راه های رشد بهتر موی سر ، راز راپونزل شدن !!

به گزارش وبلاگ سال آرامش، احتمالا شما هم هربار با تماشا انیمیشن راپونزل یا گیسوکمند با خودتان فکر نموده اید که کاش شما هم چنین موهایی داشته اید. بله، راپونزل تنها یک انیمیشن است، اما چه کسی گفته که نمی توان موهای بلند و شاداب و درخشان داشت؟ رشد مو در طول یک ماه حدودا نیم سانتی متر و حداکثر 1.20 سانتی متر است، البته این در شرایطی اتفاق می افتد که موها کاملا سالم باشند و شما راه های رشد بهتر مو را شناخته باشید و آن ها را به کار برده باشید. در این مقاله، نکاتی در خصوص راه های رشد سریع مو را برای شما آماده کردیم. با ما همراه باشید.

راه های رشد بهتر موی سر ، راز راپونزل شدن !!

موهایتان را کوتاه کنید !!

شاید از خود بپرسید که کوتاه کردن موها چگونه باعث بلند شدن آن ها می شود، اما باید بگویم که موهای شما نیز به استراحت احتیاج دارند. وقتی صحبت از کوتاهی مو می شود، منظور از بیخ کوتاه کردن نیست. حالت ایده آل این است که شما هر دو الی سه ما یک بار به میزان چهار میلی متر پایین موهایتان را کوتاه کنید تا از شر موخوره خلاص شوید.

هر روز استحمام نکنید !!

شست و شوی سر و بدن کار پسندیده ای است که باعث افزایش بهداشت فردی می شود اما از آنجا که در هر کاری رعایت تعادل برترین چیز است، استحمام نیز اگر بیش از حد باشد باعث آسیب زدن به استحکام و کند شدن رشد موها می شود. اگر می خواهید از شر بوی عرق خلاص شوید و نمی توانید بدون دوش گرفتن بخوابید، بهتر است سر خود را نشویید و هر روز از شامپوهای شیمیایی استفاده نکنید.

شانه کردن مداوم ممنوع !!

آراستگی مو یکی از موارد مهم در ظاهری زیبا و شیک است. اگر می خواهید هرروز شاهد ریزش موهای نازنینتان نباشید، باید با برس های فلزی و پلاستیکی خداحافظی نمایید و از برس های چوبی یا مویی با الیاف طبیعی بهره ببرید. تا به حال صحنه شانه زدن موی خانم ها را در فیلم های سینمایی دیدن نموده اید؟ مثل این است که دارند آبشاری طلایی را با ملاطفت و نوازش شانه می نمایند، شاید به نظرتان کار خنده داری آمده باشد اما باید خدمتتان عرض کنم که برترین راه شانه کردن موها همین است.

تغذیه سالم فراموش نشود

از برترین راه های رشد سریع مو تغذیه مناسب می باشد. از اسیدهای چرب، مواد حاوی ویتامین سی و ای، سبزی، میوه و عسل بهره ببرید و از خوردن غذاهای سرخ نموده، بسیار شیرین، هله هوله و مواد غذایی دارای کلسترول بالا بپرهیزید.

تا می توانید آب بنوشید !!

احتمالا با این جمله در بیشتر مقالات علمی و آموزشی از پوست گرفته تا کلیه و قلب و.... مشاهده نموده باشید. باور کنید که این توصیه، بی فایده نیست. آب مایعی جادویی تر از هر اکسیر دیگر است که شما حداقل در روز باید هشت لیوان از آن بنوشید. نوشیدن آب زیاد باعث رشد سریع تر و شفافیت و درخشندگی هرچه بیشتر مو می شود.

با موهایتان مهربان باشید

اگر می خواهید شاهد رشد موهای خود باشید، باید با ان ها با نرمی و مهربانی رفتار کنید. شامپوی مخصوص موهای خود را بخرید. آن ها را به مدت طولانی در معرض نور شدید آفتاب قرار ندهید، هرچند از طرفی نباید نور آفتاب را از آن ها دریغ کنید. از روغن های درمانی و ماسک های مو بهره ببرید و هر از چندگاهی پوست سرتان را به آرامی و با نوک انگشتانتان ماساژ دهید.

از ویتامین و مکمل بهره ببرید

ویتامین ها و مکمل ها از راه های رشد سریع مو می باشند که امروزه در جهان مورد استقبال مردم و به خصوص خانم ها قرار گرفته اند. هرچند توصیه ما به شما این است که حتی الامکان از خوردن داروهای شیمیایی خودداری نوده و فقط در موارد اضطراری و آن هم تنها با نسخه پزشک این داروها را مصرف کنید، اما بعضی داروهای بی ضرر مانند مولتی ویتامین برای رشد مو و پیشگیری از تخریب مو توصیه می شود، هرچند بهتر است که حتی در این مورد نیز با پزشک خود مشورت نمایید تا تداخل دارویی یا حساسیتی برایتان پیش نیاید. استفاده از داروهای گیاهی نیز به شدت توصیه می شود.

روبالشی ساتن، دوست موهای شما !!

استفاده از روبالشی های ساتن و ابریشمی یکی از راه های رشد بهتر مو و جلوگیری از ریزش مو می باشد. روبالشی های نخی اصطکاک زیادی با موی شما ایجاد می نمایند و باعث گره خوردن و ریزش بیشتر موها می شوند.

اگر می خواهید کچل نشوید، استرس نداشته باشید !!

همانقدر که آب دوست شماست، استرس برایتان یک دشمن قسم خورده و خطرناک به شمار میرود. این روزها سرغ منشا هر بیماری که می رویم، یک سر آن را به استرس وصل می نمایند. شاید بارها شنیده اید که می گویند، هرچی می کشی از حرص خوردن هایت می کشی. بنابراین اگر می خواهید ریزش مویتان زیاد نشود، از استرس های خود بکاهید.

دوش آب سرد بگیرید

رشد مو به درجه حرارت آبی که با آن استحمام می کنید، بسیار مرابط است. حرارت بالای آب باعث سست شدن ریشه مو و بی حالتی موها می شود. لازم نیست که حتما با آب سرد دوش بگیرید، به خصوص در فصل های سرد سال، اما بهتر است تا آن جا که می توانید، قبل از بیرون آمدن از حمام، یک دور موهایتان را با آب سرد یا حداقل ولرم شست و شو دهید.

منبع: همگردی

به "راه های رشد بهتر موی سر ، راز راپونزل شدن !!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های رشد بهتر موی سر ، راز راپونزل شدن !!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید