آموزش بازسازی و آفت زدایی نسخ خطی در کتابخانه و مرکز پژوهشی شاهچراغ(ع)

به گزارش وبلاگ سال آرامش، مهدی محسنی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در شیراز،گفت: در راستای توان افزایی همکاران و با هدف حفظ و نگهداری و ترمیم آثار و نسخ نفیس خطی اقدام به برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بازسازی، آفت زدایی و حفظ و نگهداری اسناد و نسخ خطی کردیم.

آموزش بازسازی و آفت زدایی نسخ خطی در کتابخانه و مرکز پژوهشی شاهچراغ(ع)

وی سرفصل های این دوره آموزشی را شناخت مواد(انواع کاغذ، ساخت کاغذ، آهارزدن کاغذ، چسب، مرکب و ...)، شناخت آفات و روش های آفت زدایی و بازسازی (پاکسازی، شستشو، لکه بری و بازسازی) مطرح کرد و اضافه نمود: این دوره آموزشی شامل 10 جلسه است که با همکاری محسن قاسمی نژاد راینی ارائه شد.

به گفته او، مدرس این دوره دانش آموخته دو سطح تحصیلی عالی بازسازی آثار تاریخی است و از سال 1380 به عنوان استادکار بازسازی با سازمان ها و ارگان هایی چون کتابخانه مجلس و شهرداری تهران همکاری داشته و تدریس این دوره را به صورت تئوری و عملی بر عهده دارد.

معاون علمی، آموزشی و پژوهشی آستان مطهر شاهچراغ(ع) خاطرنشان کرد: علاوه بر کارکنان مرکز اسناد و کتابخانه آستان مقدس، تعدادی از کارشناسان نسخ خطی و مرکز اسناد کتابخانه حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع)، کتابخانه و مرکز اسناد ملی شیراز، دانشگاه شیراز و علاقه مندانی از رشته های علم اطلاعات و دانش شناسی، هنر و معماری نیز در این دوره حضور می یابند.

به گزارش ایبنا؛ دوره آموزشی آشنایی با بازسازی، آفت زدایی و حفظ و نگهداری اسناد و نسخ خطی هفته ای چهار ساعت در دو جلسه دو ساعته روزهای پنج شنبه و سه شنبه برنامه ریزی شده است. این دوره از پنج شنبه 19 مردادماه شروع شده و تا سرانجام شهریورماه 1402 ادامه خواهد داشت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "آموزش بازسازی و آفت زدایی نسخ خطی در کتابخانه و مرکز پژوهشی شاهچراغ(ع)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش بازسازی و آفت زدایی نسخ خطی در کتابخانه و مرکز پژوهشی شاهچراغ(ع)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید