دریاچه اوان الموت قزوین؛ نمایی بهشتی در ایران

به گزارش وبلاگ سال آرامش، تقریبا در جهان کسی را پیدا نمی کنید که حرف از آرامش بزند، اما از محیط های دریایی و آبی سخنی به میان نیاورد. دریاچه اوان الموت قزوین یکی از نقاط آرامش بخش و لذت بخش برای همه ایرانیان و جهانیان بحساب می آید. این دریاچه شاید به ظاهر تنها دریاچه عادی تلقی شود، اما در حقیقت یک دریای آرام با امواجی پر خروش هست. جالب است بدانید که این دریاچه در سال 1389 طبق اسناد و مدارک موجود به عنوان هشتاد و نهمین اثر طبیعی از سوی سازمان میراث فرهنگی در لیست منایع طبیعی کشور واقع گشت. با ما در این مقاله جالب و خواندنی همراه باشید تا بدانید دریاچه اوان در کجا واقع شده است و از امکانات دریاچه اوان آگاه شوید.

دریاچه اوان الموت قزوین؛ نمایی بهشتی در ایران

آشنایی با دریاچه

دریاچه اوان الموت قزوین در دامنه کوه خشچال، در ارتفاع 1815 متری از سطح دریا و همچنین در میان چهار روستای اوان، زواردشت، ورین و زرآباد قرار گرفت. دریاچه اوان که بیش از 70 هزار متر مربع مساحت را به خود اختصاص داده، در طولانی ترین جهت خود چیزی در حدود 325 متر و در بیشترین عرض خود نیز چیزی حدود 275 متر را در بر می گیرد. بنا به گزارشات بدست آمده از تیم سفر کرده غواصی برای سنجش میزان عمق دریاچه که در سال 1392 با تجهیزات مناسب و پیشرفته صورت گرفت، عمق این محیط آبی طبیعی 6.8 متر هست. در مورد حجم آب موجود در این دریاچه هم باید گفت که حدود 90 درصد آن از چشمه های زیرزمینی موجود در کف دریاچه و مابقی از آبهای بارشی حاصل می شود.

دسترسی به دریاچه

برای رفتن به محیط آبی اوان الموت هم می توانید با سواری شخصی خود رهسپار شوید و هم از دفاتر گردشگری استان قزوین برای این منظور استفاده نمایید. اگر سفر خود را با تورهای داخلی استان انجام می دهید، مطمئن باشید که شما را از بهترین و خوش منظره ترین راه ممکن به دریاچه خواهند رساند. اما اگر قصد سفر با سواری شخصی خود را دارید، باید گفت که ابتدا می بایست خود را به ورودی قزوین یا همان میدان غریب کش برسانید. در قسمت راست میدان، تابلویی قرار داده شده که نشان دهنده جهت الموت هست. پس از گذشت از رجایی دشت و طی کردن 2.5 ساعت از جهت، به یک دوراهی خواهید رسید که یکی از آنها به الموت و دیگری به دریاچه اوان ختم می شود.

موقعیت های تفریحی دریاچه

در زمستان و پاییز دریاچه اوان به سبب ارتفاع زیادی که از سطح دریا دارد، بسیار سرد و یخبندان می شود تا جایی که با یخ بستن کامل سطح، امکانات تفریحی زمستانی از جمله اسکیت سواری در این منطقه فراهم می گردند. بهار و تابستان نیز سراسر سبب شادی و نشاط افراد محلی و گردشگرا می شود. از موقعیت های تفریحی و امکانات دریاچه اوان میتوان به شنا، قایقرانی با قایق های پدالی، عکاسی و همچنین ماهیگیری اشاره کرد. در کنار تمام موقعیت های تفریحی این مکان، سرویس های بهداشتی متعدد، محل های در نظر گرفته شده برای پارک خودرو و نقاطی برای چادر زدن مدنظر قرار داده شده تا شما فقط و فقط به فکر لذت بردن در کنار خانواده باشید.

در ادامه بخوانیدسفر به قزوین مرکز خوشنویسیمنبع: همگردی

به "دریاچه اوان الموت قزوین؛ نمایی بهشتی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه اوان الموت قزوین؛ نمایی بهشتی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید