بازسازی یخدان میرفتاح ملایر تا 2 هفته آینده آغاز می گردد

به گزارش وبلاگ سال آرامش، ایسنا/ براساس خبرهای بدست آمده، بازسازی یخدان میرفتاح ملایر تا 2 هفته آینده آغاز می گردد.

بازسازی یخدان میرفتاح ملایر تا 2 هفته آینده آغاز می گردد

اتابک صفری، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه طی سالهای گذشته از زمان آسیب یخدان میرفتاح تا به امروز پیگیری های زیادی برای جذب اعتبار این اثر از سوی مسئولان میراث فرهنگی استان و شهرستان اجرا شده، اضافه نمود: طی سالهای گذشته بخشی از بازسازی این اثر اجرا شده است.

وی ادامه داد: طبق بازدیدهای اجرا شده از یخدان میرفتاح با اقدامات اجرا شده برای استحکام بخشی، محوطه سازی و...تا به امروز در این راستا، 40 درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد بوده ایم بطوریکه اعتبار خوبی برای بازسازی این اثر تاریخی تخصیص یافته است.

صفری گفت: با تخصیص اعتبار 5.1 میلیاردی از اعتبارات سفر رئیس جمهوری قرار است طی دو هفته آینده کارهای ادامه بازسازی و اقدامات لازم برای قرارداد را انجام دهیم و اجرای کار را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تا حدودی پایه های اصلی کار شده و جزئیات درونی نیز اجرا شده، اضافه نمود: کار اجرای ساخت گنبد و ادامه کار را خواهیم داشت که امیدواریم با این اعتبار اتمام ساخت یخدان را به نتیجه برسانیم.

صفری در خاتمه بیان نمود: حدود 300 میلیون تومان از اعتبارات استانی برای این پروژه پیش بینی شده که امیدواریم با اعتبارات ملی و استانی هر چه زودتر شاهد بازسازی یخدان میرفتاح ملایر باشیم.

منبع: همگردی

به "بازسازی یخدان میرفتاح ملایر تا 2 هفته آینده آغاز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی یخدان میرفتاح ملایر تا 2 هفته آینده آغاز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید