روستای سیبن؛ آشنایی با مقاصد تورهای طبیعت گردی ایران

به گزارش وبلاگ سال آرامش، روستای سیبن، در شمال بخش خورگام استان گیلان، با طبیعت زیبا و آب و هوای خنک و دلپذیر، در فصل تابستان پذیرای طبیعت گردان و گردشگرانی از سراسر کشور است. با خبرنگاران همراه باشید.

روستای سیبن؛ آشنایی با مقاصد تورهای طبیعت گردی ایران

روستای سیبن (sibon) در استان گیلان و در شمال بخش خورگام واقع شده است. سیبن در ارتفاع 1450 متری بالاتر از سطح دریا آرام گرفته ، از شمال به صخره بلند کمربن و جنگل های راش، از جنوب به روستای گوفل ، از شرق به روستای گلنگش و از جنوب غربی به روستای چهیش محدود می گردد . آب و هوای معتدل این روستا در بهار و تابستان باعث می گردد که جمعیت 480 نفری آن پذیرای صدها توریست گیلک از شهرهای اطراف باشند. در عوض زمستان های سیبن آن قدر سرد و برفی است که کمتر کسی از ساکنان روستا جرات می نماید زمستان را در این منطقه سر کند.

مقالات مرتبط:

فاصله روستا تا شهر رستم آباد 40 کیلومتر و تا مرکز بخش در حدود 8 کیلومتر است، بنابراین سفر به سیبن به معنی یک سفر روستا گردی تمام عیار است که در آن می توانید تمام وقتتان را در روستا بگذرانید و مایحتاجتان را از روستائیان تهیه کنید. روستای سیبن کشتزاری در جنوب دارد و مراتع سرسبز و یک جنگل زیبای راش در شمال. به همین علت، با تغییر فصل سیبن هر بار رنگ عوض می نماید و با طبیعت یکرنگ می گردد . علاوه بر این، در طبیعت این روستا می توانید بابونه، مهر سلیمان (شقاقل)، گل چای، گل گاوزبان و... بچینید و با خود ببرید.

اگر گذارتان به سیبن افتاد، حتماً سری به حمام قدیمی این روستا بزنید، این حمام در مرکز روستا واقع شده است. قسمت اعظم این حمام در خاک مدفون شده و در صورت بازسازی می تواند از نقاط تماشای و توریست پذیر روستا و منطقه باشد. علاوه بر این، در سفر به سیبن می توانید سری به کوچه باغ های منطقه بزنید و معماری روستایی را از نزدیک ببینید. معماری این روستا تلفیقی از معماری مدرن و قدیمی است که دیوارهای سنگی و طاق های چوبی و شیروانی را در خانه های دو طبقه ، در کنار ساختمان های آجری و آهنی نشانده است.

اقتصاد روستا مبتنی برکشاورزی و دامداری است و عمده مصولات کشاورزی روستا گندم جو و عدس است. علاوه بر این، فراورده های دامی این روستا هم کیفیت مرغوبی دارند و شما را وسوسه می نمایند که بساط سرشیر و کره محلی را برای صبحانه به پا کنید و ظهر را با کباب گوشت تازه و دوغ محلی بگذرانید. یادتان باشد در سفر به سیبن حتماً از صنایع دستی مردم این روستا تماشا کنید و سوغاتی خریداری کنید. جوراب های پشمی و سایر لباس های بافتنی از مهم ترین صنایع دستی روستا هستند که معمولاً در زمستان ها بازار گرمی دارند.

راستا دسترسی به روستای سیبن

فاصله روستای سیبن تا شهر رستم آباد 40 کیلومتر و تا مرکز بخش در حدود 8 کیلومتر است، برای سفر به سیبن بعد از رسیدن به بخش خورگام در شهرستان رودبار، دو گزینه دارید. یا راستا رستم آباد - دفراز - پس طالکوه - سیبن را در پیش بگیرید یا از راه رستم آباد - حشمت آباد - بره سر - گوفل - سیبن خود را به این روستای زیبا برسانید.

برترین فصل برای بازدید از روستای سیبن

به علت آب و هوای نسبتا سرد و کوهستانی سیبن، فصل تابستان برترین زمان برای سفر به این طبیعت بی نظیر است.

منبع: کجارو / bihamta137.blogfa.com / aliliavaly.persianblog.ir / siboncity.blogfa.com

به "روستای سیبن؛ آشنایی با مقاصد تورهای طبیعت گردی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای سیبن؛ آشنایی با مقاصد تورهای طبیعت گردی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید