4 مدل طرز تهیه ته دیگ با ماست مجلسی به روش رستورانی

به گزارش وبلاگ سال آرامش، آیا می دانید طرز تهیه ته دیگ با ماست چگونه است؟ ته دیگ ماستی یکی از خوشمزه ترین است که بیشتر رستوران ها سرو می گردد. بعضی این ته دیگ را تنها با ترکیب ماست، برنج و زعفران درست می نمایند و بعضی دیگر با اضافه کردن تخم مرغ بافت متفاوتی به ته دیگ با ماست می بخشند. اما طرز تهیه ته دیگ ماست و تخم مرغی چگونه است؟ آیا می دانید ته دیگ ماستی رستورانی بدون تخم مرغ چطور آماده می گردد؟ در این مقاله از در می توانید با طرز تهیه ته دیگ برنج با ماست به روش های مختلف آشنا شوید.

4 مدل طرز تهیه ته دیگ با ماست مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه ته دیگ ماست و تخم مرغی به روش مشهدی

مدت زمان آماده سازی: 10 دقیقه

مدت زمان پخت ته دیگ ماست و تخم مرغ: 1 ساعت

کالری 100 گرم ته دیگ ماستی: حدود 250 کالری

مواد لازم برای طرز تهیه ته دیگ ماست تخم مرغی

  • زرده تخم مرغ: 2 عدد
  • روغن: 1/3 لیوان فرانسوی دسته دار
  • آب: 1/4 لیوان فرانسوی دسته دار
  • زعفران: به میزان لازم
  • نمک: به میزان لازم
  • پودر سیر و پودر پیاز (اختیاری) به میزان لازم

مراحل طرز تهیه ته دیگ ماست تخم مرغی خوشمزه خانگی

طرز تهیه ته دیگ ماست و تخم مرغی یکی از محبوب ترین روش های درست کردن ته دیگ ته چینی در رستوران ها است. برای تهیه این نوع ته دیگ شما باید از ماست پرچرب، میزانی روغن و زعفران بهره ببرید. در ادامه می توانید با مراحل طرز تهیه ته دیگ ماست و زعفران با تخم مرغ به روش مشهدی آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن مواد ته دیگ ماستی

در اولین مرحله از طرز تهیه ته دیگ با ماست و تخم مرغ باید در یک ظرف ماست را همراه با روغن و زعفران دم نموده ترکیب کنید. مواد را خوب هم بزنید و سپس در صورت تمایل میزانی پودر سیر و پودر پیاز را همراه با نمک و آب به آن ها اضافه کنید.

در صورت تمایل می توانید ، ،، ، و را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های بخرید.

مرحله دوم؛ آبکش کردن برنج

بعد از این که مواد ته دیگ ماستی را آماده کردید، باید برنج خیسانده شده را در آب بجوشانید و زمانی که برنج قد کشید، اما هنوز زنده کمی زنده است، آن را آبکش کنید. در این مرحله میزانی از برنج را با مایه ته دیگی که آماده کردید ترکیب کنید.

مرحله سوم؛ آماده کردن ته دیگ

در آخرین مرحله از طرز تهیه ته دیگ با ماست و تخم مرغ باید میزانی روغن کف قابلمه بریزید. سپس مواد مخلوط شده را در کف قابلمه بریزید و با پشت قاشق خوب پهن کنید. سپس به جای مانده برنج را روی ته دیگ بریزید و بعد از اضافه کردن میزانی آب و روغن، درب قابلمه را بگذارید.

شعله گاز را با حرارت ملایم روشن کنید و صبر کنید تا برنج دم بکشد و ته دیگ طلایی و خوشمزه ماستی شما آماده گردد.

دستور تهیه ته دیگ ماستی رستورانی بدون تخم مرغ

مواد لازم برای تهیه ته دیگ مجلسی با ماست و زعفران

  • برنج آبکش شده: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • ماست: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • روغن: 3 قاشق غذاخوری
  • کره: 2 قاشق غذاخوری
  • زعفران دم نموده: به میزان لازم
  • نمک: به میزان لازم

مراحل طرز پخت ته دیگ زعفرانی با ماست

برای درست کردن ته دیگ زعفرانی با ماست، شما تنها به میزانی ماست، زعفران و روغن احتیاج دارید. طعم این ته دیگ بسیار لذیذ است و برای کسانی که نسبت به بوی تخم مرغ در ته دیگ حساس هستند، گزینه فوق العاده ای محسوب می گردد. در ادامه می توانید با طرز تهیه ته دیگ با ماست و زعفران و بدون تخم مرغ آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن مایه ته دیگ

در اولین مرحله از طرز تهیه ته دیگ زعفرانی مجلسی با ماست و زعفران باید در یک کاسه ماست و زعفران دم نموده را خوب هم بزنید. سپس کره آب شده و نمک را به آن اضافه کنید. در نهایت برنج را آبکش کنید و میزانی از آن را به مایه ته دیگ اضافه کنید.

در صورت تمایل می توانید کره و برنج را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های بخرید.

مرحله دوم؛ آماده کردن ته دیگ ماستی

بعد از این که مایه ته دیگ آماده شد، یک قابلمه نچسب انتخاب کنید و میزانی روغن کف آن بریزید. اجازه دهید روغن داغ گردد. سپس مایه ته دیگ را کف قابلمه بریزید و خوب پهن کنید. در پایان برنج را اضافه کنید و شعله گاز را کم کنید تا برنج دم بکشد.

طرز تهیه ته دیگ با ماست در فر

یکی از روش های ساده برای درست کردن ته دیگ ماستی، قرار دادن آن در فر است. برای این کار بهتر است از لایه ضخیم تری از ته دیگ بهره ببرید و یا تمام برنج را با مایه ته دیگ ترکیب کنید تا حالت ته چین پیدا کند.

در این روش باید مایه ته دیگ را به روش دلخواهتان با تخم مرغ و یا بدون تخم مرغ آماده کنید. سپس برنج را با آن ترکیب نمایید. یک قالب مناسب برای برج انتخاب کنید. کف قالب را چرب کنید و در نهایت مواد ته دیگ را در قالب بریزید و با کف قاشق خوب مواد را صاف کنید و سپس به جای مانده برنج را اضافه کنید.

ظرف برنج را در طبقه وسط فر قرار دهید و درجه حرارت فر را روی دمای 170 تا 175 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. اجازه دهید برنج شما برای حدود 1 تا 1 ساعت و نیم بپزد و کاملا طلایی رنگ گردد. بعد از آماده شدن ته چین آن را برگردانید و روی برنج را کمی زرشک و خلال پسته تزیین کنید. در صورت تمایل زرشک و خلال پسته را هم از بخرید؛ اینترنتی، حضوری یا تلفنی.

طرز تهیه ته دیگ ماست و زردچوبه

یکی دیگر از روش های درست کردن ته دیگ ماستی جایگزین کردن زردچوبه به جای زعفران است. برای این کار باید کلیه مراحل پخت ته دیگ را همچون روش های قبل انجام دهید. سپس به جای زعفران از 1 قاشق غذاخوری زردچوبه برای عطر و رنگ دادن به ته دیگ بهره ببرید.

در پایان مایه ته دیگ را با برنج ترکیب کنید و کف قابلمه ای که از قبل چرب نموده اید بریزید. سپس بقیه برنج را اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا برنج شما آماده گردد. در صورت تمایل می توانید زردچوبه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

نکات و فوت و فن های طرز تهیه ته دیگ با ماست

*در طرز تهیه ته دیگ با ماست می توانید به جای آب از آب مرغ بهره ببرید تا طعم ته دیگ شما لذیذتر گردد.

*برای تهیه ته دیگ ماست و تخم مرغ باید تنها از زرده تخم مرغ بهره ببرید. در صورت تمایل می توانید ماست را حذف کنید و از تخم مرغ همراه با سفیده آن بهره ببرید.

*اضافه کردن میزانی سبزیجات خشک و معطر به ته دیگ ماست شما عطر بی نظیری می بخشد.

*در طرز تهیه ته دیگ زعفرانی و ماست باید از ماست پرچرب و شیرین بهره ببرید تا طعم ته دیگ شما لذیذتر گردد.

*برای طرز تهیه ته دیگ ماست و تخم مرغی حتما از قابلمه نچسب بهره ببرید تا ته دیگ به قابلمه نچسبد و راحت خارج گردد.

*ته دیگ ماستی باید بلافاصله بعد از پخت سرو گردد و به صورت داغ مصرف گردد.

*برای این که ته دیگ شما خوش طعم تر گردد، می توانید به جای روغن در کف قابلمه از میزانی کره بهره ببرید.

*به منظور خوش عطر شدن ته دیگ ماست با زعفران می توانید میزانی گلاب و وانیل نیز به ته دیگ اضافه کنید. در صوتی که از گلاب استفاده می کنید، دیگر احتیاجی به اضافه کردن آب به مایه ته دیگ نیست.

*به خاطر داشته باشید که در طرز تهیه ته دیگ با ماست، ماست شما نباید شل و آبکی باشد. می توانید از ماست نسبتا چکیده برای تهیه ته دیگ بهره ببرید.

*قبل از اضافه کردن برنج به مایه ته دیگ ماستی ابتدا باید ماست را خوب هم بزنید تا یکدست گردد. سپس آن را با مواد دیگر مخلوط کنید و در نهایت برنج را اضافه کنید.

*در طرز تهیه ته دیگ ماستی در فر اگر دوست دارید روی برنج شما برشته گردد، می توانید در 15 دقیقه نهایی پخت برنج، گریل را روشن کنید.

سوالات متداول

در دستور تهیه ته دیگ با ماست باید از چه نوع ماستی استفاده کنیم؟

بهتر است برای تهیه ته دیگ ماستی از ماست پرچرب و نسبتاً شیرین بهره ببرید. پرچرب بودن ماست موجب خوش طعم شدن ته دیگ و بعلاوه نرم تر شدن بافت ته دیگ شما می گردد.

در روش تهیه ته دیگ مجلسی با ماست و زعفران از چه میزان زعفران استفاده کنیم؟

میزان زعفرانی که به ته دیگ ماستی اضافه می کنید، اختیاری است. اما باید به گونه ای باشد که ته دیگ شما خوشرنگ و معطر گردد و بعد از پخت رنگ آن طلایی گردد. طبعاً هرچقدر میزان زعفران بیشتر باشد، ته دیگ شما خوشمزه تر خواهد شد.

منبع: افق کوروش

به "4 مدل طرز تهیه ته دیگ با ماست مجلسی به روش رستورانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 مدل طرز تهیه ته دیگ با ماست مجلسی به روش رستورانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید