جزییات راه اندازی بزرگترین پردیس هوش مصنوعی

به گزارش وبلاگ سال آرامش، پردیس تخصصی هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال استان سمنان به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تخصصی کشور، در زمینی به وسعت 30 هزار مترمربع و با مساحتی بالغ بر 7 هزار مترمربع اعیان، ساخته شد.

جزییات راه اندازی بزرگترین پردیس هوش مصنوعی

محسن نظری رییس پارک علم و فناوری سمنان در همین رابطه اهمیت اقتصاد دیجیتال و فناوری های اطلاعات و ارتباطات و بعلاوه وجود ظرفیت بالای نیروی انسانی ماهر و تحصیل نموده استان در حوزه های مختلف نرم افزار، هوش مصنوعی و ... را از جمله دلایل راه اندازی این مرکز عنوان نموده است.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری سمنان اولویت پذیرش و حمایت از واحدهای فناور در حوزه فناوری های نوظهور نظیر هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، داده های بزرگ و پردازش ابری، زنجیره های بلوکی، فناوری های هوشمندسازی و واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را از جمله برنامه هایی که در دستور کار پردیس تخصصی هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال استان سمنان قرار گرفته است، مطرح کرد.

وی تمرکز بر پرورش نیروی انسانی در حوزه های اولویت دار با برگزاری دوره های آموزشی و اجرای برنامه های توانمندسازی، استقرار شتاب دهنده ها و سرمایه گذاران، یاری به رشد و بزرگ شدن استارت آپ های فعال در حوزه های اقتصاد دیجیتال را از برنامه های این پردیس برشمرد.

نظری ادامه داد: توسعه توانمندی های دیجیتال برای تیم مدیریت و شرکت های مستقر در پارک و استفاده از فناوری های دیجیتال به منظور برقراری ارتباطات داخلی و خارجی در پارک و تمرکز بر توانمندی ها و نیازهای استان در این حوزه و ... در دستور کار این پردیس قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جزییات راه اندازی بزرگترین پردیس هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات راه اندازی بزرگترین پردیس هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید