زیباترین شهرهای اسپانیا که باید از آن ها تماشا کنید!

به گزارش وبلاگ سال آرامش، وقتی تاریخ و طبیعت و فرهنگ دست دردست هم می دهند چیزی جز یک مکان شگفت انگیز و رویایی را نمی توان متصور شد و کشور خوش آب و رنگ اسپانیا دقیقا همان مکان رویایی ست که زیباترین های جهان را در دل خود جای داده است. در هر فصل از سال که به این مقصد هیجان انگیز سفر کنید با سورپرایزهای غیرقابل پیش بینی و بسیار لذت بخش روبه رو خواهید شد. در اینجا به تماشا زیباترین شهرهای اسپانیا می رویم.

زیباترین شهرهای اسپانیا که باید از آن ها تماشا کنید!

شهر گرانادا با قلعه ها و کاخ های اعجاب انگیز، سانتیا دل مار با خانه های قرون وسطایی و مراتع سرسبز، شهر سویا زادگاه پایکوبی فلامنکو، بارسلونایی که قرن ها فرهنگ و تمدن در هر گوشه آن پنهان شده است و مادرید مرکز اسپانیا و محل اقامت خانواده سلطنتی از زیباترین و مجذوب نماینده ترین شهرهای اسپانیا هستند که تماشا از آن ها را نباید از دست داد. پس اگر در پی یک سفر خاص و منحصربه فرد هستید از همین حالا با آژانس وبلاگ سال آرامش تماس گرفته، خود را دریافت کنید و برای تماشا شگفت انگیزترین شهرهای دنیا با همراه شوید.

زیباترین شهرهای اسپانیا

هر یک از شهرهای توریستی اسپانیا جاذبه های منحصربه فرد خود را دارند. بعضی با سواحل رنگارنگ و بعضی با معماری های مجذوب نماینده گردشگران را شیفته خود نموده اند. در ادامه با زیباترین شهرهای اسپانیا و جاذبه های هر یک آشنا می شویم. (جهت اطلاع از مدارک مورد احتیاج ویزای اسپانیا کلیک کنید)

.شیرلشیب

گرانادا اسپانیا

گرانادا شهری با تلفیقی از تاریخ و هنر است که سال ها تحت سلطه مسلمانان اندلس بوده، دوران موروها و رومیان را پشت سر گذاشته و در حال حاضر با جای دادن فرهنگ های مختلف در خود به یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا تبدیل شده است.

وجود بناهای تاریخی مختلف با معماری عربی و رومی گواه تاریخ پرتلاطم گرانادا است و شاید همین تاریخ پرفراز و نشیب است که این شهر را آنقدر مجذوب نماینده و منحصربه فرد نموده و در میان شهرهای توریستی اسپانیا قرار داده است. در میان تمامی آثارهای تاریخی قلعه الحمرا و کلیسای جامع گرانادا همانند دو ستاره در این شهر می درخشند. قلعه الحمرا بنایی بسیار باشکوه است که معماری به سبک آفریقایی دارد و در منطقه آندلس ساخته شده است. این قلعه محل حکومت الحمر و خلفای جانشین او بوده و از سه بخش شبستان، حرمسرا و بارگاه تشکیل شده است. تزیینات به کار برده شده بر دیوارها و نمای قلعه به راستی تماشای و تحسین برانگیز هستند.

کلیسای جامع گرانادا هم معماری به سبک باروک، رنسانس و گوتیک دارد. این کلیسا یکی از نمادهای مسیحیت در کشور اسپانیا محسوب شده و تزیینات فاخر آن چشم هر بیننده ای را به خود خیره می نماید. کلیسای گرانادا در حال حاضر فعال بوده و میزبان هزاران مسیحی از سراسر دنیا است که برای تجربه رسیدن به الوهیت به آن قدم می گذارند.

گدشته از بناهای تاریخی رستوران های مجذوب نماینده با غذاهای عربی و اسپانیایی، طبیعت سرسبز و باغ هایی با گل های زیبا و درختان سربه فلک کشیده از جاذبه های شهر گرانادا هستند.

سانتیانا دل مار اسپانیا

در شمال اسپانیا و در استان کانتابریا شهری بسیار زیبا قرار گرفته است که شما را با خود به سفری هیجان انگیز در قرون وسطی می برد. این شهر سانتیا دل مار به معنای دریا نام دارد. اما بر خلاف اسمش نه دریایی دارد و نه ساحلی بلکه سراسر آن با تپه ها و مراتع سرسبز پوشیده شده است. در میان این مراتع سرسبز خانه هایی به سبک قرون وسطی و کوچه هایی سنگ فرش شده قرار گرفته که بیشتر به شهر آرزوها شباهت دارد تا دنیای واقعی.

هر چند که این شهر کوچک با خانه های سنگی خود موزه ای بزرگ به شمار میرود اما در طول اقامتتان در سانتیانا دل مار می توانید از موزه مشهور آن که نمونه ای از نقاشی های غار پیش از تاریخ آلتامیرا را در خود نگه داری می نماید بازدید کنید. بعلاوه قدم زدن در میان مراتع سرسبز، نشستن در کافه های محلی و بازدید از کلیسای شگفت انگیز باسیلیکا از دیگر کارهایی است که باید در برنامه سفر خود به سانتیانل دل مار قرار دهید. به اعتقاد بسیاری از گردشگران سانتیا دل مار از برترین شهرهای اسپانیا به شمار می رود.

سویا اسپانیا

بسیاری سویا را زادگاه پایکوبی فلامنکو در اسپانیا می دانند. این شهر مرکز بخش خودمختار اندلس است و با تلفیقی از سنت و مدرنتیه گردشگران را شیفته خود می نماید. قدم زدن در خیابان های سنگ فرش شده، کالسکه سواری در میان ساختمان های بلند، نشستن در کافه های دنج، تست غذاهای خیابانی، بازدید از بناهای تاریخی، دوچرخه سوارای در میان کوچه پس کوچه های شهر و لذت بردن از آب و هوایی عالی کارهایی هستند که سفر به سویا را هیجان انگیزتر می نمایند.

شهر سویا معماری فوق العاده دارد و نوازندگان و پایکوبیندگان فلامنکو به آن شور زندگی بخشیده اند. جالب است بدانید که در این شهر مساجدی که از دوره اسلامی به جا مانده در کنار کلیساهای باشکوه به جاذبه های اصلی شهر تبدیل شده اند. بعلاوه بزرگترین رینگ گاوبازی اسپانیا در سویا قرار گرفته و هواداران بسیاری دارد.

بارسلون اسپانیا

سفر به اسپانیا بدون اقامت در بارسلون کامل نمی گردد و این نه فقط یک جمله بلکه واقعیت محض است. شهر بارسلون بیش از نیمی از زیبایی های اسپانیا را در خود جای داده است. شهری که با بناهایی ارزشمند و بی نهایت زیبا از معمار معروف اسپانیایی آنتونی گائودی تزیین شده، سواحل رویایی اش برترین مکان برای لذت بردن از تفریحات آبی هستند، در رستوران هایش برترین غذاهای اسپانیایی و بین المللی سرو می گردد و هتل های مجلل آن همانند پادشاهان از شما پذیرایی می نمایند.

شهر بارسلون به راستی زیبا و تماشایی است. در این شهر فرهنگ، آداب و رسوم و تاریخ پربار اسپانیا به تصویر کشیده شده است. پارک گوئل، کلیسای بزرگ ساگرادا فامیلیا، استادیوم نیوکمپ، موزه پیکاسو، خیابان رامبلا، بنای کازامیلا و … ده ها جاذبه تاریخی و طبیعی دیگر این شهر را به یکی پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در اروپا تبدیل نموده اند.

مادرید اسپانیا

نمی توان از زیباترین شهرهای اسپانیا صحبت کرد اما به مادرید، مرکز آن اشاره ای نکرد. مادرید به عنوان مرکز اسپانیا محل اقامت خانواده سلطنتی و بزرگترین شهر اسپانیا می باشد. ساختمان های مجذوب نماینده و آثار هنری ارزشمند بیشترین محبوبیت را در میان جاذبه های مادرید دارند. موزه دل پرادو با آثار ارزشمند خود و دربرگرفتن بیش از 500 تابلو از مشهورترین نقاشان دنیا بازدیدنمایندگان را مبهوت می نماید. کاخ سلطنتی با نمایی با شکوه و میدان اصلی شهر که زمانی محل مسابقه شواله ها بوده و اکنون به وسیله مغازه های سنتی و کافه های دنج احاطه شده است نیز دو جاذبه ای هستند که نمی توان به راحتی از کنار آن ها گذشت.

والنسیا اسپانیا

والنسیا اسپانیا را قطعه ای از بهشت می دانند که در کنار سواحل این کشور قرار گرفته است. والنسیا به عنوان سومین شهر بزرگ اسپانیا معماری بسیاز مجذوب نماینده داشته و جاذبه های تاریخی آن همانند نگینی ارزشمند در کنار ساختمان های مدرن آن جای گرفته اند. کاخ دل مرکادو و، کلیسای جامع، برج های سرانوس، بیو پارک والنسیا، آکواریوم اقیانوس شناسی، چندین موزه و تفریحات آبی از جاذبه های گردشگری والنسیا اسپانیا هستند.

شهرهای ساحلی اسپانیا

هم مرز بودن از یک سو با دریای مدیترانه و از سوی دیگر با اقیانوس اطلس سواحلی رویایی و زیبا را به اسپانیا هدیه داده اند. بیشتر لوکس پسندان اروپایی و افراد سرشناس دنیا سواحل بی نظیر اسپانیا را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب می نماید. سواحل کاستا براوا (Costa Brava) با خط ساحلی طولانی و کافه های دنج، شهر سیتخس (Sitges) به عنوان یک استراحتگاه تابستانی، شهر پنساکولا (Peñíscola) با قلعه های تاریخی که در کنار ساحل ساخته شده اند، شهر آلتئا (Altea) با خانه های سفید رنگ و معماری های مجذوب نماینده، شهر نرجا (Nerja) با طبیعتی سحرانگیز و شهر تاریفا (Tarifa) که بهشت چتربازان و ورزش های آبی شناخته می گردد از زیباترین شهرهای اسپانیا هستند که سواحلی تماشایی دارند.

گرانترین شهر اسپانیا

بارسلونا، مادرید و والنسیا سه شهر بزرگ و محبوب اسپانیا برای زندگی هستند. در این بین هزینه های زندگی مانند اجاره خانه، هزینه های حمل و نقل، خورد و خوراک و غیره در دو شهر بارسلون و مادرید بیشتر از سایر شهرهای اسپانیا است. با در نظر گرفتن این فاکتورها والنسیا را می توان چه از نظر هزینه های زندگی و چه از نظر امکانات رفاهی برای زندگی مناسب دانست. در کنار والنسیا شهر مالاگا نیز به عنوان قطب چهارم مالی در اسپانیا شناخته شده و چند سالی ست که نظر مهاجران و گردشگران اسپانیا را به سوی خود جلب نموده است.

سوالات متداول

زیباترین شهر اسپانیا کجاست؟

شهرهای سویل یا سویا، سن سباستین، بارسلونا، کوردوبا، پالما د مایورکا و سانتیاگو د کامپوستلا از زیباترین شهرهای اسپانیا هستند.

سه شهر معروف اسپانیا کدامند؟

سه شهر مادرید، بارسلون و سویل از معروفترین شهرهای اسپانیا هستند.

بیشتر بخوانید …

منبع: ستاره ونک

به "زیباترین شهرهای اسپانیا که باید از آن ها تماشا کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین شهرهای اسپانیا که باید از آن ها تماشا کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید