بوی بد بدن را با این روش های طبیعی و خانگی از بین ببرید

به گزارش وبلاگ سال آرامش، بسیاری از افراد برای برطرف بوی بد بدن از دئودرانت ها استفاده می نمایند. اما تحقیقات نشان می دهند که این محصولات حاوی مواد شیمیایی هستند؛ بنابراین بهتر است در پی روش های ایمن تر برای برطرف این مشکل باشید. در این مطلب تصمیم داریم این روش های موثر را به شما معرفی کنیم.

بوی بد بدن را با این روش های طبیعی و خانگی از بین ببرید

به گزارش وبلاگ سال آرامش، تابستان نزدیک است و یکی از مسائل رایج افراد در این فصل عرق کردن زیاد بوده که باعث می گردد بدن بوی ناخوشایندی بدهد. عرق کردن روش طبیعی بدن برای تنظیم دما است.

بسیاری از افراد برای رفع بوی بد بدن از دئودرانت ها استفاده می نمایند. اما تحقیقات نشان می دهند که این محصولات حاوی مواد شیمیایی هستند؛ بنابراین بهتر است در پی روش های ایمن تر برای رفع این مشکل باشید. در این مقاله تصمیم داریم این روش های مؤثر را به شما معرفی کنیم.

روغن ها

برخی از روغن ها خواصی دارند که با بوی بد بدن مبارزه می نمایند. در ادامه چند نمونه از بهترین روغن ها را برای رفع بوی بد بدن به شما معرفی می کنیم.

1. روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از اسیدلوریک است که باکتری های موجود در بدن را از بین می برد و از این طریق به رها شدن از بوی بد بدن یاری می نماید. میزان کمی از روغن نارگیل را روی نواحی از بدن بمالید که مستعد عرق کردن هستند.

2. روغن درخت چای

روغن درخت چای به دلیل اینکه یک ضدعفونی نماینده است، می تواند باکتری ها و قارچ های روی پوست را از بین ببرد و از بروز دوباره بوی بد جلوگیری کند. یک کاسه کوچک بردارید و روغن درخت را با میزانی آب مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به طور مستقیم در زیربغل و سایر نواحی مستعد عرق کردن بمالید.

3. روغن اسطوخودوس

روغن اسانسی اسطوخودوس از رشد باکتری های ایجادنماینده بو جلوگیری می نماید. نشاسته ذرت و جوش شیرین هم پوست را خشک نگه می دارند و از جمع شدن باکتری ها جلوگیری می نمایند. روغن اسانسی اسطوخودوس را با نشاسته ذرت و جوش شیرین مخلوط کنید و هر زمان که لازم شد، بهره ببرید.

4. روغن نعناع

نعناع خواص ضدباکتریایی دارد و به همین خاطر می تواند جایگزین خوبی برای دئودرانت ها باشد. روغن نارگیل هم خواص ضدباکتریایی دارد و به از بین بردن باکتری های موجود روی پوست یاری می نماید. می توانید چند قطره روغن نعناع را به طور مستقیم در قسمت زیربغل خود بمالید یا آن را با آب مخلوط نموده و به زیربغلتان اسپری کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب طبیعت اسیدی دارد و به توانایی خود در از بین بردن و پیشگیری از شکل گیری باکتری ها شناخته می گردد که این موضوع می تواند از بروز مجدد بوی بد بدن جلوگیری کند. میزانی سرکه سیب را با استفاده از پنبه به طور مستقیم به زیربغل و سایر نواحی بدن خود بمالید که مستعد عرق کردن هستند.

چای شنبلیله

تخم شنبلیله خواص ضدباکتریایی دارد و جلوی پخش شدن هر نوع عفونت باکتریایی را می گیرد. باور بر این است که چای شنبلیله به وسیله رفع دلیل ریشه ای، بوی بد بدن را به طور طبیعی رفع می نماید. می توانید این چای را هر روز صبح بنوشید تا بدنتان را سم زدایی کنید.

دانه رازیانه

برخی از ترکیبات موجود در رازیانه به عنوان ملین عمل می نمایند و می توانند در رفع بوی بد بدن اثرگذار باشند. هر روز صبح این مخلوط را مصرف کنید تا نتیجه دلخواه خود را بگیرید. دانه رازیانه له شده را به آب اضافه کنید و اجازه دهید مخلوط بجوشد. در صورت تمایل میزانی عسل به آن اضافه نموده و آن را نوش جان کنید.

چای سبز

آنتی اکسیدان ها و اسیدتانیک موجود در چای سبز به رفع بوی بد بدن از درون یاری می نمایند.

استعمال موضعی چای سبز پوست را خشک نگه می دارد و باکتری ها را کنترل می نماید. مصرف روزانه چای سبز تمام سموم بدن را از بین می برد. یک روز در میان از چای سبز استفاده موضعی کنید، چون استفاده روزانه می تواند برخی انواع پوست را خیلی خشک کند.

نوشیدن منظم از چای سبز با شکم خالی هم می تواند اثرات مثبتی در رفع بوی بد بدن داشته باشد.

چای کیسه ای

تانن موجود در چای پوست را خشک نگه می دارد و از شکل گیری عرق جلوگیری می نماید. می توانید از این روش خانگی دست کم سه بار در هفته بهره ببرید. آب را بجوشانید و چای کیسه را درون آب جوش قرار دهید. مخلوط به دست آمده را در وان حمام بریزید و به مدت 15 تا 20 دقیقه در آن دراز بکشید. بعلاوه می توانید آن را به طور مستقیم روی بدنتان بریزید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بماند.

جوش شیرین

جوش شیرین رطوبت را جذب نموده و به همین خاطر از شکل گیری عرق جلوگیری می نماید. این ترکیب نه تنها باکتری های روی پوست را از بین می برد، بلکه بدن را هم قلیایی نموده و بوی بد بدن را خنثی می نماید. از این روش خانگی چند بار در هفته بهره ببرید.

پودر جوش شیرین را درون یک کاسه بریزید و با یک براش آن را به نواحی مستعد عرق کردن (مثل زیربغل) بمالید. پودر اضافی را از بدنتان پاک کنید.

  • کاربردهای جوش شیرین برای حفظ سلامتی و نظافت بدن | جوش شیرین فقط برای طبخ غذا نیست

آب لیموترش

طبیعت اسیدی لیموترش سطح PH بدن را پایین می آورد و زنده ماندن باکتری ها را روی پوست سخت می نماید. می توانید برای رفع بوی بد بدن این روش را هر روز به کار ببرید.

لیموترش را دو نیم کنید و آن را به طور مستقیم در قسمت زیربغلتان بمالید.

آب گوجه فرنگی

گوجه فرنگی طبیعت اسیدی دارد و باکتری های پوست را از بین می برد. خاصیت قابض آن هم منافذ را کوچک می نماید و فراوری عرق را کاهش می دهد. می توانید برای رفع بوی بد بدن از این روش خانگی 3 تا 4 بار در هفته بهره ببرید.

در یک کاسه بزرگ میزانی آب گرم بریزید و آب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید. زمانی که در حمام هستید، مخلوط را روی تمام بدنتان بریزید و اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه بماند و بعد بشویید.

گلاب

گلاب یک ترکیب قابض است و به همین خاطر میزان منافذ پوست را کوچک می نماید و فراوری عرق را کاهش می دهد. علاوه بر این، استفاده موضعی از آن باعث می گردد بدنتان بوی خوبی بگیرد. یک کاسه بردارید و گلاب و سرکه سیب را با یکدیگر مخلوط کنید.

مخلوط ایجاد شده را درون بطری اسپری بریزید و هر زمان که لازم شد آن را زیر بغل و سایر قسمت های بدنتان اسپری کنید.

جعفری

قرن هاست که برگ های جعفری به خواص ضدبوی خود شناخته می شوند. باور بر این است که کلروفیل موجود در برگ های جعفری در رفع بوی بد بدن و دهان مؤثر است. آب جعفری را هر روز بنوشید تا بهترین نتایج را بگیرید.

برگ های جعفری را به آب اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه بجوشد. مخلوط را از صافی رد کنید و آن را بنوشید.

نشاسته ذرت

خواص ضدباکتریایی نشاسته ذرت به کنترل باکتری ها یاری می نماید. نشاسته ذرت بعلاوه پوست را خشک نگه می دارد و فراوری عرق را کاهش می دهد. میزانی نشاسته ذرت را به زیر بغل و سایر نواحی مستعد عرق کردن بمالید. اجازه دهید ترکیب تا خاتمه روز روی بدنتان بماند.

برگ چریش (Neem Leaves)

خواص ضدباکتریایی، ضدقارچی و ضدعفونی نماینده گیاه چریش به از بین بردن باکتری های ایجادنماینده بوی بد یاری می نمایند. این گیاه بعلاوه تمام سموم درون بدن را از بین می برد و دلیل ریشه ای بوی بد را رفع می نماید. برگ های چریش را در آب بجوشانید. آن را از صافی رد نموده و به وان حمام اضافه کنید یا در حمام روی بدنتان بریزید.

سیب زمینی

سیب زمینی هم یک ترکیب مفید دیگر در رفع بوی بد بدن است. سیب زمینی را خوب بشویید و پوست آن را بگیرید. سپس آن را به لایه های نازک برش بزنید. لایه های سیب زمینی را به زیربغلتان بمالید. اجازه دهید به مدت 30 دقیقه بماند. سپس زیر بغل خود را با آب بشویید.

علاوه بر روش های خانگی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، رعایت بهداشت و استحمام روزانه، رفع موهای زائد در نواحی مستعد عرق کردن، پوشیدن لباس های پنبه ای و خوردن مواد غذایی سالم هم در رفع بوی بد بدن مؤثر هستند. در ادامه به چند روش مفید دیگر اشاره می کنیم.

  • از دئودرانت های طبیعی و بدون آلومینیوم بهره ببرید.
  • هر روز دوش بگیرید.
  • به زیر بغل و سایر نواحی مستعد عرق کردن سرکه سیب بمالید.
  • کمتر غذاهای تند بخورید.
  • بدنتان را به طور مرتب به وسیله مصرف چای سبز و چای شنبلیله سم زدایی کنید.

بوی بد بدن باعث می گردد حسابی خجالت بکشیم و عزت نفسمان پایین بیاید. لازم نیست این شرایط را تحمل کنید. با استفاده از روش های خانگی، که اشاره کردیم، می توانید به رفع بوی بد بدن خود بپردازید. سعی کنید تا جایی که امکان دارد از دئودرانت ها استفاده نکنید، چون برای بدن مضر هستند.

منبع: بهترین ها

منبع: همشهری آنلاین

به "بوی بد بدن را با این روش های طبیعی و خانگی از بین ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوی بد بدن را با این روش های طبیعی و خانگی از بین ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید