بوریس جانسون سکوتش را درباره بریگزیت شکست

به گزارش وبلاگ سال آرامش، ایسنا نوشت: بوریس جانسون از توافق نو پسا بریگزیت ریشی سوناک با اتحادیه اروپا برای ایرلند شمالی انتقاد کرد و گفت، نخست وزیر انگلیس به اتحادیه اجازه داده است تا نفوذ بیش از حد در انگلیس را حفظ کند.

بوریس جانسون سکوتش را درباره بریگزیت شکست

به گزارش خبرگزاری رویترز، ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه برای کاهش محدودیت های تجاری در ایرلند شمالی تحت کنترل بریتانیا، قرارداد نوی منعقد کرد و تا حدی توافق قبلی بوریس جانسون، نخست وزیر سابق انگلیس را که شامل چک و کاغذبازی های مربوط به کالاهایی که از بقیه بریتانیا وارد می شد، لغو کرد.

جانسون که سال گذشته میلادی در پی یکسری رسوایی ها مجبور به استعفا شد، بعلاوه گفت، بابت اینکه متوجه نبود چک ها و کاغذبازی ها چقدر دردسرساز خواهند بود، مقصر است.

وی بعلاوه گفت، متوجه خواهد شد که آیا سیاستمداران ایرلند شمالی تصمیم می گیرند از توافق نو در کوشش برای از سرگیری مجمع تقسیم قدرت منطقه حمایت نمایند یا خیر.

با این حال، جانسون که متحدانش سوناک را برای یاری به برکناری وی از سمت نخست وزیری انگلیس مقصر می دانند، این را هم گفت که توافق نو به مقدار کافی پیش نرفت و او برای رای دادن به آن به مشکل بر می خورد.

وی با اشاره به این توافق، در سخنرانی نشست قدرت نرم جهانی 2023 سکوتش را شکست و ادامه داد: برای من بسیار سخت است که به چنین چیزی رای بدهم چون معتقدم که باید کار متفاوتی انجام می دادیم. ما درباره اینکه چه اتفاقی دارد می افتد، باید شفاف باشیم. این درباره انگلیس نیست که کنترل را به دست می گیرد بلکه در اتحادیه اروپاست که به ما اجازه می دهد چه کاری را در کشور خودمان انجام دهیم آن هم نه با قوانین خودمان بله با قوانین خودشان.

مجلس انگلیس قرار است به این توافق نو رای بدهد. در حالی که این توافق با حمایت حزب کارگر مخالف تصویب می گردد، می تواند بار دیگر تنش در حزب محافظه کار را که از زمان رای گیری برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در 2016 دولت را گاهی اوقات فلج نموده، احیا کند.

پس از ابراز نگرانی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در خصوص تنش های سیاسی در ایرلند شمالی، سوناک از این توافق به عنوان یک اقدام تاریخی استقبال کرد؛ توافقی که به انگلیس این امکان را می دهد از مناقشات سال های اخیر بریگزیت خارج گردد و روابط خود را با اتحادیه اروپا و ایالات متحده از سر بگیرد.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "بوریس جانسون سکوتش را درباره بریگزیت شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوریس جانسون سکوتش را درباره بریگزیت شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید