ایده میلیاردر روسی برای جاودانگی؛ انسان ها با ربات ها ترکیب می شوند!

به گزارش وبلاگ سال آرامش، در طول قرن بیست و یکم، دانشمندان سعی نموده اند نوعی فناوری را توسعه دهند که امکان جاودانگی را به بشریت دهد.

ایده میلیاردر روسی برای جاودانگی؛ انسان ها با ربات ها ترکیب می شوند!

نگارعلی- هر چقدر موضوع جاودانگی دور از فکر به نظر برسد اما از نظر تئوری، جاودانگی حداقل برای دیمیتری ایتسکوف غیرممکن نیست. دیمیتری ایتسکوف، نیکوکار و میلیاردر روسی است. او نظریه جاودانگی را پایه گذاری کرد که با یاری آن می خواهد مسیری فنی به سوی جاودانگی ارائه دهد و به بشریت در غلبه بر محدودیت های جسمی و فکری خود یاری کند.

هدف این کوشش ایجاد سیستم های روباتیک پیشرفته، رابط های مغز و کامپیوتر و بدن های مصنوعی با هدف انتقال آگاهی انسان به شکلی نو و مصنوعی است. دیمیتری ایتسکوف بعلاوه از حامیان ایده استفاده از فناوری برای بهبود شرایط انسان و افزایش عمر انسان است.

دیمیتری ایتسکوف کیست؟

دیمیتری ایتسکوف یک کارآفرین و تاجر رسانه پیروز روسی است که تمایل زیادی به حضور در رسانه های جمعی ندارد. او کار خود را به عنوان ناشر شروع کرد و سپس درگیر توسعه فعالیت های رسانه ای مختلف در روسیه شد، از جمله معرفی وب سایت خبری New Times و تأسیس کانال تلویزیونی DOORS.

این کوشش ها به او یاری کرد تا خود را به عنوان یک نجیب زاده پیروز رسانه ای معرفی کند و ثروت شخصی قابل توجهی را جمع آوری کند. او بعلاوه به علت سرمایه گذاری هایش در چندین شرکت فناوری شناخته شده است. او به سرعت متوجه شد که وقتی پول، قدرت و معروفیت دارید تنها یک چیز کم است و آن موقع است.

بعضی از رسانه ها از ایتسکوف انتقاد نموده اند که تنها جاودانگی را برای خود می خواهد؛ به گفته این میلیاردر روسی اما پروژه 2045 این پروژه ای که او ایجاد نموده است نه تنها در پی رسیدن به جاودانگی انسان است، بلکه بشریت را به روشنگری بسیار بالاتری می رساند، جایی که خود زندگی بسیار بیشتر از امروز ارزش دارد. تعریف توصیفی از کل پروژه و بعلاوه چشم اندازهای مختلف در وب سایت اختصاصی این پروژه به نام 2045.com ارائه شده است.

پروژه 2045 چیست؟

اهداف اصلی پروژه 2045 ایجاد و تحقق یک استراتژی نو برای توسعه بشریت است که به چالش های تمدن جهانی پاسخ می دهد. ایجاد شرایط بهینه برای ارتقای روشنگری معنوی بشریت؛ و تحقق یک واقعیت نو آینده نگر بر اساس 5 اصل: معنویت بالا، فرهنگ عالی، اخلاق عالی، علم بالا و فن آوری های بالا.

ایده اصلی ایجاد یک سایبورگ است که آگاهی از مغز انسان شامل حافظه و شخصیت را می توان در سایبورگ دانلود کرد. از آنجا به بعد، انسان ها می توانند با یاری فناوری جاودانه زندگی نمایند، به شرطی که سایبورگ خود را حفظ نمایند، مشابه روشی که ما از ماشین ها نگهداری می کنیم. این میلیاردر روسی بر این باور است که این فناوری در ابتدا به سختی پذیرفته می گردد. به همین علت است که این طرح قرار است در 3 دهه آینده انجام گردد.

بحث درباره آواتار B بی فایده است، چراکه هنوز اجرایی نشده است اما پروژه آواتار A در واقع در سال 2020 با پیروزیت اجرا شده است.

آواتارهای اندرویدی ارزان به وسیله رابط مغز-رایانه کنترل می گردد، آواتارها به افراد تعدادی ویژگی نو می دهد؛ توانایی کار در محیط های خطرناک، انجام عملیات نجات، سفر در شرایط شدید و غیره. آنها اندام مصنوعی را در اختیار انسان می گذارند و یا حواس از دست رفته را بازیابی می نمایند.

علیرغم بدبینی بسیاری از افراد هنگام مشاهده چنین پروژه های پیشرفته ای، باید چشمان خود را باز کنیم و درک کنیم که فناوری در 20 سال گذشته بسیار تکامل یافته است و قطار تکامل از این به بعد بر روی ریل حرکت می نماید.

منبع: هیستوری آف یستردی

227227

منبع: خبرآنلاین

به "ایده میلیاردر روسی برای جاودانگی؛ انسان ها با ربات ها ترکیب می شوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده میلیاردر روسی برای جاودانگی؛ انسان ها با ربات ها ترکیب می شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید