ورود قطار اکو به ایستگاه زاهدان

به گزارش وبلاگ سال آرامش، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: پس از 12 سال، قطار باری اکو در کریدور ریلی اسلام آباد - تهران - استانبول، راه اندازی و وارد ایران شد.

ورود قطار اکو به ایستگاه زاهدان

به گزارش گروه مالی وبلاگ سال آرامش به نقل از شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، نخستین قطار کریدور ریلی اسلام آباد - تهران- استانبول، امروز از مرز میرجاوه وارد کشورمان شد و پس از انجام عملیات ترانشیپمنت از مرز رازی به مقصد استانبول اعزام می گردد.

با توجه به ظرفیت های موجود و پتانسیل قابل توجه بار جهت حمل از پاکستان به سمت ترکیه و اروپا و بالعکس، راه آهن های سه کشور ترکیه، ایران و پاکستان، کوشش ویژه ای برای راه اندازی قطار های برنامه ای، منظم و دو سر بار در راستا این کریدور به کار بستند که کوتاه ترین راستا مواصلاتی میان پاکستان و جنوب آسیا به سمت ترکیه و اروپا محسوب می گردد.

لازم به ذکر است قطار اکو به عنوان یکی از مؤثرترین شقوق حمل بار، می تواند در توسعه صادرات و مبادلات تجاری میان کشور های عضو این کریدور، نقشی پر رنگ ایفا نماید.

طول این کریدور ریلی بیش از 6 هزار و 500 کیلومتر است که 1990 کیلومتر آن در خاک پاکستان، 2603 کیلومتر در خاک ایران و 1950 کیلومتر آن در خاک ترکیه قرار گرفته است. زمان سیر قطار در این راستا ریلی، کمتر از نصف زمان جابجایی حمل کالا در راستا دریایی برآورد شده است.

با بهره برداری از این کریدور، اتصال منطقه ای ایجاد شده و باعث رونق گرفتن فعالیت های مالی در منطقه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ورود قطار اکو به ایستگاه زاهدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود قطار اکو به ایستگاه زاهدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید