دسترسی راحت تر پژوهشگران به منابع در کتابخانه دیجیتال فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار

به گزارش وبلاگ سال آرامش، علی جانفزا در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران در سبزوار اضافه کرد: از چند روز گذشته، یکی از مهم ترین کارهایی که طی ماه های گذشته در این مرکز افتتاح شد، بحث کتابخانه دیجیتال است که این امکان را به مراجعان می دهد تا به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن به تمامی نسخه های دیجیتال موجود در پورتال مجموعه دسترسی داشته باشند.

دسترسی راحت تر پژوهشگران به منابع در کتابخانه دیجیتال فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار

جانفزا در بیان معرفی کتابخانه دیجیتال فرهنگسرای امام رضا(ع) گفت: به وسیله این ایستگاه مطالعه دیجیتال پژوهشگران به بیش از250 سامانه نرم افزاری و500 هزار کتاب و مقاله دسترسی دارند؛ بعلاوه امکان دسترسی به بیش از 200 میلیون منبع اطلاعاتی دیجیتال به وسیله بیش از 3هزار پایگاه اطلاعاتی علمی پژوهشی ملی و بین المللی فراهم شده است.

رئیس فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار ادامه داد: دسترسی به بعضی پایگاه های کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی همانند پایگاه کتاب های چاپی، نسخ خطی، کتاب های الکترونیکی، مقالات الکترونیکی و انتها نامه ها به صورت تمام متن از دیگر امکانات این کتابخانه دیجیتال است.

وی درباره چگونگی دسترسی علاقمندان به این کتابخانه دیجیتال گفت: پژوهشگران می توانند برای دسترسی به منابع کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی به وسیله خدمات تحویل مدرک و امانت دیجیتال به وبگاه digital.aqr.ir مراجعه نمایند.

جانفزا بیان نمود: به وسیله ایستگاه مطالعه دیجیتال با چندین مرکز در داخل و خارج از کشور برای تبادل مقالات علمی ارتباط داریم و مراجعه نمایندگان می توانند از این مقالات استفاده نمایند.

کتابخانه مجهز در فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار

وی بعلاوه یادآورشد: فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار، یکی از مراکز فرهنگی فعال در استان خراسان رضوی است که طی سال، برنامه های فرهنگی، ادبی و هنری بسیاری در آن برگزار می گردد و با استقبال خوب مردم همراه است.

جانفزا اظهار داشت: فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار، یکی از مجهزترین کتابخانه های سبزوار و بعلاوه استان خراسان رضوی است که مراجعه عموم به این مجموعه آزاد است و زیر نظر سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی فعالیت می نماید.

رئیس فرهنگسرای امام رضا(ع) گفت: کتابخانه فرهنگسرا، 14 هزار عضو دارد که شامل دانشجویان، فرهنگیان، اساتید و اقشار مختلف جامعه می گردد و بیش از 40 هزار کتاب، مجلات، مقالات، لوح های فشرده، اسناد و مدارک در این کتابخانه موجود است؛ بعلاوه 9 کتابدار متخصص در اینجا مشغول به خدمت هستند.

رئیس فرهنگسرای امام رضا(ع) اضافه نمود: از برنامه های مهم این مجموعه فرهنگی، برگزاری نشست های کتابخوانی است که با همکاری مشترک دیگر کتابخانه های سطح شهر برگزار می گردد و دیگر فضاها و برنامه های این فرهنگسرا عبارتند از کتابخانه کودک، کلاس های فرهنگی ویژه کودک و نوجوان، مهدالرضا(ع) برای خردسالان و بچه ها، کلاس های آموزش تندخوانی، آموزش نرم افزارهای مختلف، کلاس های آموزشی شیوه تحقیق و روش ارائه مقالات و چندین برنامه دیگر که با استقبال خوبی همراه است.

وی در ادامه با بیان مطلب گوناگونی موضوعات کتاب های موجود در این کتابخانه گفت: در حوزه کتاب های تخصصی، برای مثال منابع کتاب های پزشکی در این فرهنگسرا غنی و جامع استو از ابتدای سال جاری نزدیک به هزار جلد کتاب تازه در حوزه پزشکی را به کتابخانه فرهنگسرا اضافه کردیم.

هشتمین دوره جشنواره شهرهای دوستدار کتاب و انتخاب و معرفی مرکز کتاب ایران سال جاری با رقابت 105 شهر برگزار که 76 شهر به طور کامل مراحل ارسال مدارک و ثبت نام را طی کردند و 12 شهر منتخب شده که شهر سبزوار به همراه 11 شهر آمل، اصفهان، اوز، رابر، ارومیه، سمنان، شاهین شهر، صدرا، فومن، قزوین و کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و کاندیدای مرکزی کتاب ایران انتخاب شد.

رقابت بین این 12 شهر برای کسب عنوان مرکزی کتاب تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت. تا به امروز در هفت دوره برگزاری این برنامه به ترتیب شهرهای اهواز از استان خوزستان سال 1394، نیشابور از استان خراسان رضوی در سال 1395، بوشهر از استان بوشهر در سال 1396، کاشان از استان اصفهان در سال 1397، یزد از استان یزد در سال 1398 ، شیراز از استان فارس در سال 1399 و سنندج از استان کردستان در سال 1400 توانسته اند عنوان مرکز کتاب ایران را کسب کردند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "دسترسی راحت تر پژوهشگران به منابع در کتابخانه دیجیتال فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسترسی راحت تر پژوهشگران به منابع در کتابخانه دیجیتال فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید