اقدامات پساکرونایی گردشگری جهانی را بشناسید ، از اقامت رایگان در هتل ها تا بازپرداخت هزینه سفر به حساب مسافران

به گزارش وبلاگ سال آرامش، ویروس کرونا یکی از شدیدترین ضربات خود را به بخش گردشگری وارد کرد به طوری که در بهترین حالت، کارشناسان از رفتن صنعت گردشگری به کما سخن می گویند. این در حالی است که بعضی از کشورها می کوشند تا به نحوی شرایط را حداقل از شرایط بحرانی خارج نمایند.

اقدامات پساکرونایی گردشگری جهانی را بشناسید ، از اقامت رایگان در هتل ها تا بازپرداخت هزینه سفر به حساب مسافران

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه تلگراف در گزارشی نوشت، بعضی از کشورها برای تشویق دنیاگردان به سفر به مراکز سیاحتی شان معافیت ها و اقدامات تشویقی و تخفیفی ای در نظر گرفته اند.

مکزیک

یکی از اولین شهرهایی که برنامه مدونی برای جذب دنیاگرد ترتیب داد، شهر کانکون مکزیک است. این شهر که به سواحل زیبایش معروف است 200 شرکت را برای انجام این کار همراه نموده است. به عنوان مثال هتل های این شهر قرار است در مقابل 2 شب اقامت، 2 شب اقامت رایگان به مسافران هدیه دهند، همچنین 2 کودک هر خانواده می توانند در این هتل ها مجانی اقامت داشته باشند. علاوه بر این، هر دنیاگرد در هر 2 روز اقامت می تواند به رایگان از خودروهای استیجاری نیز استفاده کند.

قرار است به غیر از این شهر، مناطق پوئرتو موریلس، تولوم و جزیره ایسلا موخیرس در منطقه دریای کارائیب که در هشت کیلومتری سواحل کانکون واقع شده است هم به این طرح بپیوندند. لازم به ذکر است سواحل و مناطق سیاحتی مکزیک از هشتم ژوئن بازگشایی و این طرح از 15 ژوئن کلید خواهد خورد.

ایتالیا

سیسیل به عنوان عظیم ترین جزیره دریای مدیترانه اولین منطقه ای بود که ازسرگیری فعالیت های سیاحتی را از اوایل ژوئن خاطرنشان کرد. این منطقه در ایتالیا برای جذب دوباره دنیاگردان تا فصل پاییز طرحی 50 میلیون یورویی تدوین نموده است. قرار است در چارچوب این طرح به مسافرانی که قصد سفر به این منطقه دارند بسته های تشویقی داده گردد. به یاری این بسته های تشویقی، مسافران نیمی از بهای مسافرت خود شامل هزینه بلیت هواپیما و اقامت را پرداخت می نمایند.

ژاپن

ژاپن نیز از 20 مه گذشته برنامه خود را برای یاری به حوزه دنیاگردی به وسیله پرداخت بخشی از هزینه های مسافران خاطرنشان کرد. بر اساس این طرح 12.5 میلیارد دلاری، بخشی از هزینه های دنیاگردی به دنیاگردان عودت داده خواهد شد. این طرح قرار است از جولای آینده به مرحله اجرا درآید و در فاز اول آن دنیاگردی داخلی را پوشش دهد و با ازسرگیری و عادی شدن پروازهای بین المللی شامل حال دنیاگردی خارجی هم بگردد.

بلغارستان

دولت بلغارستان نیز که طی چند سال اخیر پیروز شده بود سواحل کشورش را به یکی از مقصدهای سیاحتی دنیا تبدیل کند، میخواهد زیان های واردشده به این صنعت را با دادن بسته های تشویقی به مسافران جبران کند.

بلغارستان در اولین گام، ورود به سواحل سیاحتی خود را رایگان کرد، همچنین قرار است تا اطلاع ثانوی امکاناتی همچون جایگاه های آفتاب گیری و چتر نیز به طور مجانی در اختیار دنیاگردان گذاشته گردد.

با اینکه این طرح در مقابل طرح دیگر کشورها چندان هم کافی جلوه نمی کند، اما به اعتقاد مسئولان این کار می تواند در مرحله اول حضور در مراکز دنیاگردی را برای عموم مردم رایگان کند.

بریتانیا

بریتانیا هم میخواهد همانند ژاپن ابتدا از دنیاگردی داخلی و مسافرت های درون کشوری حمایت کند. به گفته مدیر این برنامه، شورای دنیاگردی بریتانیا مشغول آنالیز ارائه تشویق های اقتصادی برای سفرهای داخلی است.

قرار است در چارچوب این طرح بخشی از هزینه های دنیاگردی که دنیاگردان انگلیس در داخل کشور خرج می نمایند مستقیماً به حساب آنها بازگردانده گردد.

منبع: چمدان

به "اقدامات پساکرونایی گردشگری جهانی را بشناسید ، از اقامت رایگان در هتل ها تا بازپرداخت هزینه سفر به حساب مسافران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات پساکرونایی گردشگری جهانی را بشناسید ، از اقامت رایگان در هتل ها تا بازپرداخت هزینه سفر به حساب مسافران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید