هشدار سناتورهای آمریکایی درباره نفوذ ایران در مراکز مذهبی ایالات متحده

به گزارش وبلاگ سال آرامش، ایسنا نوشت: جمعی از قانونگذاران جمهوری خواه آمریکا با طرح ادعای نفوذ ایران در مراکز مذهبی ایالات متحده نسبت به آن ابراز نگرانی کردند.

هشدار سناتورهای آمریکایی درباره نفوذ ایران در مراکز مذهبی ایالات متحده

گروهی متشکل از اعضای جمهوری خواه کنگره آمریکا در نامه ای خطاب به دادستان کل و مدیر اطلاعات ملی آمریکا که شبکه فاکس نیوز ادعا می نماید به نسخه ای از آن دست پیدا نموده است درباره آنچه نفوذ ایران در مراکز مذهبی ایالات متحده عنوان نموده اند، هشدار دادند.

بنابر گزارش فاکس نیوز، این نامه یک سند سه صفحه ای بسیار مفصل است که جزئیاتی را درباره مساجد و مراکز ادعایی مرتبط با ایران به ویژه در ایالات مریلند، تگزاس، میشیگان و ویرجینیا تشریح می نماید.

در این نامه ادعا شده است که مرکز آموزش اسلامی در پوتوماک، واقع در استان مریلند، یاری مالی از بنیاد علوی ایران وبه علاوه از کنگره استانی مریلند بودجه دریافت نموده است.

دوگ لمبورن، نماینده جمهوری خواه کنگره که این نامه، به ابتکار او نوشته شده است در گفت وگو با فاکس نیوز ادعا کرد: کوشش های ایران برای توسعه نفوذ در ایالات متحده در چندین مسجد و مراکز فرهنگی شیعیان در سراسر کشور سال هاست که رخ داده است.

مرکز دیگری که در این نامه ادعا شده است تحت نفوذ ایران قرار گرفته است، خانه اسلامی حکمت (IHW) در دیربورن هایتس در میشیگان و یک مرکز دیگر، مسجد ماناساس در استان ویرجینیا است.

این قانونگذاران در ادامه نامه خود خواهان راهبرد هماهنگ وزارت دادگستری و جامعه اطلاعاتی آمریکا به همراه سایر ادارات و سازمان های دولتی این کشور برای مقابله با آن چه نفوذ ایران در ایالات متحده، به ویژه نفوذی که به وسیله نهادهای فرهنگی یا مذهبی اعمال می گردد، می خواندند، شدند.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "هشدار سناتورهای آمریکایی درباره نفوذ ایران در مراکز مذهبی ایالات متحده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سناتورهای آمریکایی درباره نفوذ ایران در مراکز مذهبی ایالات متحده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید