موزه ملی ایران و وبگاه آن برای نابینایان و کم بینایان دسترس پذیر شد

به گزارش وبلاگ سال آرامش، ایسنا/ براساس آخرین اخبار و گزارشات منتشر شده، موزه ملی ایران و وبگاه آن برای نابینایان و کم بینایان دسترس پذیر شد.

موزه ملی ایران و وبگاه آن برای نابینایان و کم بینایان دسترس پذیر شد

جبرییل نوکنده، رئیس کل موزه ملی ایران اضافه نمود: ایجاد شرایط و تسهیلات برای بازدید آسان و خاطره انگیز در برگیرنده تمامی گروههای بازدید کننده از اهم وظایف تمامی موزه ها بوده و موزه مادر کشور نیز به همین دلیل کوشش دارد تا اقدامات مناسبی برای مخاطبان دارای آسیب های بینایی داشته باشد.

او افزود: دسترس پذیری این عزیزان به وبگاه موزه ملی ایران و مطالب مندرج در آن امکان پذیر شده است.

بنابر توضیحات رئیس کل موزه ملی ایران، به منظور استفاده از این امکان نو در وبگاه موزه مادر کشور که در بخش فارسی راه اندازی شده احتیاج به هیچ گونه دستگاه خاصی نبوده و کاربران گرامی کافی است تا مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) را نصب نموده یا در صورت تجهیز دستگاه به این مرورگر، تنها احتیاج به بروزرسانی آن به آخرین نسخه موجود است. سپس با مراجعه به وبگاه و فشردن نمادی به شکل آدمک آبی در قسمت سمت راست بالای صفحه از تمام موارد امکان بازدید فراهم می آید.

نوکنده بعلاوه گفت: بازدید کنندگان دارای آسیب های بینایی می توانند با مراجعه به موزه ملی ایران از نمایشگاه لمس تاریخ واقع در موزه ایران باستان و بعلاوه بخش اختصاصی این عزیزان در این موزه، با فرهنگ، تمدن و هنر ایران در دوره های مختلف آشنا شده و با لمس نمونه های بازآفرینی شده آثار موزه ملی ایران، میراث فاخر سرزمین خود را دریابند.

رئیس کل موزه ملی ایران اضافه نمود: موزه ملی ایران درصدد تقویت و توسعه زیرساختهای لازم برای تمامی طیف دارای آسیبهای جسمی و حرکتی بوده و در پروژه های بازسازی موزه ایران باستان نیز در این خصوص پیش بینی های مهمی انجام شده است.

منبع: همگردی

به "موزه ملی ایران و وبگاه آن برای نابینایان و کم بینایان دسترس پذیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ملی ایران و وبگاه آن برای نابینایان و کم بینایان دسترس پذیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید