می خواهید گوشی اندروید خود را امن تر نگه دارید؟

به گزارش وبلاگ سال آرامش، بله، قطعا! امنیت گوشی اندروید بسیار مهم است، زیرا این دستگاه حاوی اطلاعات حساس مانند اطلاعات شخصی، تصاویر، ایمیل ها، شماره تلفن ها و اطلاعات بانکی است. برای افزایش امنیت گوشی اندروید خود، می توانید به موارد زیر توجه کنید:

می خواهید گوشی اندروید خود را امن تر نگه دارید؟

1- بروزرسانی سیستم عامل به مدت معقول باعث حفاظت از گوشی شما در برابر رخنه امنیتی تازه و بهبود عملکرد آن می شود.

2- نصب برنامه ضد ویروس معتبر و به روز برای گوشی خود.

3- استفاده از الگو، پین، اثر انگشت و یا تشخیص چهره برای قفل کردن صفحه قفل گوشی.

4- جلوگیری از نصب برنامه های ناشناخته و ترسیمی وبسایت های ناامن.

5- عدم استفاده از شبکه های وای فای ناامن و استفاده از شبکه هایی با رمزنگاری قوی و نام کاربری و گذرواژه مطمئن.

6- پشتیبانی و فعال سازی ویژگی جستجوی دستگاه، قابلیت پاکسازی از راه دور و قابلیت قفل کردن گوشی در صورت سرقت یا گمشدن.

با اعمال این موارد می توانید امنیت گوشی اندروید خود را تضمین کنید.

در آخر، نکات مهم در ارتباط با امنیت گوشی اندروید این است که شما باید مراقب باشید که اطلاعات شخصی خود را به هیچ عنوان با دیگران به اشتراک نگذارید، به خصوص در شبکه های اجتماعی و برنامه های پیام رسان.

اگر هک شدیم…

در صورتی که مشکوک به هک شدن گوشی اندروید خود هستید، باید بلافاصله اقدامات لازم را انجام دهید. در ادامه، چندین مرحله برای برطرف کردن مشکل هک شدن گوشی اندروید آورده شده است:

1- تغییر گذرواژه ها: اگر شما مشکوک به هک شدن گوشی خود هستید، ابتدا باید گذرواژه های همه حساب هایی که در گوشی خود استفاده می کنید (مانند حساب گوگل، شبکه های اجتماعی، بانکی و …) را تغییر دهید.

2- اسکن با برنامه ضد ویروس: اگر به هر دلیلی مشکوک به وجود ویروس در گوشی خود هستید، می توانید از برنامه های ضد ویروس معتبر و به روز استفاده کنید. این برنامه ها به شما کمک می کنند تا ویروس ها و برنامه های ضار را کشف و پاک کنید.

3- بازیابی تنظیمات کارخانه: اگر با اقدامات قبلی نتوانستید مشکل را برطرف کنید، می توانید با بازگرداندن تنظیمات کارخانه گوشی به تنظیمات پیشفرض، مشکل را حل کنید. این کار با پاک کردن تمامی اطلاعات و برنامه های نصب شده در گوشی همراه است، بنابراین قبل از انجام این کار باید از تهیه پشتیبان از اطلاعات خود اطمینان حاصل کنید.

4- تماس با پشتیبانی گوشی: در صورتی که با انجام مراحل فوق مشکل برطرف نشد، بهتر است با پشتیبانی گوشی خود تماس بگیرید و درخواست راهنمایی کنید.

منبع: فوت و فن / فوت و فن

به "می خواهید گوشی اندروید خود را امن تر نگه دارید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می خواهید گوشی اندروید خود را امن تر نگه دارید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید