نخستین همایش ملی نظامی شناسی در ارومیه برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ سال آرامش، پیروز قادری، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی،درگفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در استان آذربایجان غربی گفت: نخستین همایش ملی نظامی شناسی، (23 اسفندماه) امسال در 10 محور در ارومیه برگزار می گردد.

نخستین همایش ملی نظامی شناسی در ارومیه برگزار می گردد

وی اضافه نمود: بازشناسی آثار نظامی، موسیقی در آثار نظامی، روانشناسی در آثار نظامی، ایران دوستی در آثار نظامی و انسان دوستی در آثار نظامی از جمله محورهای این همایش است.

قادری، سیری در اندیشه و تفکر نظامی، باورهای اخترشناسی در آثار نظامی، بازآفرینی شخصیت ها در آثار نظامی، رنگ و مفاهیم نمادین آن در خمسه نظامی و آنالیز تطبیقی مفاهیم نمادین چهارپایان در آثار نظامی را از دیگر محورهای این همایش مطرح کرد.

این مسئول ادامه داد: همایش ملی نظامی شناسی در ارومیه با مشارکت موسسه آموزش عالی آفاق به برگزاری این همایش اقدام نموده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی اضافه نمود: مقاله های ارائه شده در سایت های Civilica و isc ثبت خواهند شد، و احتمال چاپ این مقاله ها نیز در کتاب وجود دارد.

وی اضافه نمود: حکیم نظامی در تاثیرگذاری شاعرانه، بیان الفاظ دلنشین، صور خیال سرآمد است و در این مسیر وجه شاعران و ادیبان و نویسندگان را به شعر و اندیشه خود جلب نموده است.

قادری گفت: نظامی را به حق باید پیغام آور همزیستی صلح و دوستی و پیوندزننده ملت ها است. مروری بر آثار او به ویژه هفت پیکر را به یقین می رساند که وی با عشق است که هفت ملت و به تعبیر دقیق تر همه مردمان را به هم پیوند می زند.

به گزارش ایبنا؛ محمود شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این همایش حضور خواهد داشت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نخستین همایش ملی نظامی شناسی در ارومیه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین همایش ملی نظامی شناسی در ارومیه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید