سه راه عالی برای درمان سریع سرماخوردگی

به گزارش وبلاگ سال آرامش، دِرک هِنری، مربی سلامتِ کل نگر برای درمان بدن است. سلامت کل نگر نیز شاخه ای از طب کل نگر است که برای یاری به بهبود سلامتی افراد، کل شرایط جسمی، روانی و عاطفی آنها را درنظر می گیرد و معتقد است که هر فرد با ایجاد تعادل مناسب بین این اجزای جدانشدنی وجودش، می تواند به سلامت بهینه دست یابد.

سه راه عالی برای درمان سریع سرماخوردگی

هم زمان با آغاز فصل زمستان، به سیستم ایمنی بدن بار بیشتری تحمیل می گردد. زیرا از یک طرف هوا سردتر شده و از طرفی تاثیر عوامل حمایت نماینده سیستم ایمنی، کمتر شده است؛ عواملی مثل تابش آفتاب گرم روی پوست بدن. پس فصل سرما با دردسرهای همیشگی اش مثل سرماخودگی و عطسه و سرفه در پیش است و مردم با سبدی از انواع داروهای بدون نسخه داورهای بدون احتیاج به تجویز پزشک ، به استقبال آن می فرایند.

به جای استفاده از داروها و ترکیبات شیمیایی، این مقاله سه روش طبیعی به شما پیشنهاد می کند تا با یاری آنها از شر سرماخوردگی و آنفولانزای این فصل خلاص شوید:

استفاده از گیاهان، روغن ها و مواد غذایی ضد ویروس و ضد باکتری

برای این که به سیستم ایمنی بدن خود یاری کنید که سرماخوردگی یا آنفولانزا را ازبین ببرد، اولین مساله ای که باید مدنظرتان باشد، حذف عفونت موجود در بدن است. این کار از روش های زیادی قابل انجام است، اما یکی از ساده ترین راه حل ها، مصرف مواد غذایی و گیاهانی است که خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتری قوی دارند.

چند گیاه و ماده غذایی، با خاصیت قوی ضد ویروس :

سیر

زنجفیل

کِرَن بری نوی میوه مفید و قرمز رنگ از خانواده توت ها، که در شمال آمریکا و کانادا کشت می گردد.

دارچین

عسل خام منظور عسلی است که مستقیما از کندودار تهیه شده باشد، مواد طبیعی این نوع عسل بهتر حفظ شده است زیرا فرایندهای فراوریی کارخانه یا گرمایی روی آن انجام نشده است.

گیاه آکیناسه سرخارگل

گیاه پائودارکو درواقع نوعی چای گیاهی است که از درختان منطقه ها گرم آمریکای جنوبی و مرکزی تهیه می گردد.

روغن مرزنجوش آویشن کوهی

چند گیاه و ماده غذایی معمول، با خاصیت ضد باکتری :

سیر

پیاز

زردچوبه

زنجبیل

لیمو

فلفل قرمز

دارچین

نعناع

اگر ترکیبی از این گیاهان و مواد غذایی را مصرف کنید، ویروس ها و باکتری ها تاحد زیادی از بین رفته و درنتیجه سیستم ایمنی بدن تقویت می گردد. آنها را طوری برای مصرف آماده کنید که حالت خام شان حفظ گردد تا موادمغذی شان به راحتی جذبِ بدن شوند؛ موادی که بدن را دربرابر سرماخوردگی به سلاحی جادویی مجهز می نمایند.

می توانید از اسانس ها روغن های فرار نیز برای مقابله با سرماخوردگی یا آنفولانزا بهره ببرید، مثل اسانس اکالیپتوس، نعناع، زنجبیل و لیمو.

ویتامین ث

ویتامین ث نقش مهمی در حفظ سلامتی و کارایی سلول های ایمنی بدن دارد. این سلول ها برای مبارزه با هرنوع عفونتی در بدن اهمیت زیادی دارند، که سرماخوردگی را هم شامل می گردد. آنها برای زنده ماندن و مقاومت در برابر حمله میکروب های بیماری زا، به ویتامین ث احتیاج دارند. درعین حال ویتامین ث نقش آنتی هیستامین ضدحساسیت نیز دارد و علایم مرتبط با تب، سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش می دهد.

بعضی منابع غذایی عالی و سرشار ازویتامین ث عبارتند از : کامو کامو میوه ای به رنگ ارغوانی که شبیه گیلاس است ، گیلاس آسِرولا نوعی گیلاس است که گفته می گردد بیش از تمام انواع منابع غذایی ویتامین ث دارد ودرخت آن در منطقه ها گرم آمریکای جنوبی و مرکزی رشد می کند. ، گواوا میوه ای است که در بعضی منطقه ها گرمسیری ایران مثل بعضی شهرهای سیستان و بلوچستان کشت می گردد و در زبان آنها به زیتون محلی نیز معروف است. ، فلفل ها و کلم برگ. سایر منابع معمول ویتامین ث نیز عبارتند از : پرتقال، لیمو، کیوی، انواع خربزه و آناناس.

پروبیوتیک ها

پروبیوتیک، کلمه ای است که از زبان یونانی گرفته شده و به معنای برای زندگی است. فراورده های پروبیوتیکی، باکتری هایی دارند که مصرف آنها اثرات خوبی در سلامت فرد مصرف نماینده دارد. سازمان جهانی بهداشت نیز اصطلاح پروبیوتیک را برای موجودات زنده ای به کار می برد که اگر به اندازه کافی مصرف شوند، اثرات سلامتی آور و مفیدی برای میزبان خود دارند.

پروبیوتیک ها در تنظیم و حفظ تعادل محیط داخلی بدن نقش مهمی دارند. آنها باعث می شوند که روده های قوی تروسالم تری داشته باشیم که آن هم به نوبه خود سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید؛ و البته تقویت سیستم ایمنی جهت دفع میکروب های بیماری زا، عاملی کلیدی است.

پروبیوتیک ها مواد ضد باکتری نیز فراوری می نمایند، که باکتری های مضرِ مولد بیماری را کشته یا غیرفعال می نمایند. آنها به سه طریق این کار را انجام می دهند : 1- اندازه اسیدیته محیط روده را تغییر می دهند، در نتیجه محیط برای رشد باکتری های بیماری زا نامساعد می گردد، 2- مواد مغذی مورد احتیاج باکتری های مضر را مصرف می نمایند، 3- مواد آنتی بیوتیکی ضدباکتری فراوری می نمایند.

بعضی منابع غذایی سرشار از پروبیوتیک عبارتند از : سبزی جات تخمیر شده مثل خیارشور و شوری های خانگی که با آب نمک تهیه می شوند. ، کفیر نارگیل از راه تخمیر شیرِ نارگیل یا آب نارگیل تهیه می گردد و سرکه سیب.

یکی از موثرترین راه ها برای از بین بردن سرماخوردگی یا آنفولانزا این است که بعضی از این مواد غذایی مقوی را طوری با هم ترکیب کنید که در خام ترین و خالص ترین حالت خود باقی بمانند. با این روش، نه تنها مواد مغذی موجود در آنها اثر یکدیگر را تشدید می نمایند، بلکه تا بیشترین حد ممکن جذبِ بدن می شوند.

منبع: فوت و فن

به "سه راه عالی برای درمان سریع سرماخوردگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه راه عالی برای درمان سریع سرماخوردگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید