه کنید و از کارشناسان این مجموعه نیز مشاوره های لازم را بگیرید.

منبع: اتاق

به "برترین مکان نصب کولر گازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مکان نصب کولر گازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید