آغاز فاز تازه بازسازی خانه تاریخی سوخکیان داراب

به گزارش وبلاگ سال آرامش، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، آغاز فاز نو بازسازی خانه تاریخی سوخکیان داراب صورت گرفت.

آغاز فاز تازه بازسازی خانه تاریخی سوخکیان داراب

داوود مرادی اظهار کرد: نظر به ضرورت بازسازی بخش هایی از خانه تاریخی سوخکیان به اسم یکی از آثار شاخص شهرستان، عملیات بازسازی با اختصاص اعتباری در حدود 2 میلیارد ریال شروع شده است.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان داراب ادامه داد: در این پروژه، بازسازی نمای بیرونی، نمای حیاط داخلی تیمچه ورودی، ایزوگام پشت بام، کف سازی حیاط تیمچه در دستور کار قرار گرفته است.

او گفت: خانه سوخکیان داراب دارای سه بخش اصلی ساختمان شامل حیاط اندرونی و بیرونی و بخش الحاقی است. بعلاوه مطبخ خانه در ضلع جنوب غربی و حمام قدیمی که در ضلع جنوب شرقی حیاط واقع شده است و طبقه اول که سرایداری خانه بوده است از دیگر فضاهای این بنای تاریخی محسوب می گردد.

مرادی اعلام کرد: این خانه تاریخی به شماره 4679 در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و از تزئینات این بنای تاریخی که بر ارزش آن افزودند، میتوان به تزئینات آجرکاری نما و پوشش های سقف طبقه همکف، ازاره های سنگی بنا، هشتی ورودی، چلنگری های فلزی بازشوها در نمای خارجی، پنجره ها و درهای چوبی تمام فضاهای داخلی و درب چوبی اصلی ورودی به مجموعه و بعلاوه مزین بودن ستون ها به گچ بری های زیبا اشاره نمود.

منبع: همگردی

به "آغاز فاز تازه بازسازی خانه تاریخی سوخکیان داراب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز فاز تازه بازسازی خانه تاریخی سوخکیان داراب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید