سفرهای داخلی پر هوادار کدامند؟

به گزارش وبلاگ سال آرامش، ایران کشوری است که هم از نظر تنوع در طبیعت و هم تنوع قومی، حائز اهمیت است. جاذبه های گردشگری بی شماری در شهرهای مختلف ایران وجود دارند و هر ساله سفرهای داخلی زیادی برای مقاصد گردشگری و تفریحی انجام می شوند. اما از کدام شهرها و منطقه ها استقبال بیشتری می گردد؟ در این مقاله می خواهیم به این سؤال پاسخ دهیم که سفرهای داخلی پر هوادار کدامند؟ اگر شما هم از پاسخ این سؤال اطلاعی ندارید، پیشنهاد می کنیم با ما همراه شوید. برای رزرو هتل در مشهد می توانید به فلای تودی مراجعه کنید و هتل مورد نظر خود را رزرو کنید.

سفرهای داخلی پر هوادار کدامند؟

شهرهای پرهوادار برای توریستان

طبق آمارهای مرکز رصد فرهنگی ایران، به طور معمول شهرهای تهران، مشهد، شیراز و اصفهان از نظر توریستان و خانواده های ایرانی در صدر پرهوادارترین ها بوده اند. در این جا می خواهیم به شش مقصد محبوب برای سفرهای داخلی بپردازیم.

اصفهان یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی

اصفهان محبوب ترین مقصد توریستی ایران هم برای مردم کشور و هم برای توریست های خارجی به شمار میرود. این شهر زیبا و چشم نواز، مهد هنر و شکوه معماری اعصار مختلف تاریخی ایران بوده است و آثار تماشای بسیاری به یادگار دارد. خوشبختانه بسیاری از این اماکن تاریخی، بازسازی و بازسازی شده اند تا همچنان توریستان بتوانند از آنها لذت ببرند. به همین دلیل، سفر به اصفهان از سفرهای داخلی پر هوادار است.

میدان نقش دنیا شهر اصفهان، معروف ترین جاذبه تماشای این شهر است که قطعا آن را می شناسید. از دیگر اماکن تماشای اصفهان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

· کاخ هشت بهشت

· کاخ چهل ستون

· حمام صفوی

· خانه های تاریخی زیبا

· پل خواجو

· سی و سه پل

· و ... .

اگر قصد خرید بلیط هواپیما از شرکت های هواپیمایی مختلف مانند هواپیمایی آتا به مقصد اصفهان دارید، کافی است به فلای تودی مراجعه کنید.

شیراز مرکز فرهنگ و تاریخ ایران

به هر گوشه ایران که چشم بیندازید، زیبایی خواهید دید. شیراز علاوه بر این که توریستان داخلی زیادی را جذب می نماید، برای توریست های خارجی نیز مجذوب نماینده و محبوب است. پیشینه تاریخی شیراز آن چنان مستحکم بوده که برای همگان آشنا و شناخته شده است. شهری با جاذبه های تاریخی، فرهنگی، هنری و طبیعی فراوان که باید حداقل یک بار به آن سفر کرد. شهری که شهر حافظ و سعدی بوده و آب و هوای مطبوعش در بهار زبانزد است؛ بنابراین سفر به شیراز نیز یکی دیگر از سفرهای داخلی پر هوادار محسوب می گردد. از تماشای های شهر شیراز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

· تخت جمشید

· آرامگاه حافظ و سعدی

· مجموعه وکیل شامل مسجد، بازار و حمام

· مسجد نصیرالملک

· عمارت شاپوری

· ارگ کریم خان زند

· باغ نارنجستان قوام

· مسجد مشیر

· باغ دلگشا

تبریز

تبریز یکی از شهرهای زیبا و تاریخی در شمال غرب ایران است که جاذبه های تماشای بسیاری دارد. این شهر که از آب و هوای کوهستانی و منظره ها طبیعی فوق العاده برخوردار بوده، سهم بسزایی در تاریخ ایران داشته است. تمام این موارد باعث شده اند سفر به تبریز از سفرهای داخلی پر هوادار باشد. از مهم ترین جاذبه های تبریز می توان از این موارد نام برد:

· بازار بزرگ

· مسجد کبود

· ارگ تبریز

· مقبره الشعرا

· ائل گلی

· موزه قاجار

· خانه پروین اعتصامی

· خانه های زیبای سنگی کندوان

تهران

برای شناخت سفرهای داخلی پر هوادار، بدون شک باید توجه ویژه ای به تهران داشت. از زمان قاجار، تهران به عنوان مرکز سیاسی، تجاری و مالی ایران برگزیده شد. از همان دوران، اماکن تاریخی زیادی که تحت تأثیر هنر معماری زمان خود بودند، در این شهر ساخته شدند. تهران شهری است که شاهد وقایع زیادی در تاریخ معاصر این سرزمین بوده است. از جاذبه های توریستی شهر تهران می توان به موارد زیر اشاره نمود:

· مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

· مجموعه سعد آباد

· مجموعه کاخ های گلستان

· شمس العماره

· برج میلاد

· برج آزادی

· موزه جواهرات ملی ایران

· باغ گیاه شناسی تهران

· و ...

برای خرید بلیط هواپیمایی آتا یا دیگر ایرلاین ها به مقصد تهران و بعلاوه رزرو هتل در تهران، به فلای تودی مراجعه کنید و از خدمات بی نظیر آن استفاده کنید.

یزد

شاید دانستن این نکته جالب باشد که گرم ترین نقطه کره زمین، در کویر مرکزی ایران واقع شده است. گرمای شدید و آب و هوای کویری باعث شده اند تا طبیعت بی نظیری در این منطقه پدید بیاید. تماشا شهرهای مرکزی و کویری ایران تجربه فوق العاده ای را برای شما همراه خواهد داشت. یزد یکی از گرم و خشک ترین شهرهای ایران است که در حاشیه کویر و بیابان لوت قرار گرفته است. اما با تماشا جاذبه های بی نظیر، طبیعت زیبا، باغ ها و قنات ها و هم چنین مردمان خون گرم و مهمان نواز آن شگفت زده خواهید شد.

بافت تاریخی شهر یزد، یکی از آثار ثبت شده در یونسکو است. از دلایل این انتخاب از سوی سازمان یونسکو، خلاقیت شگفت انگیز معماران ایرانی در مورد معماری منطبق با اقلیم این شهر بوده است. تمهیداتی که در طراحی این شهر از قدیم اندیشیده شده اند، مانند خانه های کاه گلی، دیوارهای بلند، کوچه های باریک، استفاده از عنصر آب و از همه مهم تر به کارگیری بادگیرها موجب شده اند فضای خانه ها از گزند گرمای سوزان منطقه در امان بمانند.

علاوه بر همه این ها در سفر به یزد تجربه بی نظیر کویر نوردی در بیابان های مرکزی کشور، شتر سواری و سافاری و تماشای طلوع و غروب خورشید در کویر را خواهید داشت. با توجه به تمامی موارد ذکر شده، جای تعجب ندارد که سفر به یزد از سفرهای داخلی پر هوادار است. از جاذبه های شهر یزد می توان موارد زیر را نام برد:

· مسجد جامع یزد

· مجموعه امیر چخماق

· باغ دولت آباد

· آتشکده ورهرام

· ساباط های یزد

· آسیاب آبی اشکذر

· و ...

مشهد

شهر مشهد، هم از جاذبه های مذهبی برخوردار است و هم مجذوب نمایندهیت های طبیعی، فرهنگی و تفریحی دارد. از این شهر سالانه نزدیک به 30 میلیون زائر و توریست بازدید می نمایند و بیش از 70 درصد هتل ها و اقامتگاه های ایران در این شهر مستقر هستند. از قلم نیاندازید که برای رزرو هتل در مشهد می توانید از سامانه فلای تودی در کمتر از یک دقیقه، هتل دلخواه خود را انتخاب و رزرو کنید. از زیبایی ها و نقاط تماشای مشهد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

· آرامگاه فردوسی

· مقبره نادرشاه در باغ نادری

· حمام قلی بیک

· مسجد گوهرشاد

· پارک های آبی مجهز مشهد

· ییلاقات طرقبه و ... .

جمع بندی

با توجه به آنچه که در این مطلب گفته شد، اگر بخواهیم بگوییم سفرهای داخلی پر هوادار کدامند، باید نخست به شهرهای محبوب اشاره کنیم. طبق آمارها، دو شهر اول پر بازدید از سوی توریستان داخلی، تهران و مشهد هستند. پس از آنها می توان از اصفهان، شیراز، یزد و تبریز نام برد. چنانچه قصد خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در هرکدام از این شهرها را داشته باشید، می توانید با فلای تودی به آسانی این کار را انجام دهید.

برای رزرو هتل در مشهد یا دیگر شهرهای ایران کافی است به سایت فلای تودی مراجعه و با وارد کردن شهر و زمان مورد نظر، هتل دلخواه خود را انتخاب کنید. بعلاوه در فلای تودی تمامی شرکت های هواپیمایی مانند هواپیمایی آتا، ماهان و ... حضور دارند که می توانید از میان آنها، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

منبع: همگردی

به "سفرهای داخلی پر هوادار کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرهای داخلی پر هوادار کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید