انویدیا ماه جاری از معماری نو پردازنده های گرافیکی رونمایی می نماید

به گزارش وبلاگ سال آرامش، انویدیا میخواهد اواخر ماه جاری از نسل نو معماری پردازنده های گرافیکی موجود در کارت گرافیک های خود رونمایی کند. در حال حاضر کارت گرافیک های سری RTX 30 از پردازنده های گرافیکی مبتنی بر معماری Ampere استفاده می نمایند.

انویدیا ماه جاری از معماری نو پردازنده های گرافیکی رونمایی می نماید

البته معرفی این معماری تازه به معنای معرفی کارت گرافیک های سری RTX 40 در همین رویداد نیست. به طور معین در خصوص معماری Ampere انویدیا ابتدا آن را برای دیتاسنترها معرفی کرد و سپس چند ماه بعد کارت گرافیک های سری RTX 30 از راه رسیدند. همیشه بین معرفی معماری تازه و ارائه نسل تازه کارت گرافیک ها یک فاصله وجود دارد. البته این فاصله برای سری RTX 20 فقط یک هفته بود و این یعنی لزوما قرار نیست چند ماه منتظر بمانیم.

در این میان باید به شایعات مربوط به توسعه کارت گرافیک های قدرتمند RTX 4080 و RTX 4090 هم اشاره کنیم. گفته می گردد RTX 4090 حتی نسبت به RTX 3090 Ti یک ارتقای قابل توجه محسوب می گردد. بر اساس گفته های مدیرعامل انویدیا، به نظر می رسد بعد از عرضه سری RTX 40، فراوری و عرضه سری RTX 30 همچنان ادامه پیدا می نماید. با توجه به اینکه طبق اعلام رسمی انویدیا این شرکت بیش از احتیاج بازار کارت گرافیک فراوری نموده، چاره ای جز بهره گیری از این رویکرد ندارد.

در چند سال اخیر به علت افزایش تقاضا، قیمت کارت گرافیک ها به طور تصاعدی بالا می رفت اما حالا قیمت این قطعات به طور قابل توجهی کاهش پیدا نموده است. علت اصلی کاهش تقاضا برای کارت گرافیک هم سقوط بازار رمز ارزهاست و در نتیجه تعداد ماینرها بسیار کمتر از گذشته شده است.

کنفرانس سالانه انویدیا از تاریخ 28 تا 31 شهریور برگزار می گردد و باید ببینیم در این چند روزه به غیر از معرفی نسل تازه پردازنده های گرافیکی این شرکت، چه اخبار و اطلاعاتی ارائه می گردد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "انویدیا ماه جاری از معماری نو پردازنده های گرافیکی رونمایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انویدیا ماه جاری از معماری نو پردازنده های گرافیکی رونمایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید