صوفیان یکی از پر جمعیت ترین شهرهای استان آذربایجان شرقی، عکس

به گزارش وبلاگ سال آرامش، صوفیان از شهرهای استان آذربایجان شرقی و شهرستان شبستر است که می توان از آن به عنوان یکی از پر جمعیت ترین شهرهای استان نیز نام برد. این شهر که از شهرهای مهم استان است در فاصله 35 کیلومتری از شمال تبریز واقع شده است.

صوفیان یکی از پر جمعیت ترین شهرهای استان آذربایجان شرقی، عکس

شهر صوفیان در زمستان آب و هوای سرد و خشک دارد و در تابستانه ها نیز هوای گرم دارد، اما بطور کلی آب و هوای این منطقه معتدل است. در این منطقه بادهایی در زمان های خاصی از سال می وزد که برخی از آنها از سمت دریاچه ارومیه است و سبب می شود تا برف کوه ها آب شود.

این شهر در یک موقعیت بسیار خاص و مهم واقع شده است و مسافرانی که به صورت زمینی قصد سفر به شهرهای مرزی را دارند از این شهر می گذرند.

شهر صوفیان از نظر تاریخی نیز از قدمت و اصالت برخوردار است و مشاهیر بسیاری در یادداشت های خود از این شهر نام برده اند و از تجربه سفرشان به صوفیان نوشته هایی را به جا گذاشته اند. صوفیان علاوه بر اینکه از مهم ترین شهرهای اقتصادی استان آذربایجان شرقی به حساب می آید، جاهای دیدنی بسیاری نیز دارد و برای مردم منطقه اهمیت گردشگری نیز دارد.

از جمله جاهای دیدنی صوفیان می توان به مسجد جامع صوفیان، چشمه معدنی صوفیان، پارک ملت صوفیان، کلیسای موجومبار و امامزاده ابراهیم خلیل اشاره کرد. گردشگرانی که با خرید اینترنتی بلیط هواپیما به تبریز سفر می کنند می توانند از این شهر و جاهای دیدنی صوفیان دیدن کنند.

چرا بازدید از جاهای دیدنی صوفیان پیشنهاد می شود؟

شهر صوفیان از جمله شهرهای مهم استان آذربایجان شرقی است که موقعیت جغرافیایی مهمی نیز دارد.

جاهای دیدنی صوفیان برای مسافرنی که در راستا سفرشان از این شهر عبور می کنند بسیار جذاب و دیدنی است.

جاهای دیدنی صوفیانی هم شامل جاذبه های طبیعی و هم شامل آثار تاریخی است که می توانند در کنار هم مجموعه ای جذاب برای گردشگران باشند.

جاهای دیدنی صوفیان برای یک گردش یک الی دو روزه به ویژه برای ساکنان شهرهای نزدیک بسیار دیدنی و جالب توجه است.

کلیسای موجومبار

کلیسای موجومبار یا کلیسای هریپسیمه مقدس از جمله آثار تاریخی منطقه و کلیسای ارمنیان است. این کلیسای تاریخی و باارزش در سال 1347 به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسیده است. به گفته مورخان نام کلیسا یعنی هریپسیمه به احتمال زیاد از نام دختر پادشاه ارمنستان گرفته شده است. همچنین با توجه به اسناد و یافته های باستان شناسان این کلیسا مربوط به سده نهم تا سیزدهم میلادی است.

این کلیسا در روستای موجومبار است ولی امروزه تقریبا در این روستا کسی زندگی نمی کند و مردم روستا به سایر شهرهای نزدیک مهاجرت کرده اند. بازدید از این کلیسای سنگی و بسیار زیبا به گردشگرانی که قصد بازدید از جاهای دیدنی صوفیان را دارند پیشنهاد می شود.

آدرس کلیسای موجومبار: آذربایجان شرقی، 30 کیلومتری جاده تبریز ـ مرند

چشمه معدنی صوفیان

صوفیان از نظر زمین شناسی از مکانهای مهمی است که برای مطالعات زمین شناسی نیز می تواند جالب توجه باشد. چشمه آب معدنی صوفیان که به چشمه تاپ تاپ معروف است در 5 کیلومتری جاده مرنده-صوفیان واقع شده است. این چشمه آب معدنی آب دهی نسبتا کمی دارد. چشمه آب معدنی تاپ تاپ صوفیان خواص معدنی بسیار دارد و سرشار از مواد معنی است. آب چشمه معدنی تاپ تاپ آبی خنک است و دمای آن به حدود 16 درجه سانتی گراد می رسد و طعم آن نسبتا شور است.

آدرس چشمه معدنی صوفیان: آذربایجان شرقی، صوفیان، 5 کیلومتری جاده صوفیان-مرند

مسجد جامع صوفیان

مسجد جامع صوفیان از جمله مهم ترین جاهای دیدنی صوفیان است که بیشتر مسافران حتما در راستا سفرشان به این شهر، از این مسجد دیدن کرده اند. این مسجد در بافت تاریخی شهر صوفیان واقع شده است و در سال 1373 مورد بازسازی و بازسازی قرار گرفته است.

آدرس مسجد جامع صوفیان: آذربایجان شرقی، صوفیان، خیابان آزادی

پارک ملت صوفیان

پارک ملت صوفیان یکی از پارک های اصلی این شهر است که به بیشتر مکان های دیدنی و تفریحی شهر صوفیان مانند شهربازی صوفیان، امام زاده ابراهیم خلیل و تالار شهرداری صوفیان نزدیک است و از این رو نقش بسیار مهمی در پر کردن اوقات فراغت ساکنان صوفیان دارد. این پارک از جمله جاهای دیدنی صوفیان است که بصورت شبانه روزی برای گردشگران می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

آدرس پارک ملت صوفیان: آذربایجان شرقی، صوفیان، بلوار امام خمینی

امامزاده ابراهیم خلیل صوفیان

امامزاده ابراهیم خلیل صوفیان از جمله جاهای دیدنی و مذهبی صوفیان است که برای ساکنان خود شهر صوفیان که مردمی معتقد هستند، بسیار قابل احترام است. این امامزاده مزار باله خلیل از عارفان قرن پنجم است که در ورودیه قبرستان صوفیان واقع شده است. به همت مردم صوفیان که احترام ویژه ای به این امامزاده دارند، بنای امامزاده همیشه آباد نگه داشته شده است. گردشگران می توانند در کنار سایر جاذبه های دیدنی شهر صوفیان از این امامزاده که محل آرامش مردم است نیز دیدن کنند.

آدرس امامزاده ابراهیم خلیل صوفیان: آذربایجان شرقی، صوفیان، ورودی قبرستان صوفیان

منبع: گردشبان

به "صوفیان یکی از پر جمعیت ترین شهرهای استان آذربایجان شرقی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صوفیان یکی از پر جمعیت ترین شهرهای استان آذربایجان شرقی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید