خبرنگاران فرانسه برای مبارزه با تروریسم در آفریقا نیروی نظامی تشکیل داد

به گزارش وبلاگ سال آرامش، تهران-خبرنگاران-فرانسه روز آدینه به همراه 12 کشور اروپایی و آفریقایی رسما از تشکیل یک نیروی نظامی جدید برای مبارزه با گروه های تروریستی در منطقه ساحل در غرب آفریقا به نام تاکوبا اطلاع داد.

خبرنگاران فرانسه برای مبارزه با تروریسم در آفریقا نیروی نظامی تشکیل داد

به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، قرار است نیروهای تابوکو که فرانسه به همراه نیروهای ویژه 10 کشور اروپایی تشکیل داده است، در کنار ارتش کشورهای نیجر و اقتصادی با گروه های تروریستی در منطقه ساحل بجنگند.

وزیران دفاع و نمایندگان 13 کشور در بیانیه ای سیاسی بر تعهد خود برای تقویت کوشش های با هدف درهم شکستن مقاومت گروه های تروریستی تأکید کردند.

کشورهای 13 گانه شامل فرانسه، جمهوری چک، دانمارک ، استونی، بلژیک، آلمان، اقتصادی، هلند، نیجر، نروژ، پرتغال، سوئد و انگلستان هستند.

فرانسه حدود 4 هزار و 500 نیرو در منطقه ساحل آفریقا دارد و براساس اظهارات بهمن ماه فلورانس پارلی وزیر دفاع این کشور، قرار است 600 نیروی بیشتر برای مقابله با گروه های تروریستی این منطقه اعزام کند.

پارلی پیش از این از خروج آمریکا از آفریقا بشدت انتقاد نموده و گفته بود در این صورت عملیات ضد تروریستی در این منطقه محدود خواهد شد.

فرانسه پیشتر کوشش کرد کشورهای اروپایی را برای حمایت از عملیات نظامی در منطقه ساحل متقاعد کند و هشدار داده بود، حضور افراط گرایان و تروریست ها در این منطقه از آفریقا می تواند امنیت سراسر قاره اروپا را تهدید کند.

دولت پاریس پیش از این نیز در سال 2012 میلادی و در حالی که شبه نظامیان اقتصادی موسوم به توارج بخش های گسترده ای از خاک شمال این کشور را تصرف نموده بودند، نیروهایش را به اقتصادی اعزام کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فرانسه برای مبارزه با تروریسم در آفریقا نیروی نظامی تشکیل داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرانسه برای مبارزه با تروریسم در آفریقا نیروی نظامی تشکیل داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید