آشنایی با دیدنی های خانتی مانسیسک در روسیه!

به گزارش وبلاگ سال آرامش، در این مقاله قصد داریم تا با شهر و دیدنی های خانتی مانسیسک آشنا شویم :

آشنایی با دیدنی های خانتی مانسیسک در روسیه!

روسیه کشور پهناوری است که همیشه در زمینه تاریخی، فرهنگی، گردشگری و سیاسی از کشورهای تأثیر گذار در جهان به شمار می آید؛ به همان مقدار که سرمای استخوان سوز روسیه زبان زد است، زیبایی ها و جاذبه های طبیعی این کشور همانند آتشی گرما بخش صنعت گردشگری هستند.

همین جاذبه های طبیعی و تاریخی علتی بر حضور گردشگران فراوان در این کشور در تمامی اوقات سال است؛ گردشگرانی که به ذوق تماشا این جاذبه های زیبا به این کشور سفر می نمایند.

سرزمین سیبری نام آشنایی است که از جذابیت های زیادی برای گردشگران برخوردار است؛ با شنیدن نام سیبری، به طور ناخودآگاه افراد در فکر خود سرمای شدید را تصور می نمایند.

منطقه سیبری که از آن به عنوان یکی از سردترین نقاط روی زمین نام برده می گردد، منطقه ها تماشای و بکری در خود دارد که در جهان منحصر به فرد هستند.

تصور سرمای شدید در خصوص سیبری تصوری کاملا درست است زیرا این منطقه پهناور همیشه پوشیده از برف و سفید است؛ به همین علت افراد کمی قادر هستند که در آن شرایط دوام آورده و در آنجا زندگی نمایند.

در غرب منطقه سیبری در روسیه، منطقه ای خود مختار وجود دارد که نام خانتی مانسیسک معروف است؛ خانتی مانسیسک این روزها به یکی از منطقه ها مورد علاقه برای گردشگران در روسیه تبدیل شده است.

خانتی مانسیسک

منطقه خانتی مانسیسک منطقه ای است که تغییرات جوی و پرتعدادی به خود می بیند و دمای هوا در آنجا معمولا در حدود منفی هشت درجه سانتیگراد ثابت است؛ اما با این حال این منطقه از قرن 16 میلادی به عنوان یک منطقه مسکونی جمعیت کثیری را در خود جای داده است.

این منطقه در گذشته و در قرن 16 میلادی به نام ساماروو (Samarovo) شناخته می شد. پس از اینکه جمعیت زیادی در این منطقه ساکن شدند، از قرن 17 میلادی به بعد شاهد رشد و توسعه در این منطقه بودیم.

تجار زیادی در قرن 17 میلادی به منظور استفاده از جغرافیای این منطقه برای فروش محصولاتشان، به این منطقه مراجعه کردند و باعث شدند که نام آن بر سر زبان ها افتاده و بیشتر در بین مردم شناخته گردد.

در کنار حضور تاجران در این منطقه، در همان سال ها گردشگران و دانشمندان نیز به این منطقه سفر می کردند؛ تمامی این اتفاقات باعث شد که در قرن 19 میلادی منطقه ساماروو رفته رفته به یک سرزمین شناخته شده تبدیل گردد.

اتفاق دیگری که باعث شد این منطقه بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد، کشف ذخایر نفت و گاز بود؛ در پی کشف این منابع در طی سال های 1953 تا 1960 میلادی سرمایه داران در کنار ساخت سازه های بزرگ مانند کارخانه ها، ساختمان ها به ساخت امکانات توریستی و گردشگری نیز مشغول شدند.

جاذبه های مانتی خانسیسک در نوع خود تماشای و زیبا هستند که در ادامه با بعضی از تماشای های این منطقه در کشور روسیه آشنا می شویم.

بنای یادبود خانتی

یکی از جاذبه های خانتی مانسیسک بنای یاد بودی است که در صورت سفر به این منطقه با هواپیما، اولین جاذبه ای است که نظرها را به خود جلب می کند؛ این بنای یاد بود خانواده خانتی است که پدر خانواده، مادر و نوزاد در کنار یک گوزن و سگ نشان داده شده اند.

نکته مهم در خصوص این بنای یادبود این است که در ابعاد واقعی ساخته شده است و طراحی آن به حدی زیباست که انگار چند آدم زنده به همراه حیوانات در آنجا به انتظار نشسته اند.

پارک باستان | تماشای های خانتی مانسیسک

مکان بعدی از جاذبه های خانتی مانسیسک؛ به نوعی مختص به این شهر بوده و در هیچ شهر دیگری مشابه آن را نخواهید یافت؛ این پارک در واقع یک مجموعه فرهنگی و تاریخی است که یکی از جاذبه های آن، مجسمه های مختلفی است که از انسان ها و حیوانات باستانی وجود دارد.

یکی از زیباترین مکان هایی که در خانتی مانسیسک باید از آن تماشا کرد این پارک است که Samarovskiy outlier نام دارد؛ مجسمه ها و تندیس هایی از ماموت ها و گاومیش های کوهان دار، گرگ، شیر، گوزن، کرگدن از جمله مجسمه های این پارک هستند.

مجسمه های این پارک به زیبایی طراحی و ساخته شده اند که مهم ترین آن ها مجسمه زیبایی از 11 ماموت است که به عنوان نمادی از این شهر شناخته می گردد.

این پارک زیبا در حدود 10 سال قدمت دارد و یکی از جاذبه های تازه شهر به حساب می آید؛ اما در طول همین زمان کوتاه توانسته نظر شهروندان و گردشگران خانتی مانسیسک را به خوبی به خود جلب کند.

مجسمه های موجود در این پارک تقریبا در مقدار های طبیعی ساخته شده اند و تعدادی از آن ها نیز مقدار بزرگتری نسبت به نمونه واقعی دارند؛ با توجه به وجود این مجسمه ها، پارک باستان محل خوبی برای بچه ها و بازی آن ها خواهد بود.

موزه مردم شناسی

موزه مردم شناسی از جاذبه های خانتی مانسیسک که بنام Torum-Maa شناخته می گردد که مهم ترین ویژگی آن واقع شدن در فضای آزاد در میان طبیعت و تایگای زیبای منطقه سیبری است.

این موزه سنت ها و آداب و رسوم مردم آن منطقه را به وسیله نمایش لباس ها، ساختمان ها، جواهرات و سایر موراد به گردشگران و مسافران معرفی می کند.

یکی دیگر از ویژگی های این موزه این است که دائما از برنامه ها، فستیوال ها، نمایشگاه ها و رویدادهای فرهنگی مختلف میزبانی می کند.

کلیسای رستاخیز | تماشای های خانتی مانسیسک

این کلیسای زیبا در در حدود 20 سال قدمت دارد که ویژگی اصلی آن پنج گنبد طلایی است که مانند تاج بر بالای آن قرار گرفته است؛ به همین علت یکی از جاذبه های تماشای شهر خانتی مانسیسک است.

پارک بوم گردی

این مجموعه طبیعی و زیبا از جاذبه های خانتی مانسیسک است که یکی از برترین مکان ها برای سرگرمی در این شهر به شمار می آید.

در اینجا در حدود 6 هزار هکتار وسعت دارد که شامل جنگل، دریاچه، مزارع و نهرهای زیبا می گردد؛ Samarovskiy Chugas نام این منطقه طبیعی و زیبا است.

این ویژگی های منحصر به فرد باعث شده است که گونه های گیاهی و جانوری نادر در این منطقه زندگی نمایند؛ قدم زدن در این منطقه یک تجربه بی نظیر و به یادماندنی برای گردشگران و مسافران به این منطقه خواهد بود.

کلیسای مریم مقدس

حتی اگر مسیحی نباشید علت نمی گردد که برای تماشا این کلیسای زیبا که از جاذبه های خانتی مانسیسک است، اقدام نکنید؛ این کلیسای زیبا و تماشای در اوایل قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است.

انقلاب به وقوع پیوسته در دهه 20 قرن نوزدهم باعث ویرانی این کلیسا شد که تا اواخر دهه 90 تنها ویرانه های از این بنای زیبا به جای مانده بود؛ در اوایل قرن بیستم کار ساخت و بازسازی این بنا شروع شد و به شکل امروزی در آمد.

آبنمای Faberge | تماشای های خانتی مانسیسک

بسیاری از افراد در خصوص محصولات گران قیمت برند Faberge شنیده اند؛ یکی از تماشای های خانتی مانسیسک آبنمایی زیبا به نام این برند است.

البته که این آبنما از جنس طلا ساخته نشده است و از الماس پوشیده نشده است؛ شکل ظاهری این ابنما شبیه به تخم مرغ است که از جواهر های معروف است؛ در زمان غروب این آبنما روشن می گردد که با نورپردازی زیبا، چشم ها را مجذوب خود می کند.

در ساخت این آبنمای زیبا از شیشه های رنگی و برنز استفاده شده تا بتوانند تا حدی شبیه به محصول اصلی باشد؛ قدمت این عنصر زیبای شهری حدود 10 سال است.

بنای یادبود فاتحان سرزمین یوگورسک

این بنای یاد بود که به افتخار فاتحان این سرزمین ساخته شده و از نظر ظاهری بسیار جالب و قابل توجه است؛ این بنای یاد بود به شکل هرمی ساخته شده است که به برج رصد قزاق و سکوی نفتی شباهت دارد.

نکته مهم در خصوص طراحی این بنا این است که هر یک از اضلاع آن (که در مجموع سه ضلع دارد) نماد یک زمان خاص هستند؛ یک ضلع نماد دوران باستان، ضلع دیگر نماد دوره فتح اوگرا به وسیله یرماک و ضلع سوم نماد زمان مدرنیته یا پیشرفت نفت است.

موزه طبیعت و انسان | تماشای های خانتی مانسیسک

در دهه 30 قرن نوزدهم میلادی به منظور مشاخصه با ناآگاهی مردم اوگرا نسبت به تاریخ منطقه، موزه ای تأسیس شد؛ در این موزه بازدید نمایندگان با تاریخچه و شکل گیری خانتی مانسیسک آشنا می شوند.

این موزه هشت قسمت دارد که در خصوص سیاست، اقتصاد، زندگی، طبیعت اطلاعاتی را در اختیار بازدیدنمایندگان قرار می دهد؛ در دهه 80 میلادی ساختمان تازهی برای این موزه ساخته شد.

موزه طبیعت و انسان در خانتی مانسیسک یکی از جاذبه های تماشای این شهر است که برای آشنایی بیشتر با تاریخ، فرهنگ، اقتصاد و سیاست این منطقه زیبا، بازدید از آن بسیار مفید خواهد بود.

موزه زمین شناسی، نفت و گاز

این منطقه، بزرگترین منطقه فراوری نفت و گاز در کشور روسیه است؛ به همین دلیل یک موزه اختصاصی برای این صنعت مهم در این منطقه تأسیس و بنا شده است.

این موزه در حدود 15 سال قدمت دارد که در حدود 7000 متر مربع مساحت و برای کاربری یک موزه تاریخی کمی نامعقول است؛ ساختمان این موزه جزء 10 ساختمان برتر در جهان است که در شرایط آب و هوایی سخت ساخته شده است.

در این موزه یک مجموعه کانی شناسی بزرگ قرار گرفته است که انواع کانی ها در آن به نمایش درآمده است؛ نمونه شاخص این کانی ها، سنگ کوارتزی است که در حدود 300 کیلوگرم وزن دارد و در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

دریاچه Kogolymlor

یکی از جاذبه های خانتی مانسیسک یک جاذبه طبیعی زیبا به نام دریاچه دریاچه

است؛ این دریاچه زیبا و تماشای در چند کیلومتری شهر کوگالیم در منطقه اوگرا واقع شده است.

نام این دریاچه به گویش محلی منطقه به معنای انسان منقرض شده است؛ انتخاب این نام برای یک دریاچه شاید به نظر ترسناک باشد اما هیچ نقطه ترسناکی در خصوص این مکان طبیعی وجود ندارد و سراسر زیبایی در آن به چشم می خورد.

هوای تازه و مطبوع، سکوت و آرامش، منظره ها زیبا و طبیعت چشم نواز تمام مواردی هستند که در کنار این دریاچه زیبا تجربه خواهید کرد؛ مساحت این دریاچه در حدود 15 کیلومتر مربع است که فضای کافی برای سرگرمی را در اختیار گردشگران قرار می دهد.

بنای یادبود اوگرا | تماشای های خانتی مانسیسک

این بنای زیبا که از جاذبه های خانتی مانسیسک است مجسمه ای است که در مرکز شهر واقع شده است؛ این مجسمه و تندیس زیبا به عنوان نماد شهر شناخته می گردد.

این بنای یادبود که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد اوکروگ بنا شده است به شکل یک زن و از برنز ساخته شده است؛ این مجسمه در حدود 12 متر ارتفاع دارد.

زن در این بنای یاد بود به عنوان مادر اوگرا است؛ در زیر پای زن 3 پایه قرار گرفته است که بر روی هرکدام مجسمه هایی وجود دارد؛ این مجسمه ها به عنوان نماد شهر در دوره های مختلف توسعه آن می باشند.

کلام آخر

دولت روسیه در سال های اخیر توجه زیادی به توسعه صنعت گردشگری در این کشور داشته و به همین علت کوشش نموده است که امکانات رفاهی و گردشگری متنوعی را در منطقه ها گردشگری روسیه فراهم سازد..

خانتی مانسیسک یکی از همین منطقه ها مهم گردشگری در روسیه است که در سالیان اخیر بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است؛ مقامات این منطقه که یکی از بزرگترین منابع نفت و گاز در روسیه را در دل خود دارد در کنار این صنعت توجه ویژه ای به گردشگری داشته اند تا بتوانند از ظرفیت های این صنعت نیز بهره مند شوند.

منبع: الی گشت

به "آشنایی با دیدنی های خانتی مانسیسک در روسیه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با دیدنی های خانتی مانسیسک در روسیه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید